شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۰:۱۴
کد خبر: ۶۶۲۰۶
|
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۶
گزارشی از تورهای یک روزه گردشگری در مراکز فرهنگی هنری منطقه 22
سیر و سیاحت و گردشگری همیشه یکی از مقوله های پر طرفدار و جذاب در گذران اوقات فراغت بوده است ، حال اگر این حوزه از طریق مراکز فرهنگی هنری برنامه ریزی شود و در زمانی کوتاه ، با هزینه ای اندک و حتی رایگان طراحی و اجرا شود بی شک با اقبال چشمگیر شهروندان روبرو خواهد شد.

به گزارش شهر،  برنامه های گردشگری " شوق طراوت " از آن دست برنامه های مستمری است که در طول سال از سوی مدیریت فرهنگی هنری منطقه 22 و مراکز تحت پوشش این مدیریت برگزار می شود و از آنجایی که اجرای این برنامه در تابستان ها پررونق تراست ، به سراغ مسوولان و مجریان " شوق طراوت " رفته ایم و جزییات این بسته گردشگری را از زبان خود آنان شنیده ایم.آنچه می خوانید همه چیز در باره برنامه گردشگری "شوق طراوت " در منطثه 22 است.
******
     گردشگری هدفمند
مدیر مراکز فرهنگی هنری منطقه 22  بسته گردشگري نیمروزه و یک روزه برنامه های تابستانی این مدیریت در استان تهران را يكي از بخش‌هاي جذاب و پر مخاطب برنامه‌هاي تابستاني برشمرده ومی گوید: دراين بخش از برنامه‌ها كه با عنوان شوق طراوت از سوي خانه فرهنگ اميركبير و خانه فرهنگ گرمدره برگزار مي‌شود علاقمندان به برنامه تورهاي تفريحي و آموزشي در طول تابستان در قالب تورهاي نيم روزه از مكان‌های جذاب و دیدنی شهر تهران ، هم چون موزه ها و باغ موزه ها ، بوستان ها ، اماکن تاریخی و به ویژه امامزاده ها و طبیعت کوهستانی شمال غرب پایتخت دیدن می کنند.
بختیاری می افزاید : مکان هایی همچون باغ گياه‌شناسي ملي ايران، موزه برج آزادي، كاخ موزه سعدآباد ، موزه دکتر حسابی ، امامزاده سپهسالار، امامزاده بي‌بي سكينه، امامزاده صالح ، پارك جمشيديه ، باغ پرندگان ، بهشت مادران و ....... مجموعه هایی هستند که شاید بسیاری از شهروندان تهرانی نام آنها را شنیده ولی انگیزه و مجالی برای بازدید از آنها نداشته اند ، و برگزاری تورهای نیم روزه و یک روزه شوق طراوت که معمولا توام با چاشنی فرهنگی و اطلاع رسانی است فرصتی را فراهم می کند تا شهروندان علاقمند به تماشای دیدنی های پایتخت ، همراه با اعضای خانواده و در تجربه ای گروهی ، یک روز شاد و با طراوت را سپری کنند.
رییس فرهنگسرای تهران ویژگی آموزشی و هدفمند بودن برنامه های گردشگری " شوق طراوت " را یکی از نقاط قوت این برنامه می داند و می گوید : برنامه های گردشگری مراکز معمولا دارای بروشور اطلاع رسانی و توام با بخش های فرهنگی است تا ضمن تفریح و گردش ، شهروندان بر دانسته های خود نیز بیفزایند.
·        با نشاط و کم هزینه
خانه فرهنگ گرمدره ، از جمله مراکز فعال در برگزاری تورهای گردشگری " شوق طراوت " به ویژه تورهای تفریحی ، فرهنگی و مذهبی امامزاده های اطرف پایتخت است.
به گفته بهنام جعفری ، رییس خانه فرهنگ گرمدره ، استقبال شهروندان از این تورها بسیار چشم گیر است زیرا تفریحی سالم ، با نشاط و بی هزینه یا کم هزینه است.
