دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۲:۲۲
کد خبر: ۶۶۸۷۳
|
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۸
آشنایی با اعضای چهارمین شورای شهر تهران/
یک هزار هفتصد نفر با یکدیگر برای ورود به چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران رقابت کردند تا از این میان 31 نفر روز 12 شهریور در صحن شورای شهر تهران و در قالب مراسم تحلیف اعتبار نامه هاشان را از فرمانداری تهران دریافت کنند. پس از مشخص نام احمد مسجد جامعی به عنوان رییس جدید شورای چهارم پایان ریاست 10 ساله مهدی چمران نیز پایان یافت.
به گزارش خبرنگار شهر در مراسم تحلیف اعضای چهارمین دوره شورای شهر تهران که روز 12 شهریور برگزار شد، رحمانی فضلی وزیر کشور، مرتضی تمدن استاندار تهران ، محمد باقر قالیباف و فرمانداران سه حوزه مرتبط تهران، شهرری، شمیرانات و مدیران دستگاهی اجرایی استان حضور داشتند. اما نمایندگان مردم در شورای شهر چهارم چه کسانی هستند؟در این نوشتار با با این 31 نفر بیشتر آشنا شوید:

* نام افرادی که با ستاره  مشخص شده‌اند برای اولین مرتبه در شورای اسلامی شهر تهران راه یافته‌اند.

نام اعضا

معرفی و سوابق

مهدی چمران

مهدی چمران برادر کوچکتر شهید مصطفی چمران است.او تا مقطع کارشناسی ارشد معماری در دانشگاه تهران تحصیل کرده است.چمران در مقاطعی، ریاست دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران و بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس را بر عهده داشته است. وی همچنین علاوه بر دوره سوم، ریاست دوره دوم شورای اسلامی شهر تهران را نیز بر عهده داشته است.چمران در دوره چهارم شوای اسلامی شهر تهران از لیست آبادگران ایران اسلامی با گرایش اصولگرایی و با 566614 رای به شورای اسلامی شهر تهران راه یافت.

علیرضا دبیر

علیرضا دبیر کشتی‌گیر آزادکار ایرانی دارای دکترای منابع انسانی است. وی در دوره سوم نیز از اعضای شورای شهر تهران بود و از لیست خدمتگزاران آبادانی و پیشرفت، با گرایش اصولگرایی با 400677 رای به چهارمین دروه شورای اسلامی شهر تهران راه یافت.

احمد مسجد جامعی( رییس شورای شهر چهارم)

احمد مسجد جامعی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت دوم محمد خاتمی بود که پس از استعفای عطاءالله مهاجرانی تصدی وزارت ارشاد را گرفت. وی در دوره سوم انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا با حمایت ائتلاف اصلاح طلبان به شورای اسلامی شهر تهران راه یافته بود و در دوره چهارم نیز از لیست نخبگان شورای شهر با گرایش اصلاح طلب و با 281548 رای به شورای اسلامی شهر تهران راه یافته است. وی از گزینه های جدی برای کسب ریاست چهارمین دروه شورای شهر تهران است.

*حسین رضازاده

حسین رضازاده وزنه بردار ایرانی دارندهٔ دو مدال طلای المپیک و رکورددار جهانی حرکت دوضرب در دستهٔ فوق سنگین است. او در این دوره از انتخابات شورای شهر از سوی مردم تهران با 270390 انتخاب شد. او اکنون رییس فدراسیون وزنه برداری ایران و عضو هیئت مدیرهٔ باشگاه فوتبال سایپا نیز محسوب می شود. پیشرفت و عدالت ایران اسلامی نام لیستی است که رضا زاده با آن به شورای شهر راه یافت. او به اصولگرایی گرایش دارد.

حبیب کاشانی

حبیب کاشانی یکی از اعضای دوره قبل شورای شهر تهران است که موفق شد با 266553 مجددا به دوره چهارم شورای شهر تهران راه یابد. او مدتی نیز به عنوان مدیر عامل باشگاه فرهنگی ورزشی پرسپولیس تهران فعالیت می‌کرد.کاشانی از لیست آبادگران ایران اسلامی و با گرایش اصولگرایی به شورای شهر اره یافت.

