دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۸:۱۴
کد خبر: ۶۲۳۶۰
|
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۸:۳۳
حسن روحاني براساس نتيجه قطعي شمارش آراي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري با 18 ميليون و 613 هزار و 329 راي از کل آرا ماخوذه در مرحله اول، حائز اکثريت مطلق آراء و به عنوان رييس‌جمهور منتخب مردم براي 4 سال آينده انتخاب شد.

به گزارش شهر، ساعتي پس از اعلام اين نتايج جليلي،رضايي، غرضي، قاليباف و ولايتي که در اين دور از انتخابات رقيب وي بودند، پيام‌هاي تبريک خود را به صورت جداگانه به شرح زير خطاب به حسن روحاني منتشر کردند.

 

سعيد جليلي در پيام تبريکي به رييس‌جمهور منتخب، براي وي در جهت دفاع از آرمان‌ها و حقوق ملت ايران و اعتلا و سرافرازي نظام مقدس جمهوري اسلامي آرزوي موفقيت کرد.

 

متن پيام تبريک وي به شرح زير است:

 

«بسمه تعالي

 

و ان استقاموا علي الطريقه لاسقيناهم ماء غدقا

 

جمهوري اسلامي ايران اين ميراث بزرگ امام راحل بار ديگر در 24 خرداد 1392 جمهوريت خود را بر مبناي گفتمان اسلام ناب به رخ جها کشيده و نمايشي پرشکوه از انتخابات آزاد را بر مبناي الگوي مردم‌سالاري ديني نشان داد.

 

با سپاس بي‌کران به درگاه الهي و با قدرداني از ملت بزرگ ايران که با حماسه‌اي ديگر پشتوانه‌اي سترگ را براي اقتدار، سربلندي و پيشرفت نظام خلق کرد و با تشکر و تبريزک به رهبر فرزانه انقلاب به خاطر تمهيد اين حماسه بزرگ، براي رييس جمهور منتخب مردم برادر گرامي جناب حجت‌الاسلام و المسلمين حسن روحاني در جهت دفاع از آرمان‌ها و حقوق متل ايران و اعتلاء و سرافرازي نظام مقدس جمهوري اسلامي آرزوي موفقيت مي‌کنم و به ايشان براي کسب اعتماد ملت ايران صميمانه تبريک عرض مي‌کنم.

 

با تشکر خاضعانه از ابراز لطف همه عزيزان که اهداف و برنامه‌هاي من را به اهداف و آرمان‌هاي امام نزديک‌تر دانسته و به آن راي دادند، تقاضا دارم با حفظ حضور هوشمندانه در صحنه انقلاب، رييس‌جمهور منتخب را در پيشبرد گفتمان انقلاب اسلامي و اهداف عالي نظام مقدس جمهوري اسلامي و خدمت‌رساني به مردم ياري نمايند.»

 

در پي اعلام پيروزي حسن روحاني در يازدهمين انتخابات رياست جمهوري کشورمان، هم‌چنين محسن رضايي پيام تبريکي براي رييس‌جمهوري منتخب ارسال کرد.

 

متن اين پيام به اين شرح است: حماسه باشکوهي که خلق کرديد بار ديگر جان تازه اي به مردم سالاري ديني داد. اينجانب اين حماسه بزرگ را به محضر رهبر بزرگوار انقلاب اسلامي و شما ملت عزيز ايران تبريک عرض مي کنم و به تشخيص و تصميم شما احترام مي گذارم.

 

به جناب آقاي حجت الاسلام والمسلمين دکتر حسن روحاني نيز تبريک مي گويم و از خداوند متعال توفيق ايشان را در عبور از مشکلات امروز و رسيدن به آينده اي درخشان براي کشور خواستارم. از مردم شريف کشور از ارس تا اروند، از البرز تا زاگرس پر افتخار هم به خاطر حمايت از اين سرباز هميشگي خود تقدير و تشکر مي کنم و با توجه به درخواستهاي مکرر مردمي براي ارايه برنامه هايم به دولت آينده بايد ابراز کنم که از هيچ کوششي براي نمايندگي شما در رفع تنگناهاي زندگيتان فرو گذاري نخواهم کرد.

 

سيد محمد غرضي نيز در واکنش به خبر انتخاب حسن روحاني به عنوان رييس جمهور با بيان اينکه ان‌شاءالله اين اتفاق، اتفاقي ميمون و مبارک است، اظهار کرد: براي ايشان آرزوي موفقيت مي‌کنم.

 

سيدمحمد غرضي در گفت وگو با ايسنا گفت: ان‌شاءالله انتخاب‌آقاي روحاني به عنوان رييس جمهور انتخابي خير باشد. ان‌شاءالله ايشان بتواند در اهداف‌شان به نتايج مورد نظر خود دست يابد. من اميدوارم که همه ملت با ايشان همکاري کنند. ان‌شاءالله ايشان بتوانند دولتي بتوانند مستقر تشکيل دهند. من براي آقاي روحاني و همچنين ملت غيور ايران آرزوي عاقبت به خيري مي‌کنم. من براي ملت ايران،‌حماسه‌اي که در روز انتخابات خلق شد و همچنين براي آقاي حسن روحاني رييس جمهور کشور آرزوي توفيق و سلامتي مي‌کنم.

