سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۰۰:۰۸
کد خبر: ۶۶۷۰۳
|
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۵
شاهنامه خوانی و نقالی موضوع چهارمین اجرا از برنامه کتابخانه قلقلکی خانه فرهنگ آیه در تابستان امسال است که روز سه شنبه 12 شهریورماه ساعت10 در کتابخانه کوثر واقع در این مرکز برگزار می شود.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای فردوس، آشنا کردن کودکان با قصه های شاهنامه فردوسی و آشنایی با اندیشه های این شاعر حکیم از اهداف برگزار این برنامه است.

«پریسا علمدار» شاهنامه خوان برجسته و عضو انجمن شاهنامه پژوهان البرز، عضو کنگره بین المللی فردوسی شناسی استان البرز، عضو بنیاد فردوسی، دبیر باشگاه نقالان ایران زیر نظر باشگاه شاهنامه پژوهان، که اجرا در محافل ادبی خصوصی در کشور ارمنستان و تاجیکستان، اجرا در سفارت کشور هندوستان، اجرای نقالی در جشن های ایران باستان و اجرای داستان های شاهنامه برای کودکان و نوجوانان در مدارس را در کارنامه خود دارد، به عنوان کارشناس و اجرا کننده نقالی در این برنامه حضور خواهد داشت.

در این برنامه «خانم سیمین مهر» به همراه ضرب نواز و شمایل گردان در سالن چند منظوره خانه فرهنگ آیه به همراه پریسا علمدار، یکی از داستان های شاهنامه را نقالی می کنند و همزمان با نقالی، ضرب نوازی و شمایل گردانی نیز اجرا خواهد شد.

علاقه مندان برای شرکت در این برنامه می توانند در تاریخ مذکور به خانه فرهنگ آیه واقع در شهرک اکباتان، خیابان اصلی فاز یک، روبروی ورزشگاه راه آهن مراجعه کرده و یا برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند با شماره تلفن 44656424 تماس حاصل نمایند.

همچنین نشانی اینترنتی ferdos.farhangsara.ir برای كسب اطلاعات بیشتر از دیگر برنامه های مراکز فرهنگی هنری منطقه 5 در نظر گرفته شده است.


نظر شما