دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۱:۴۱
کد خبر: ۶۲۳۸۶
|
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۵
گمانه زني پيرامون اعلام ليست نهايي راه يافتگان به چهارمين دوره انتخابات شوراي اسلامي شهر تهران در حالي ادامه دارد که مدير روابط عمومي فرمانداري تهران از اعلام ليست نهايي در نشست خبري روز سه شنبه سخن مي گويد.

به گزارش شهر، گمانه زني منابع خبري در مورد ليست نهايي اعضاي منتخب براي چهارمين دوره شوراي شهر تهران در حالي از ظهر 26 خرداد آغاز شده است که ايمان قرباني مدير روابط عمومي فرمانداري تهران در اين باره  گفته است: ليست‌هايي که در سايت‌ها درباره اعضاي جديد شوراي شهر تهران منتشر شده است صحت ندارد و فقط گمانه‌زني است اين اسامي‌ هيچ‌گونه وجهات قانوني ندارند و مورد تأييد فرمانداري تهران نيست.


منابع آگاه از عصر روز گذشته گمانه زني هاي خود را پيرامون ليست اعضاي شوراي چهارم آغاز کرده اند و يک خبرگزاري ليست ذيل را در گفت و گو با منبعي آگاه اعلام کرده است که به شرح ذيل است:


1ـ مهدي چمران


2ـ عليرضا دبير


3ـ حسين رضازاده


4ـ احمد مسجد‌جامعي


5ـ حبيب کاشاني


6 ـ هادي ساعي


7 ـ مرتضي طلايي


8ـ پرويز سروري


9 ـ رضا تقي‌پور


10ـ عباس شيباني


11 ـ الهه راستگو


12 ـ اسماعيل دوستي


13 ـ احمد دنيا‌مالي


14 ـ محمد‌مهدي تندگويان


15 ـ محمد سالاري


16 ـ فاطمه دانشور


17 ـ احمد حکيمي‌پور


18 ـ رحمت‌الله حافظي


19 ـ مجتبي شاکري


20 ـ محمد حقاني


21 ـ اقبال شاکري


22 ـ عبدالحسين مختاباد


23- معصومه آباد


24ـ غلامرضا انصاري


25ـ‌مهدي حجت


26ـ عباس جديدي


27ـ عبدالمقيم ناصحي


28ـ محمد‌مهدي مفتح


29ـ محسن پيرهادي


30-محسن سرخو


31ـ محمد سلطاني‌نژاد


اما سعيد احمدي شهرکي در گفتگو با خبرنگار مهر عنوان کرده است که شمارش آرا تمامي صندوقهاي انتخابات شوراي شهر تهران به پايان رسيده است، در حال تجميع آراي اخذ شده در انتخابات شوراهاي شهر تهران هستيم تا پس از صورت جلسه نهايي و کنترل مجدد آرا کسب شده خطاهاي آماري برطرف شود.


رئيس ستاد انتخابات شهر تهران با اشاره به اينکه متاسفانه اسامي برخي افراد در رسانه‌ها منتشر شده است، گفت: صحت و سقم اين اسامي را به صراحت نمي توانم اعلام کنم اما از آنجا که در بيش از صد شعبه ناظرين افراد حضور داشتند بنابراين براساس آمارهاي تجميع شده اطلاعاتي مبني بر اسامي اعضاي شوراي دور چهارم منتشر شده است. اين اسامي پس از شمارش تمامي آرا تغيير يافته است و شايد افراد جديدي وارد ليست نهايي شده باشد.


 در صورتي که گمانه زني ها صحت داشته باشد به نظر مي رسد بنا به تحليل هاي ارائه شده در رسانه ها انتخابات شوراهاي شهر و روستا، تحت تاثير انتخابات رياست جمهوري قرار گرفته است به گونه اي که حدود 14 صندلي از شوراي چهارم به اصلاح طلبان اختصاص يافته است.

چهارمين دوره انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا همزمان با انتخابات رياست‌جمهوري يازدهم در 24 خرداد 1392برگزار شد عمر قانوني هر دوره شوراها چهار سال است، ولي در پي تصويب قانون در مجلس شوراي اسلامي مصوب شد که انتخابات خبرگان با مجلس و انتخابات شوراها با رياست‌جمهوري ادغام شود. انتخابات گذشته در سال 1385 برگزار شد و عمر شوراهاي سوم هفت سال به درازا کشيد.




دبيرکل انتخابات وزارت کشور با اشاره به تغييرات و اصلاح قوانين که در چهارمين دوره انتخابات شوراها اعمال خواهد شد، تعداد اعضاي اصلي و علي البدل شوراها را به شرح زير اعـلام کـرد:



در شهرهـاي با جمعيت زير 20 هزار نفر 5 نفر عضو اصلي و 2نفر علي البدل، در شهرهاي تا 50هزار جمعيت 7نفـر عضو اصلي و 3نفر علي البدل، در شهرهـاي تا 100هزارنفر جمعيت 9نفر عضو اصلي و 4نفر علي البدل ، تـا 200هزار نفر جمعيت 11نفر عضو اصلي و 5نفر علي البدل، شهرهاي تا 500هزار نفر جمعيت 13عضو اصلي و 6عضو علي البدل، شهرهـاي تا يک ميليون نفر جمعيت 15نفر عضو اصلي و 7نفر علي البـدل، تا دو ميليون نفر جمعيت 21نفر عضو اصلي و 8نفر علي البدل، شهرهاي بيش از 2ميليون نفر جمعيت 25 نفر عضو اصلي و 10 نفر علي البدل و براي شهر تهران استثنائا 31 نفر عضو اصلي و 12 نفر علي البدل.


نظر شما