وی تازه ترین برنامه گردشگری شوق طراوت را بازدید از بوستان جمشیدیه با رویکرد زیست محیطی ذکر می کند و می گوید :  این برنامه بنا به درخواست شهروندان و به منظور ارتقا فرهنگ پاکیزه نگهداشتن بوستان ها و فضاهای فرهنگی و اماکن تفریحی نظیر کوهستان ها و همچنین افزایش روحیه نشاط و پویایی در میان شهروندان 26 مردادماه با حضور شماری از شهروندان علاقمند برگزار می شود.
به گفته وی برنامه کوهپیمایی و صعود به قله ، زیارت موزه شهدای گمنام ، اجرای مسابقات ورزشی و اهدای جوایز به برندگان و در خاتمه بازگشت به بوستان جمشیدیه از جمله بخش های متنوع این برنامه گردشگری است.
·        پاسخ به همه سلایق
صدیقه جعفری رییس خانه فرهنگ امیرکبیر با تاکید بر علایق ویژه شهروندان به مقوله گردشگری با محوریت خاص می گوید : خیلی از شهروندان فقط عاشق گردشگری مذهبی و دیدار از امام زاده ها هستند و بعضی ها فضاهای سبز و بوستان ها را ترجیح می دهند.
وی می افزاید : خوشبختانه در بسته گردشگری ما به همه گونه سلایق پاسخ داده می شود و تاکنون تورهای نیم روزه به مناطقی هم چون تپه نورالشهداء کلک چال ، بوستان بهشت مادران ، آبشار رندان ، رودسنگان ، موزه دكتر حسابي و باغ موزه هنر ايراني ، شهرک سینمایی ، امام زاده عبدالقهار (ع) و امام زاده قاسم (ع) در گلابدره ، امام زاده نوربخش (ع) ، بی بی شهربانو و حضرت عبدالعظیم (ع) از سوی فرهنگسرای تهران ، خانه فرهنگ گرمدره و امیرکبیر برگزار شده و با دو رویکرد گردشگری مذهبی و طبیعت گردی و با عناوین طواف خورشید و شوق طراوت از جاذبه های مذهبی و طبیعی پایتخت دیدن کرده اند.
جعفری می افزاید : این تورها در همه فصول سال کم و بیش برگزار می شود ، اما شهروندان می توانند تا پایان تابستان از برنامه های متنوع تری در این زمینه برخوردار شوند.
·        بر بام پایتخت
محمد سفید گر پای ثابت کوهنوردی و مسوول برگزاری تورهای نیم روزه و یک روزه ورزش مفرح و زیبای کوهپیمایی در فرهنگسرای تهران است.
به گفته وی کانون کوه پیمایی فرهنگسرای تهران طی چند سال گذشته میزبان صدها تن از شهروندانی بوده است که با شرکت در برنامه های کوهنوردی فرهنگسرا ،  ضمن انس با طبیعت ناب کوهستان تمرین استقامت و استواری می کنند و رسم و رسوم پیروزی بر سختی ها را در قالب همکاری و هماهنگی گروهی می آموزند.
وی از علاقمندان دعو.ت می کند با حضور در فرهنگسرای تهران و ثبت نام در کانون کوهپیمایی این مرکز به جمع دوستداران کوهستان و علاقمندان ورزش جذاب و آموزنده کوهنوردی بپیوندند. 
******
شهروندان علاقمند به شرکت در برنامه های گردشگری مدیریت فرهنگی هنری منطقه 22 می توانند به مراکز زیر مراجعه کنند و با ثبت نام در کانون های مردمی عضو ثابت تورهای گردشگری شوند:
- فرهنگسرای تهران - انتهای بزرگراه حکیم غرب، سه راه دهکده المپیک، بوستان باغ نو، شماره تماس:44141133
-  خانه فرهنگ امیرکبیر - دهکده المپیک ،شهرک گلستان،بلوار شهید برادران زینعلی ( کاج ) ، سروستان 11 ، پلاک 6 ، شماره تماس :44728017 - 44728018
- خانه فرهنگ گرمدره – بزرگراه تهران کرج ، شهرک گرمدره ، خ مهدیه ، جنب شورای اسلامی گرمدره ، شماره تماس:02636103441
 
نظر شما