دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۷:۰۰
کد خبر: ۶۲۲۶۴
|
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۲
شهردار منطقه چهار تهران از افتتاح و بهره برداري از 58 پروژه عمراني، ترافيکي، خدمات شهري و فضاي سبز و فرهنگي و اجتماعي خبر داد و گفت: با توجه به تاکيد دکتر قاليباف شهردار تهران، اين پروژه ها به دور از هياهوي انتخاباتي و بدون برگزاري مراسم افتتاحيه در اختيار شهروندان قرار گرفت.


در سال 1392 عمليات اجرايي بيش از 100 طرح عمراني، ترافيکي، خدمات شهري و فرهنگي و اجتماعي در قالب 58 پروژه شاخص با محوريت تامين نيازهاي تفريحي، گردشگري و افزايش سرانه هاي فرهنگي و اجتماعي شهر تهران به بهره برداري عموم رسيد تا شمال شرق تهران باز هم شاهد تحولات زيرساختي باشد. به گزارش روابط عمومي شهرداري منطقه 4 ، دکتر حسن کريميان با اعلام اين خبر گفت: مجموعه ورزشي سراج به عنوان يکي از بزرگترين مجموعه هاي ورزشي منطقه با امکاناتي شامل سالن صخره نوردي، سالن هاي بدنسازي، ژيمناستيک، وزنه برداري و ورزش هاي توپي در ارديبهشت امسال به بهره برداري رسيد. وي بهسازي و مناسب سازي بوستان 17 هکتاري ساحل از ديگر پروژه هاي شاخص منطقه بر شمرد و گفت: در پروژه بوستان ساحل بازيکده خانواده يکي از مهمترين اقدامات تفريحي و ورزشي است که با دارا بودن اسباب بازي هاي استاندارد و مدرن به همراه مجموعه هاي خدماتي، رفاهي، اجتماعي، آموزشي شامل تالار پذيرايي، کلينيک گل و گياه، از جمله طرح هاي منطقه در سال جاري است. شهردار منطقه چهار با اشاره به ساير اقدامات حوزه معاونت خدمات شهري گفت: احداث مرکز آموزشي باغ ايراني در بوستان ساحل، احداث زمين بازي کودکان در 10 بوستان، اجراي کمربند سبز حريم منطقه در فضايي به مساحت 450 هکتار، نصب 280 چراغ سولار در معابر بوستان هاي جنگلي لويزان و سطح منطقه و احياء و بازسازي قنوات و حفر 140 حلقه چاه جذبي از ديگر اقدامات صورت گرفته در سال جاري است. کريميان گفت: احداث و بهره برداري از سراي محلات ده نارمک و مجيد آباد، توسعه بوستان پليس، احداث کانال هاي هدايت آب هاي سطحي محله حکيميه ، احداث و بهره برداري از 11 سرويس بهداشتي، احداث خيابان دسترسي کندرو بزرگراه شهيد بابايي حد فاصل استخر تا زير گذر دانشگاه امام حسين(ع)، تعريض و احداث خيابان اتحاد از ديگر پروژه هاي شاخص در حوزه عمراني است. شهردار منطقه 4 با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه حمل و نقل و ترافيک گفت: در حوزه ترافيک نيز اصلاح هندسي در 8 معبر، احداث 6 بالابر ويژه معلولان و جانبازان، احداث رمپ جهت سهولت تردد معلولان به مترو فرهنگسراي اشراق، احداث 3 مورد پهلوگاه فيزيکي تاکسي، بهسازي کارواش شرکت اتوبوسراني و احداث مسير و سکوي ايستگاه هاي اتوبوس خط 5 تندرو از ديگر اقدامات شاخص در حوزه حمل و نقل و ترافيک است. وي گفت: احداث بزرگترين پل عابر پياده مکانيزه کشور در ميدان رسالت از جمله پروژه هايي است که توانسته است علاوه بر بالا بردن ايمني تردد عابران، ترافيک ميدان رسالت و معابر اطراف را کاهش دهد.اين پل مکانيزه داراي 214 متر عرشه به صورت 3 شاخه با 3 متر عرض و سه  دستگاه پلکان ثابت و به زودي 8 دستگاه پله برقي نيز در آن نصب خواهد شد. وي اقدامات صورت گرفته در حوزه اجتماعي و فرهنگي را از ديگر پروژه هاي زيرساختي و تکميلي عنوان کرد و گفت: تجهيز و راه اندازي نخستين مرکز فرآموز منطقه در بوستان غدير و احداث و بهره برداري از 3 زمين چمن مصنوعي در محلات نارمک علم، صنعت و حکيميه از ديگر پروژه هاي شاخص منطقه در حوزه اجتماعي و فرهنگي است. کريميان گفت: باغ پرندگان تهران، کارخانه تبديل زباله به انرژي، ادامه بزرگراه شهيد باقري و تقاطع تلو با بابايي از ديگر پروژه هاي شاخص منطقه در سال جاري بودند.
وي خاطر نشان کرد: با بهره برداري از اين 58 طرح، گامي ديگر به سوي کاهش فاصله بين شرق و غرب تهران و تکميل زير ساخت ها برداشته شده است.

نظر شما