 

محمد باقر قاليباف نيز در پيامي به حسن روحاني انتخاب وي را به عنوان رييس جمهور مردم ايران تبريک گفت.

 

به گزارش ايسنا متن اين پيام به اين شرح است:

 

«ستايش مي کنم خداوند را به خاطر اتمام نعمتش، و تصميم در برابر عزتش، و حفظ و نگهداري از معصيتش» (علي عليه السلام)

 

ملت شريف و بزرگوار ايران؛

 

اميد دارم همانگونه که با نسيم حضورتان عطر مشارکت در ميهن اسلامي دگر باره معنا گرفت، با نسيمي ديگر نيز درون و پيرامون ما از جهل و تحجر تهي گردد و معطر به معنويت و شعور جمعي به سوي سرمنزل مقصود رهسپار گرديم. در همه اين سال هاي در خدمت شما حاضر بودن، به کرات آموخته ام که: «گر من از دوست بنالم نفسم صادق نيست؛ خبر از دوست ندارد که ز خود با خبر است.»

 

در تمام آن سالهايي که با شما گذشت همراه با يکديگر سطوري از صفحات پر افتخار اين مرز و بوم را با تاسي به فرهنگ جهاد و شهادت نگاشته ايم. در همه آن سالها حرکت از شما ملت سرافراز بوده و برکت نيز به طبع آن از خداوند متعال؛ اما در خاطر مشترک ما لحظاتي نيز ثبت شده است که هنوز تاريخ در باب آن به قضاوت ننشسته است:

 

قيمت عشق نداند قدم صدق ندارد سست عهدي که تحمل نکند بار جفا را

 

گر مخير بکنندم به قيامت که چه خواهي دوست ما را به همه نعمت فردوس شما را

 

گر سرم مي رود از عهد تو سر باز نپيچم تا بگويند پس از من که به سر برد وفا را

 

اکنون که برگي ديگر از تاريخ پر افتخار اين سرزمين در حال تحرير است، بر خود واجب مي دانم به يازدهمين منتخب ملت ايران، حجت الاسلام و المسلمين جناب آقاي دکتر حسن روحاني تبريک و تهنيت عرض نمايم و آرزوي موفقيت ايشان را که نياز حياتي اين برهه است، از خداوند منان خواستارم. اميدوارم با در نظر گرفتن مطالبات بحقِ نيمه ديگر اين حماسه سياسي، زمينه هاي عملي وحدت، همدلي و همبستگي ملي را فراهم آوريم؛ ليس للانسان الا ما سعي.

 

در پي اعلام پيروزي حسن روحاني در يازدهمين انتخابات رياست جمهوري کشورمان، علي اکبر ولايتي هم پيام تبريکي براي رئيس جمهوري منتخب ارسال کرد.

 

متن اين پيام به شرح زير است:

 

«بسمه تعالي

 

حجت الاسلام والمسلمين جناب آقاي دکتر روحاني

 

رئيس جمهور محترم منتخب

 

باسلام

 

حضور حماسه ساز ملت بزرگ ايران در يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري ، انسجام ملي را به نمايش گذاشت و در اين برهه حساس ، امنيت ملي را تقويت کرد و دشمنان ملت را نا اميد ساخت .

 

پيروز اصلي اين ميدان همانا مردم فهيم ما هستند که به دعوت رهبر محبوب خود پاسخ گفتند و حماسه سياسي را رقم زدند. جنابعالي نيز موفق به کسب رأي اعتماد ملت شديد که مايه مسرت است. اين انتخاب را به مقام معظم رهبري ، ملت شريف و جنابعالي تهنيت مي گويم و تداوم توفيق را برايتان مسالت مي کنم . اميد مي رود در دوره رياست جنابعالي، ‌مباني «مردمسالاري ديني» که يادگار امام راحل است تحکيم يافته و گفتمان رهبري در «عدالت و پيشرفت» تحقق يابد و بتوان با همدلي، قانونگرايي، ولايتمداري و تعامل قوا نقاط ضعف را بسرعت برطرف کرد و با پيگيري راهبرد « مقاومت مدبرانه» بر حق و دستاوردهاي هسته اي ابرام ورزيد.

 

اينک با اين اقبال مردمي و پس از تنفيذ و تحليف، جنابعالي رئيس جمهور همه ملت و از جمله جريانها و افراد رقيب هستيد و لذا همراهي، همکاري و رعايت احترام جنابعالي ،‌ وظيفه همگان است .

 

خداوند بزرگ را شاکريم که نعمت هاي بيکران خود را همواره بر ملت ما ارزاني داشته است و اميدوارم قدردان نعمت هاي او باشيم . انه ولي النعم»

نظر شما