دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۴۸
کد خبر: ۶۶۷۰۶
|
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۲
قالیباف در مراسم افتتاح موزه موسیقی:
شهردار تهران با بیان اینکه در دوره‌ای که در شهرداری خدمت کردم همواره توجه به مسائل فرهنگی و اجتماعی را در راس کارهایم قرار دادم، گفت: هرگز از کارهای آموزشی، بهداشتی، فرهنگی و مخصوصا توجه به جوهره دینی شهر و حقوق شهروندی غفلت نکردم.
به گزارش شهر، دکتر محمدباقر قالیباف در مراسم افتتاح استودیو موسیقی موزه موسیقی در جمع هنرمندان که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزارشد، با بیان اینکه خوشحالم در جمع هنرمندان خوب کشورمان حضور دارم، اظهار کرد: هنرمندان عزیزی که بدون شک خالق زیبایی ها هستند .خصوصا وقتی هنر با انسانیت و آزادگی عجین می شود، به اوج می رسد و تاثیرات روحی و روانی در جامعه دارد.

شهردار تهران ادامه داد: در جمع شما اصحاب فرهنگ و هنر باید بگویم در همان آغاز فعالیتم در شهرداری تهران تاکید کردم که در طول خدمتم شهرداری را از یک سازمان خدماتی به سمت نهاد اجتماعی پیش می بریم و توجه به مسائل فرهنگی و اجتماعی در راس کارمان قرار داشت.

وی عنوان کرد:  امروز خدا را شاکرم که در پایان یک دوره هشت ساله به کمک اعضای شورای شهر مخصوصا در دوره سوم شورای شهر در این شش سال اقدامات خوبی در این خصوص به انجام رسیده است.  به طور کلی وقتی نگاه می کنم می بینم که اقدامات خوبی در شهر به انجام رسیده هر چند بضاعت ما بیش از این نبود.

شهردار تهران تصریح کرد: هر چند این روزها چون فضا، فضای سیاسی است بعضی حرفها را می زنیم که دلمان نمی آید اما باید اشاره کنم مانند اینکه شنیده می شود که می گویند شهرداری به صورت مدیریت پروِژه ای و مدیریت کارگاهی اداره می شود. به هر حال از اینکه بتوانیم پیاده رو درست کنیم، راهی بزنیم، فضای سبز ایجاد کنیم و زباله جمع کنیم  ، افتخار می کنیم.این حتما مدیریت افتخارآمیزی برای ما است که بتوانیم رفتگری ، کارهای خدماتی و اقدامات عمرانی را به خوبی به انجام رسانیم .

قالیباف با بیان اینکه هرگز غفلت از کارهای آموزشی، بهداشتی، فرهنگی و مخصوصا توجه به جوهره دینی شهر و حقوق شهروندی غفلت نکردیم، گفت: امروز می بینیم که در طول هشت سال قریب به 5 هزار صندلی سینما با بهترین کیفیت ساخته شده و بیش از 4 هزار و 500 صندلی برای سالن های تاتر و آمفی تاتر در شهر ساخته شده و در بخش مربوط به موزه ها می توان به باغ موزه کتاب اشاره کرد که از افتخارات کشور مان محسوب می شود و این کشور حتما در خاورمیانه بی نظیر و در سطح جهانی قابل نمود است.

وی افزود: از باغ موزه دفاع مقدس گرفته تا زندان قصر به هر حال در این دوره اتفاقات بزرگی روی داد.مجموعه پادگان های شهر همه تبدیل به محیط های فرهنگی و تفرجگاهی شدند.

شهردار تهران با اشاره به توسعه مساجد در پایتخت عنوان کرد: تاکنون در این شهر 200 زمین برای ساخت مساجد خریداری شده و 50 مسجد ساخته شده و 120 مسجد نیز در حال ساخت است.همینطور راه اندازی حوزه های علمیه و حوزه های مذهبی از دیگر اقدامات شهرداری تهران در این دوره بوده است.

قالیباف در ادامه تاکید کرد: هیچگاه شما هنرمندان که خالق زیبایی ها هستید و روح و روان این جامعه را به دست می گیرید و می توانید طعم شیرین ،خوشی و ذائقه شیرین را در گام یکیایک مردم بگذارید تا مردم در این فشارها و سختی ها بتوانند در آرامش و آسایش زندگی بهتری داشته باشند را فراموش نکردم و این را برای خودم یک وظیفه می دانم  که به عنوان خدمتگزار کوچک با این بضاعت کم در رکاب شما اصحاب فرهنگ و هنر و تمامی بخشها هستم. بنده واقعا در احداث موزه موسیقی کمترین نقش را داشتم و مجموعه هنرمندان بودند که انصافا خودشان ایستادند و الحمدالله این مجموعه شکل گرفت.

نظر شما