هادی ساعی

هادی ساعی قهرمان تکواندو جهان و المپیک است. او با به‌دست آوردن دو مدال طلا و یک مدال برنز، پرافتخارترین ورزشکار ایرانی در تاریخ بازیهای المپیک است. هادی ساعی عضو دوره قبلی شورای شهر تهران است که در این دوره با 260457 رای و از لیست فراگیر آبادگران با گرایش اصولگرایی به چهارمین دروه شورای شهر تهران راه یافت.

مرتضی طلایی _نایب رییس شورای شهر چهارم

مرتضی طلایی رییس پلیس سابق تهران بود که در سال۱۳۸۶و در زمان فرماندهی سید اسماعیل احمدی مقدم رئیس کل ناجا با درجه نظامی سردار سرتیپ پاسدار بازنشسته شد. وی در چهارمین دوره شورای شهر با 242386 را از لیست پیشرفت و عدالت ایران اسلامی با گرایش اصولگرایی به شورای شهر تهران راه یافت. وی از طرفداران سرسخت انتخاب مجدد محمد باقر قالیباف به عنوان شهردار توسط شورای شهر است و هم اکنون ریاست کارگروهی را که به تعیین شاخص های شهر دار می پردازد بر عهده دارد.

*پرویز سروری

پرویز سروری با 199956 رای به دوره چهارم شورای شهر راه یافت. او که یک اصولگرا است نامش در لیست خاصی قرار ندارد. سروری عضو هیئت موسس و شورای مرکزی جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی و قائم مقام دبیر کل و دبیر استان تهران این جمعیت است وی مسئولیت های اجرایی ، سیاسی متعددی را در طول این سال ها بر عهده داشته است.

*رضا تقی‌پور

رضا تقی‌پور از۱۳۸۸تا آذر۱۳۹۱در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بود و سمت مشاور رئیس‌جمهور دولت دهم در امور ارتباطات و فناوری اطلاعات بر عهده داشت. او مدرک دکترای علوم پیشرفتهٔ مدیریت از دانشگاه بوردو فرانسه مشترک با سازمان مدیریت است همچنین کارشناسی ارشد مهندسی صنایع مدیریت سیستم و بهره‌وری از دانشگاه علم و صنعت ایران را نیز دارا می‌باشد. تقی‌پور با 186020 رای و با گرابش اصولگرایی به دوره چهارم شواری شهر تهران راه یافت.

عباس شیبانی

عباس شیبانی متولد۱۳۱۰در تهران و مسن ترین عضو در دوره سوم و اکنون در دوره چهارم شورای شهر تهران است. او 4 دوره نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بوده است و کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری دوم نیز بوده است . وی با 173277 رای از لیست آبادگران ایران اسلامی و با گرایش اصولگرایی به این دوره شورای شهر نیز راه یافت.

*الهه راستگو

الهه راستگو اطلاح طلبی که از لیست آبادگران شهر به چهارمین دوره شورای شهر راه یافت. وی که 179982 رای دارد دارای مدرک کارشناس مدیریت و برنامه ریزی آموزشی از دانشگاه علامه طباطبایی است. سخنگوی سابق حزب اسلامی کار و رئیس سازمان زنان حزب اسلامی کار نیز بوده است.

*مهندس اسماعیل دوستی

مهندس اسماعیل دوستی، نامزد ائتلاف اصلاح طلبان، حزب اعتدال و توسعه بود که منتخب مردم تهران در انتخابات شوراها شد. متخصصین مدیریت شهری نیز نام لیستی است که وی در آن قرار داشت. 158707 تعداد ارایی است که وی از مردم تهران کسب کرد.

*احمد دنیامالی

احمد دنیامالی، رئیس پیشین فدراسیون قایقرانی و معاون سابق محمدباقر قالیباف بوده است که پیش از این عضوکارگروه صنعتی سازی مسکن، شرکت مدیریت پروژه‌های ساختمانی ایران با 157277 رای و از لیست کارآزمودگان مدیریت شهری به عنوان یک اصلاح طلب به دوره چهارم شورای شهر تهران راه یافت.

*محمد مهدی تندگویان

محمد مهدی فرزند شهید تندگویان که در این دوره از سوی رئیس ستاد هماهنگی جبهه اصلاحات به عنوان کاندیدای اصلاح طلب این دوره از انتخابات شوراها معرفی شد. او از لیست متخصصین مدیریت شهری با 154921 رای به شورای شهر تهران راه یافت.

