يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۴:۲۹
کد خبر: ۶۵۷۶۸
|
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۳
پیشنهاد اشعری به شهرداری تهران :
علی اکبر اشعری گفت: با توجه به اقدام شهرداری در تبدیل زباله به انرژی، به معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران پیشنهاد ایجاد کارخانه بازیافت کاغذ را ارائه دادم.
به گزارش شهر علی اکبر اشعری مشاور شهردار تهران در توضیح چرایی ارائه این پیشنهاد گفت: اصل این ایده و پیشنهاد از اینجا آمد که شهرداری امسال کار ارزنده‌ای انجام داد و آن تبدیل زباله به انرژی بود و همین الان چند مگاوات برق از محل همین زباله‌ها تولید می‌شود. پیشنهادی هم که من ارائه کرده‌ام، این بوده که این مسئله را در مورد کاغذ هم پیاده‌سازی کنیم و از دوستان شهرداری تهران خواسته‌ام که یک کارخانه بازیافت کاغذ راه‌اندازی کنند.

وی با تاکید بر این که این پیشنهاد هم اکنون در دستور کار معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری قرار گرفته است، افزود: ضایعات کاغذی 7 تا 8 بار قابلیت تبدیل دوباره به کاغذ را دارند و با توجه به وضعیت اقتصادی کالایی مثل کاغذ در شرایط فعلی، قطعاً ایجاد چنین کارخانه‌ای بسیار مقرون به صرفه خواهد بود و امیدوارم این موضوع با جدیت پیگیری شود.

براساس گزارش سازمان بازیافت، کمتر از 10 درصد زباله‌های شهری در ایران را کاغذ و مقوا تشکیل می‌دهد و تحقیقات نشان می‌دهد که فقط با بازیافت 25 درصد این قبیل کاغذ و مقواها می‌توان سالیانه 100 هزار تن کاغذ بازیافتی به دست آورد که این فعالیت به مفهوم تداوم حیات یک میلیون و 700 هزار اصله درخت در سال است.


منبع: مهر



نظر شما