دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۱:۰۳
کد خبر: ۶۷۰۲۶
|
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۸
در آستانه سال تحصیلی جدید انجام می شود؛
در آستانه سال تحصیلی جدید 5 هزار «کیف هنر» برای توزیع در بین کودکان زلزله زده منطقه ارسباران آذربایجان شرقی ارسال می شود.

به گزارش شهر به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، بسته تهیه شده با عنوان کیف هنر با همکاری هنرمندان بومی منطقه و همچنین سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز و تهران در بین کودکان توزیع خواهد شد. این بسته حاوی مداد رنگی، کتاب داستان، لوح فشرده، دفتر نقاشی و لوازم التحریر است و کودکان ارسباران می توانند با ارسال نقاشی های خود جوایزی را از سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران دریافت کنند.

بعد از زلزله سال گذشته منطقه ارسباران و به منظور همدردی هنرمندان تهرانی با کودکان زلزله زده، به همت معاونت هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و همکاری هنرمندان، ویژه برنامه های «برای بچه های ارسباران» برگزار و مقرر شد عواید این برنامه ها به بچه های منطقه ارسباران اختصاص یابد. در یکی از این برنامه ها که اجرای آن را استاد علی ذاکری نقاش معاصر بر عهده داشت و با عنوان «صد نقش صد نقاشی» برگزار شد، کودکان و نوجوانان تهرانی با همراهی اساتیدشان ایده ها و دغدغه های خود را نقاشی کردند.

برنامه «صد نقش صد نقاشی» با مشارکت و همراهی کودکان و نوجوانان هنرمند برگزار و بعد از اجرای دو کارگاه نقاشی در پردیس ملت و یک کارگاه در روستای جیغه جیغه (از روستاهای زلزله زده) آثار تولید شده در دیوارهای موزه هنرهای دینی امام علی(ع) با هدف فروش آثار به نمایش درآمد.

در این نمایشگاه که بیش از 100 اثر نقاشی تلفیقی از هنرمندان کودک به نمایش درآمده بود نخستین و بزرگترین اثر به فروش رفته در ابعاد 2 در 3 متر بود که به مبلغ سی میلیون ریال به فروش رسید و بخش عمده ای از آثار هم توسط مجموعه داران و علاقمندان خریداری شد.

در این رویداد، هنرمندانی از جمله رضا نامی، نقاش و کارشناس اقتصاد هنر، نادر فاطمی، نقاش و مدرس دانشگاه، رضا یساولی، مدرس دانشگاه و هنرمند عرصه نگارگری، علی ذاکری، نقاش، فرشید شفیعی، نقاش و تصویرگر، احمدرضا دالوند، نقاش و منتقد هنر و آرش رئیسیان، مستندساز و جمعی دیگر از هنرمندان حضور داشتند.

از دیگر هنرمندانی که آثارشان در این حراج حضور داشت، می توان به نام هایی فرشید شفیعی، کیوان عسگری، بهنام کامرانی، حسین ماهر، خسرو خسروی، الهه مقدمی، مانلی منوچهری، ستاره حسینی، شهرام بابایی، مریم فریدونی، مهتا معینی، نادر فاطمی، مهناز پسیخانی و ... اشاره کرد.


نظر شما