دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۳:۰۵
کد خبر: ۶۶۵۱۷
|
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۰
در حالی که گفته می‌شود انتخاب شهردار تهران بر اساس شاخص های مورد ارزیابی در کارگروهی متشکل از اعضای شورای شهر انجام می شود برخی از افراد منتسب به جناح های سیاسی از نام برخی از افراد به عنوان شهردار آینده شهر تهران یاد می کنند.
به گزارش خبرنگار شهر، همزمان با تشکیل کارگروهی برای تعیین برخی شاخصها که بتوان با آن شهردار آینده تهران را انتخاب کرد برخی از اعضای شورای شهر در مصاحبه با رسانه های جمعی از قالیباف و محسن هاشمی به عنوان گزینه های اصلی شهردار آینده تهران اسم می برند. در حالیکه  تعداد گزینه‌ها برای شهردار شدن تا کنون رقم ثابتی اعلام نشده است، به طوریکه این تعدادافراد از سوی طلایی پنج گزینه و از سوی پرویز سروری 8 گزینه و از سوی مجتبی شاکری 23 نفر  اعلام شده است.

شانس بالای قالیباف برای شهردار شدن 

عضو شورای شهر چهارم تهران ضمن انتقاد از حاکم شدن نگاه سیاسی و جناحی بر شورای شهر تهران در گفت وگو با مهر می گوید: گزینه های زیادی برای شهرداری تهران مطرح شده اند از جمله فتاح، مهرعلیزاده، رستم قاسمی، زاکانی، قالیباف، محسن رضایی و نیکزاد که شانس قالیباف برای کسب رای اکثر اعضای شورای 31 نفره بیشتر است.
جتبی شاکری درباره آخرین تحولات جناح بندی اعضای شورای شهر تهران ضمن انتقاد از سیاسی کردن شورای شهر، گفت: از همان بدو اعلام نتایج انتخابات شوراها نگاه سیاسی و جناحی بر آن حاکم شد و برخی با جناح بندی کردن این شورا سعی در تصاحب آن به نام خود دارند.

عضو شورای شهر چهارم، با بیان اینکه شورای شهر جای سیاسی کاری نیست بلکه جای اعمال سیاست های عمرانی، فرهنگی  و اجتماعی است، گفت: اعضای شورای شهر چهارم برای دوری از رفتارهای سیاسی، سه کمیته برای اصلاح آئین نامه داخلی، تعیین کمیسیون های شورا و تعیین شاخص ها برای انتخاب رئیس شورا و شهردار تشکیل دادند.

شاکری، همچنین با انتقاد از جناح اصلاح طلب در شورای شهر چهارم، گفت: اخیرا برخی از اعضای اصلاح طلب شورای شهر تهران در مصاحبه هایی خبر از قطعیت انتخاب محسن هاشمی با کسب 20 رای از 31 به عنوان شهردار تهران داده اند و تنها هدف آنان از انتشار اینگونه اخبار به راه انداختن نوعی جنگ رسانه ای است ؛ چراکه این گروه در نهایت تنها می توانند 14 رای را همراه خود سازند.

عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی، تصریح کرد: محسن هاشمی که خود در انتخابات شورای شهر رد صلاحیت شده بود چطور می تواند شهردار تهران شود ، لذا جوسازی و انتشار اینگونه اخبار جای تامل دارد.

وی با اشاره به اینکه 8 نفر از سوی اصلاح طلبان و 15 نفر از سوی اصولگرایان برای شهرداری تهران مطرح هستند، ادامه داد: فتاح، مهرعلیزاده، رستم قاسمی، زاکانی، قالیباف، محسن رضایی، نیکزاد به همراه برخی گزینه های دیگر مطرح شد اند که تاکنون شانس قالیباف برای کسب نظر اعضای 31 نفره شورای شهر چهارم بیشتر بوده است.

محسن هاشمی بیشترین رای را دارد
از سوی دیگر محسن سرخو عضو شورای شهر تهران در گفت و گو با عصر ایران می گوید قالیباف با شهرداری تهران خداحافظی خواهد کرد و نام او قطعا در میان نامزدهای مورد بررسی شورای شهر تهران نخواهد بود. وی بدون اینکه نام دیگر نامزدهای مورد نظر برای شهرداری تهران از نظر اصلاح طلبان شورای شهر جدید تهران را به میان آورد معتقد است محسن هاشمی به احتمال فراوان با رایی بیش از حد نصاب به عنوان شهردار جدید تهران انتخاب خواهد شد. 


وی در پاسخ به این سوال که آیا محمد باقر قالیباف در میان گزینه های مطرح است می گوید: نام ایشان در لیست نهایی تحت بررسی نیست . بگذارید واضح بگویم الان گزینه اصلی مورد بررسی ما آقای " محسن هاشمی" است . ایشان هم برای اداره کلان شهر تهران برنامه دارند و به نظر من و جمع قابل توجهی از اعضای شورا مناسب ترین گزینه برای شهرداری تهران هستند.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که این ها نظر شما به عنوان یکی از اعضای شورای شهر تهران است. آیا فکر می کنید قضاوت نهایی دیگر اعضای شورای شهر تهران چنین خواهد بود گفت: بله،  برآورد من این است که ایشان دستکم 18 و احتمالا بیش از 20 رای در شورا خواهد آورد ؛ چون می دانم برخی از اعضای اصولگرای شورای شهر نیز به او رای خواهند داد و از او حمایت می کنند.

بررسی کسی که صلاحیت شهرداری تهران را دارد همچنان در حال پیگیری است بنابراین باید تا اولین جلسه شورای شهر چهارم منتظر ماند و دید آیا اعضای شورا همانند آقای رییس جمهور در همان جلسه اول نام شهردار تهران بیان  می کنند یا خیر؟
مطالب مرتبط
نظر شما