*محمد سالاری

محمد سالاری عضو شورایعالی حزب همبستگی می باشد. وی مدتی نیز مدير مسئول روزنامه همبستگي بوده است. متخصصین مدیریت شهری لیستی بود که او با 155138 رای و با گرایش اصلاح طلبی به شورای شهر راه یافت.

*فاطمه دانشور

فاطمه دانشور عضو اتاق بازرگانی و مدیر عامل موسسه خیریه مهرآفرین می باشد. این اطلاح طلب از لیست متخصصین مدیریت شهری و با 144792 رای به شورای شهر تهران راه یافت.

*احمد حکیمی‌پور

احمد حکیمی‌پور عضو فعال جبهه اصلاحات است و هم اکنون عضو شورای هماهنگی اصلاح طلبان محسوب می شود.او با 137694 رای به شورای شهر تهران راه یافت.

*رحمت الله حافظی

رحمت الله حافظی سمت معاونت اجرایی و پشتیبانی دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام را بر عهده داشته است. این اصولگرا از لیست آبادگران ایران اسلامی با 129832 رای به شورای شهر راه یافت.

*مجتبي شاكري

مجتبي شاكري، عضو شوراي مركزي جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي است که از لیست خدمتگزاران آبادانی و پیشرفت به عنوان یک اصولگرا با 130269 رای به شورای شهر تهران راه یافت.

*محمد حقانی

محمد حقانی کارشناس رسمی دادگستری است. او با 135100 را و از لیست متخصصین مدیریت شهری به عنوان یک اصلاح طلب به شورای شهر تهران راه یافت.

*اقبال شاکری

اقبال شاکری مبارز سیاسی پیش از انقلاب است و در دوران دفاع مقدس در راه اندازی ستاد پشتیبانی در دانشگاه ها و آموزش و پرورش شرکت کرده است. او بیش ترین فعالیت های خود را در حوزه تخصصی-فرهنگی دانشگاهی انجام داده است. او هم اکنون استاد مهندسی و مدیریت در دانشگاه امیرکبیر تهران است . این اصولگرا با 127558 رای و از لیست خدمتگزاران آبادانی و پیشرفت به شورای شهر راه یافت.

*ابوالفضل قناعتی

ابوالفضل قناعتی از لیست خدمتگزاران آبادانی و پیشرفت و آبادگران ایران اسلامی با 127664 رای به عنوان یک اصولگرا به شورای شهر تهران راه یافت.

*سید عبدالحسین مُختاباد

سید عبدالحسین مُختاباد آهنگساز و خواننده سنتی با 129969 رای در لیست اصلاح طلبان به شورای راه یافت. او در عرصه موسیقی تاکنون بیش از۲۰اثر تولید کرده‌است و فارغ‌التحصیل کارشناسی علوم‌اجتماعی از دانشگاه تهران است. او کارشناسی زبان انگلیسی از دانشگاه یورک کانادا، کارشناسی موسیقی از دانشگاه اتاوا کانادا و دکترای موسیقی (آهنگسازی و اجرا) از دانشگاه گلداسمیت انگلستان است.

معصومه آباد

معصومه آباد عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای سوم شهر تهران بوده است که در دوران دفاع مقدس نیز فعالیت های گسترده ای از خود نشان داده است. او که رییس هیئت مدیریه نظام پزشکی نیز است با 122790 را و از لیست آبادگران ایران اسلامی به شورای شهر تهران راه یافت. او یک اصولگرا است.

*غلامرضا انصاری

غلامرضا انصاری سفیر سابق ایران در روسیه با 126500 رای به چهارمین دوره شورای شهر تهران راه یافت. در این دوره از سوی رئیس ستاد هماهنگی جبهه اصلاحات به عنوان کاندیدای اصلاح طلب این دوره از انتخابات شوراها معرفی شد.

*عباس جدیدی

عباس جدیدی کشتی‌گیر آزادکار سابق با 117503 رای به شورای شهر چهارم راه یافت. او یک مدال طلای قهرمانی جهان در کارنامه دارد و از لیست زاگرسیان ایران اسلامی به عنوان یک اصولگرا به شورای شهر آمده است.

*عبدالمقيم ناصحي

عبدالمقيم ناصحي عضو جامعه روحانيت مبارز تهران است و فوق ليسانس در علوم حوزوي می باشد. او از لیست آبادگران ایران اسلامی با 119826 رای به چهارمین دوره شورای شهر راه یافت. او یک اصولگرا است.

