شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۲۳
کد خبر: ۶۵۵۵۶
|
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۸
خط 8 اتوبوس های تندرو راه اندازی شد/
خط 8 اتوبوس های تندرو از پایانه خاوران تا ترمینال جنوب امروز همزمان با ورود 161 دستگاه اتوبوس جدید دوکابین راه اندازی شد.

به گزارش شهر، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در این باره گفت: خط 8 BRT که با 5/7 کیلومتر طول ظرف سه ماه راه اندازی شده، پایانه برون شهری جنوب در جنوب شهر را به پایانه درون شهری خاوران در جنوب شرق تهران متصل می کند.

سید جعفر تشکری هاشمی افزود: این خط با خط 3 BRT در پایانه خاوران و خط 4 BRT در پایانه جنوب متقاطع بوده و تبادل سفر خواهد داشت و در آینده نیز خط 9 BRT به این دو خط تبادلی اضافه خواهد شد.

وی با اشاره به این که خط 8 BRT علاوه بر دو ایستگاه مبداء و مقصد در پایانه جنوب و پایانه خاوران، در طول مسیر نیز 4 ایستگاه دارد، اظهار کرد: این ایستگاه ها در خیابان های فداییان اسلام و 17 شهریور و نیز شهرک های شاهد و شهید بروجردی واقع شده اند.

ایستگاه‌هایی با معماری اسلامی ایرانی

معاون شهردار تهران با بیان این که خط مذکور در محور بزرگراه بعثت و در محدوده مناطق 15 و 16 واقع شده، تصریح کرد: با توجه به بافت خاص جمعیتی محله هایی که این خط از آن ها عبور می کند، طرح سرپناه ایستگاه های اتوبوس بر اساس معماری اسلامی - ایرانی طراحی شده و نمای ستون ها به شکل آجر و با رنگ متناسب با طرح، اجرا شده است.

وی با بیان این که محل سوار و پیاده شدن مسافران در ایستگاه ها، قوسی شکل و مقاطع ابتدایی و انتهایی آن ها به شکل «لا» طراحی شده، اضافه کرد: شیشه های سازه برای القای حس معماری اسلامی به رنگ فیروزه ای بوده و برای کفپوش ایستگاه ها نیز از اشکال 6 وجهی به عنوان یکی از ارکان معماری اسلامی - ایرانی بهره گرفته شده است.

تشکری هاشمی با تاکید بر این که «حفظ ایمنی شهروندان» و «حفظ محیط زیست شهر» دو عامل اصلی در تمام طرح های ترافیکی است، گفت : حفظ درختان موجود در بزرگراه بعثت از مهم ترین عوامل تاثیرگذار بر روند شکل گیری این خط بود که طراحی ایستگاه ها را با پیچیدگی های خاصی رو به رو کرد.

161 اتوبوس و 258 هزار ظرفیت جابه‌جایی جدید

وی با اشاره به این که همزمان با افتتاح خط 8 BRT ، 161 دستگاه اتوبوس جدید دوکابین نیز امروز وارد خطوط اتوبوسرانی شد، افزود: با ورود این اتوبوس ها، ظرفیت جابه جایی ناوگان اتوبوسرانی تهران 258 هزار نفر در روز افزایش یافت که با توجه به در پیش بودن فصل بازگشایی مدارس، تاثیر قابل توجهی بر بهبود خدمات رسانی به مسافران دارد.

معاون شهردار تهران با بیان این که این اتوبوس ها به صورت کامل با پول مردم تهران خریداری شده اند و دولت حتی یک ریال بابت خرید آن ها به کمک نکرده، اظهار کرد: امیدواریم دولت آینده به موضوع توسعه کیفی و کمی ناوگان حمل و نقل عمومی تهران به عنوان یکی از مهم ترین مطالبات مردم این کلان شهر توجه کرده و آن را در اولویت اقدامات خود قرار دهد.

وی با ذکر این نکته که توسعه کیفی و کمی ناوگان حمل و نقل عمومی در 8 سال گذشته باعث شده تا تهران به الگوی کلان شهرهای کشور تبدیل شود، تصریح کرد: علاوه بر این، تهران به عنوان شهری پیشرو در عرصه جهانی و با کسب افتخارات بین المللی، علاوه بر کسب اعتبار برای مدیریت شهری، کارآمدی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را نیز به اثبات رساند.

رییس هیات مدیره شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه در پایان خاطرنشان کرد: مدیریت شهری تهران در تمام حوزه ها از جمله حوزه حمل و نقل و ترافیک با فعالیت جهادی از هر روز و هر ساعت فعالیت خویش به منظور ارتقای زیرساخت های شهر و بهبود خدمت رسانی به شهروندان عزیر استفاده کرده و از هیچ تلاش و کوششی فروگذار نخواهد کرد.

نظر شما