يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۰:۲۶
کد خبر: ۶۵۶۷۲
|
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۶
در دوازدهمین همایش «عمری با قرآن» صورت گرفت؛
دوازدهمین همایش تجلیل از پیشکسوتان قرآنی با عنوان «عمری با قرآن» به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در سالن همایش‌های برج میلاد تهران برگزار شد.

به گزارش شهر، همایش عمری با قرآن، دوازدهمین همایش تجلیل از پیشکسوتان قرآنی تهران، چهارم مردادماه به همت سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران و با مشارکت فرهنگسرای قرآن با حضور تعداد زیادی از فعالان قرآنی، قاریان، مفسران، حافظان، هنرمندان و مدیران قرآنی در تالار برج میلاد تهران برگزار شد. این برنامه با قرائت حاج احمد ابوالقاسمی قاری شناخته‌شده کشور و اجرای تواشیح و همسرایی گروه همخوانی هدی کار خود را آغاز کرد.

امیر خوراکیان؛ رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، سیدمهدی خاموشی؛ رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، علی‌اکبر توپچی؛ رئیس فرهنگسرای قرآن، سید محمد باقر حجتی، قره شیخلو، غلامعلی حداد عادل، حسین طرقی، پروانه مهدوی، ولی یار احمدی، سیدمهدی سیف، علی اکبر حشمتی، احد اصل محمدی و ... از جمله شخصیت‌هایی بودند که در این مراسم حاضر بودند.

این مراسم که با هدف تجلیل و تقدیر از فعالیت‌های پیشکسوتان در رشته‌های مختلف از جمله حفظ، قرائت، تفسیر، ترجمه، پژوهش، هنر قرآنی، مدیریت حوزه‌های قرآنی و ... دوازدهمین گام خود را پشت سر می‌گذاشت، دیروز با معرفی 6 برگزیده در رشته‌های مختلف فعالیت‌های قرآنی به تقدیر از آن‌ها پرداخت.

غلامعلی حداد عادل در حوزه ترجمه و پژوهش، علی‌اکبر حشمتی در حوزه آموزش قرآن و داوری مسابقات قرآنی، سید مهدی سیف در حوزه آموزش قرآن کریم، ولی یاراحمدی مدیر مرکز قرآنی سازمان اوقاف، در حوزه مدیریت فعالیت‌های قرآنی، پروانه مهدوی بانوی فعال قرآنی در حوزه آموزش قرآن و حسین طرقی در حوزه حفظ کل قرآن در این مراسم با حضور خوراکیان، خاموشی و توپچی تقدیر شده و جوایزی دریافت کردند.

همچنین با حضور مسئولان مذکور و همه تقدیرشدگان از جایگاه استاد فقید قرآن و قاری شناخته شده کشور حاج بیوک اصل محمدی تجلیل شد و فرزند این استاد احد اصل محمدی به نمایندگی از دیگر اعضای این قاری فقید هدایایی را از سوی سازمان فرهنگی و هنری شهراداری تهران دریافت کرد. احد اصل محمدی فرزند حاج بیوک اصل محمدی خود نیز از قاریان قرآن کشور است.

در پایان این مراسم احمد شحات از قاری مهمان، دعوت شده از مصر در این همایش آیاتی از کلام الهی را قرائت کرد و در ساعات پایانی روز، نزدیک به زمان افطار حال و هوای معنوی‌تری به این مراسم بخشید، قرآئت احمد شحات با استقبال خوبی از حاضران در جلسه روبرو شد.

مطالب مرتبط
نظر شما