*محسن پیرهادی

محسن پیرهادی از فعالان عرصه فرهنگی و اجتماعی است که در طول سال های اخیر در شهرداری تهران فعالیت کرده است. او از لیست پیشرفت و عدالت ایران اسلامی با 114495 رای به عنوان یک اصولگرا به شورای شهر راه یافت.

محسن پیرهادی از فعالان عرصه فرهنگی و اجتماعی است که در طول سال های اخیر در شهرداری تهران فعالیت کرده است. او از لیست پیشرفت و عدالت ایران اسلامی با 114495 رای به عنوان یک اصولگرا به شورای شهر راه یافت.

*محسن سرخو

محسن سرخو رئيس شوراي سياسي حزب اسلامي كار بوده است که در این دوره موفق به راه یابی به چهارمین دوره شورای شهر تهران شده است. او یک اصلاح طلب است که 118745 ای کسب کرده است.

*ولی‌الله شجاع‌پوریان

ولی‌الله شجاع‌پوریان یک اصلاح طلب است که نماینده اصلاح طلب دوره‌های ششم و هفتم مجلس شورای اسلامی از حوزهٔ بهبهان استان خوزستان بود او با 110696 رای در حالی که عضو بنیاد آبادانی رشد و آزادی ایران اسلامی (بنیاد باران) است به شورای شهر تهران راه یافت.



نتایج مراسم تحلیف چهارمین دوره شورای اسلامی پایتخت

محمد مهدی مفتح در انتخابات میان دوره ای مجلس به عنوان نماینده تویسرکان انتخاب شد و نام او از لیست شورای شهر تهران حذف شد . پس از آن مسعود سلطانی فر جایگزین وی در لیست شوراها شد.او گزینه پیش نهادی رییس جمهور برای ریاست وزارت ورزش و جوانان بود که موفق به کسب راه اعتماد از نماینگان مجلس نشد. سلطانی فر اولین عضو علی البدل در این دوره بود که با 114118 رای به شورای شهر راه یافت.

اما با توجه به استعفای مهدی حجت به دلیل انتصاب به عنوان قائم مقام و معاون سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به جای وی ولی‌الله شجاع‌پوریان به عنوان عضو جدید شورای شهر در مراسم تحلیف حضور یافت.
 
در مراسم روز 12 شهریورهیئت رییسه شورا تشکیل شد که نتیجه رای گیری چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران به شرح زیر است : 
 
در ابتدا اعضای چهارمین شورای اسلامی شهر تهران، اعضای هیئت رئیسه سنی شامل شیبانی متولد 1310، رضازاده متولد 1357 و پیرهادی متولد 1359 انتخاب شدند.  

با حضور هیئت رییسه سنی و  حسین طلا رییس هیئت نظارت بر انتخابات استان تهران احمد مسجد جامعی با کسب 16 رای در رقابت با مهدی چمران که رای 15 تن از اعضای شورا را کسب کرد، به ریاست شورای اسلامی شهر تهران منصوب شد.

پس از آن مرتضی طلایی با 22 رای به عنوان نایب رییس چهارمین شورای اسلامی شهر تهران منصوب شد.این در حالی بود که  احمد حکیمی پور از اصلاح طلبان شورای شهر پیش از اعلام آ راء با تاکید بر انتخاب احمد مسجد جامعی به ریاست شورا در قالب یک اصلاح طلب، از نائب رییس شورا به نفع مرتضی طلایی کنار کشید. براساس این گزارش آرای مأخوذه 31 رای بوده است.

بعد از تعیین رئیس و نائب رئیس شورای شهر، اعضای شورای شهر وارد رای گیری برای انتخاب منشی های شورای شهر شدند.بر این اسایس  ابتدا الهه راستگو، ابوالفضل قناعتی، عباس جدیدی و هادی ساعی به عنوان نامزد معرفی شدند که در ادامه و پس از رای گیری 
هادی ساعی با 22 رای و الهه راستگو با 15 رای به ترتیب به عنوان منشی اول و دوم  چهارمین هیئت رئیسه شورای شهر تهران انتخاب شدند.

در رای‌گیری برای تعیین سخنگوی شهردار رقابت بین رضا تقی‌پور و مسعود سلطانی‌فر بود که  تقی‌پور با کسب 17 رای در مقابل سلطانی‌فر با کسب 14 رای، به عنوان سخنگوی چهارمین شورای اسلامی شهر تهران انتخاب شد.

نظر شما