دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۲:۱۵
کد خبر: ۶۵۸۵۳
|
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۰
پیروز ارجمند، مدیر مركز موسیقی حوزه هنری، در پیامی درگذشت فلورانس لیپت، نوازنده ویلن آلتو، مدرس آواز و همسر دكتر محمد سعید شریفیان، را به جامعه فرهنگی هنری و بخصوص جامعه موسیقی كشور تسلیت گفت.
به گزارش شهر به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، در متن این پیام آمده است:
به نام خداوند جان آفرین
سركارخانم فلورانس لیپت در طول حیات هنری خویش نقش به سزایی در مسیر اعتلای موسیقی هنری و آموزش موسیقی به ایرانیان هنر دوست داشته است.
مركزموسیقی حوزه هنری در گذشت این هنرمند ارجمند را به دكتر محمد سعید شریفیان، همسر این هنرمند فقید و خالق آثار ارزشمند موسیقایی در حوزه فرهنگ ایران، دفاع مقدس و موسیقی مذهبی ایران، جامعه فرهنگی هنری و به خصوص جامعه موسیقی كشور تسلیت عرض می نماید و از پروردگار منّان برای آن مرحوم، علّو درجات الهی را مسئلت داریم."
  فلورانس لیپت، از خوانندگان و مدرس آواز كُر و نوازنده ویلن آلتو بود و در بسیاری از آثار سمفونیك به اجرا پرداخت و بسیاری از اعضای گروه كُر اركستر سمفونیك تهران نیز از شاگردان وی محسوب می‌شوند. او پس از تشرّف به دین اسلام در بسیاری از آثار دینی همسرش، دكتر محمد سعید شریفیان به ویژه در سمفونی‌های "خورشید" و "خسوف" به عنوان خواننده كر همكاری كرده و نقشی جدی داشت.
لازم به ذكر است دكتر محمد سعید شریفیان، همسر این هنرمند فقید، نیز خالق آثار ارزشمند موسیقیایی همچون سمفونی های "اروند رود"، "سرداران"، "خورشید" و "خسوف" و همچنین چهار قطعه محلی برای اركستر سمفونیك است.
گفتنی است، مراسم تشیع پیكر "فلورانس لیپت"، صبح امروز چهارشنبه، 9 مرداد، از مقابل تالار وحدت برگزار شد و مراسم یادبودی هم به همین مناسبت از ساعت 16:45 تا 18:30 روز جمعه، 11 مرداد، در مسجدالرضا (ع) واقع در میدان نیلوفر برگزار خواهد شد
نظر شما