دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۲۶
کد خبر: ۶۵۶۸۹
|
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۱
همزمان با شهادت امیر المومنین (ع)/
تهران با اکران 1900 متر مربع تبلیغات فرهنگی متناسب با شب های قدر و شهادت امیر المومنین (ع) سیاه پوش شد.
به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی سازمان زیباسازی شهر تهران، طرح های فرهنگی متناسب با آغاز لیالی قدر، شب های احیاء و شهادت حضرت علی (ع) در سطح شهر تهران اکران شد.
به مناسبت فرارسیدن شب های قدر و تقارن آن با شهادت امیر المومنین (ع) و با توجه به اهمیت این دو مناسبت و به منظور هویت بخشی به سیمای شهر، سازمان زیباسازی شهر تهران با اکران پیام‌های مناسبتی و فرهنگی مرتبط با این شبها، همراه با شهروندان تهرانی، به گرامیداشت شب های قدر و عزاداری شهادت حضرت علی (ع) می پردازد.
چاپ و نصب تبلیغات فرهنگی برروی 27 عرشه پل، 19 بيلبورد و 65 پرتابل در مسيرهاي پرتردد سطح شهر از جمله فعاليت هاي سازمان زيباسازي در زنده نگه داشتن شب های احیا و شهادت آن بزرگوار به شمار می رود.
با توجه به اهمیت این شب ها در فرهنگ دینی و اسلامی، تلاش شده تا در پیام های فرهنگی که برای شب های احیا در سطح شهر اکران می شود از جملات استفاده شود که به تهذیب نفس بپردازد، ساده بودن، كوتاه بودن، استفاده از اشعار، جملات و احاديث بزرگان دين با مفاهيم مرتبط با این شبها از ويژگي های تابلوهایی است که به مناسبت شب های قدر در سطح شهر اكران می شود.
علاوه بر این به منظور سیاه پوش کردن سطح شهر تهران به مناسب ضربت خوردن حضرت علی (ع) و شهادت امیر المونین، طرحهای فرهنگی مناسب با این ایام در سطح شهر اکران شده است.
گفتنی است تمامی ادارات زیباسازی مناطق 22گانه شهرداری به عنوان بازوهای اجرایی سازمان زیباسازی شهر تهران نیز با اکران تبلیغات فرهنگی در سطح شهر به گرامی داشت این شب پرداخته اند.

نظر شما