دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۹:۳۲
کد خبر: ۶۷۰۸۸
|
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۱
مدیرکل امور بین‌الملل و مشاور ارشد سازمان سینمایی، سرپرست اداره کل آموزش و توسعه مشارکت‌های امور قرآن و عترت و مسئول رسیدگی به امور موسسات فرهنگی قرآن و عترت ارشاد منصوب شدند.

به گزارش شهر، حجت‌الله ایوبی رییس سازمان سینمایی اولین حکم را در زیر مجموعه‌ی مدیریتش برای سمت مدیر کلی امور بین‌الملل صادر کرد.

آرش امینی که به‌عنوان مدیر کل امور بین‌الملل سازمان سینمایی انتخاب شده، رهبر ارکستر سمفونیک بوده که سال ۱۳۹۰ ارکستر اپرای شهر دوشنبه را در تاجیکستان به صحنه برد. او در فرانسه، در رشته مدیریت هنری و رهبری ارکستر تحصیل کرده است.


همچنین علیرضا رضاداد با حکمی از حجت‌الله ایوبی، به‌عنوان مشاور ارشد سازمان سینمایی و امور سمعی و بصری منصوب شد.

متن حکم صادر شده به این شرح است: «نظر به سوابق ارزشمندتان در مدیریت فرهنگی و سینمایی کشور و تجربه‌ای که در این عرصه دارید، به موجب این حکم به سمت مشاور ارشد سازمان سینمایی و امور سمعی و بصری منصوب می‌شوید.

گذر از چالش‌های کنونی تنها با همفکری و هم‌اندیشی و همراهی همه اهالی پرافتخار سینمایی کشور ممکن است. انتظار می‌رود نشست‌های هم‌اندیشی با مدیران کارآزموده،‌ منتقدان،‌صاحب‌نظران و سینماگران برجسته کشور را به زودی آغاز نمائید. پیشنهاد راهکارهای مناسب برای اصلاح ساختار سینمایی،‌ارتباط منطقی و مفید بین دولت و سینما، حضور موثر سینمایی کشور در عرصه‌های جهانی،‌ایجاد انگیزه‌های مضاعف در بخش خصوصی، شفاف‌سازی حمایت‌های دولتی،‌کمک به تولیدات ارزشمند سینمایی و دیگر مسائل مهم سینمایی کشور از موضوعات مهم این نشست‌ها خواهد بود.

امیدوارم با بهره‌گیری از خردجمعی و هم‌افزایی همه ظرفیت‌های سینمایی کشور بتوانید گام‌های بلندی در جهت اعتلای صنعت سینمایی کشور بردارید. توفیق روز افزونتان را از خداوند متعال خواهانم.»

علیرضا رضاداد متولد 1338 در شهر تهران ودانش‌آموخته رشته زبان و ادبیات فارسی است. در کارنامه حرفه‌ای رضاداد مسئولیت‌هایی چون: مدیر کل تولید، طرح و برنامه و قائم مقام شبکه 2 سیما(سال‌های 73-65)، معاونت تولید مرکز سیما فیلم (سال‌های 78-74) مدیر کل تولید سیما (سال‌های 81-78) مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی(سال‌های 81_85) دبیری جشنواره بین‌ المللی فیلم فجر(4 دوره) دبیر جشنواره بین‌المللی کودک و نوجوان (4 دوره) دبیرسومین جشنواره بین‌المللی فیلم شهر، مجری طرح فیلم «محمد رسول‌الله(ص)» و ... به چشم می‌خورد.

سرپرست دفتر آموزش و توسعه مشارکت‌های امور قرآن و عترت

همچنین یک سال پس از تشکیل معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد،‌ سرپرست یکی از ادارات کل معاونت قرآن و عترت ارشاد منصوب شد.

حجت‌الاسلام حمید محمدی طی حکمی از سوی حجت‌الاسلام علیرضا سعیدی به عنوان سرپرست اداره کل آموزش و توسعه مشارکت‌های امور قرآن و عترت این معاونت منصوب شد.

تیرماه سال گذشته سیدمحمد حسینی وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست خبری بیستمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از تصویب تشکیل معاونت قرآن و عترت توسط هیأت وزیران خبر داد.

پنج ماه بعد در 18 آذرماه 1391 نیز حجت‌الاسلام حمید محمدی رئیس مرکز هماهنگی، توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی که حالا با ارتقای جایگاه تبدیل به معاونت قرآن و عترت شده بود از سوی حسینی به عنوان اولین مسئول این معاونت حکم گرفت.

اواخر سال 1391 محمدرضا پورمعین به عنوان مدیرکل ارتباطات و اطلاع‌رسانی این معاونت منصوب شد. چندی پیش و در سال 92 نیز مهدی عزیززاده سرپرست اداره‌کل تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت انتخاب شد.

امروز نیز روابط‌ عمومی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد طی حکمی از سوی حجت‌الاسلام حمید محمدی معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حجت‌الاسلام علیرضا سعیدی به عنوان سرپرست دفتر آموزش و توسعه مشارکت‌های امور قرآن و عترت منصوب شده است.

در متن حکم حجت‌الاسلام محمدی خطاب به سعیدی آمده است: «با عنایت به الطاف الهی و تحت لوای حضرت «بقیه‌الله‌الاعظم(عج)» و در سایه نظام مقدس جمهوری اسلامی، نظر به شایستگی، تعهد و تجارب ارزنده، به موجب این حکم جنابعالی را به سمت سرپرست دفتر آموزش و توسعه مشارکت‌های امور قرآن و عترت منصوب می‌کنم.

امید است با استعانت از پروردگار متعال، با به کارگیری افراد متخصص، متعهد و بهره‌گیری از شیوه‌های نوین به منظور ارتقای کارآمدی در ارائه خدمات نظام‌مند و متناسب با شأن جامعه قرآنی کشور و استفاده بهینه از امکانات و توانمندی‌های بالقوه و بالفعل در جهت توسعه آموزش و مشارکت‌ها در زمینه قرآن و عترت موفق و مؤید باشید.

ضروریست با برنامه‌ریزی نظام‌مند در عرصه هماهنگی و ارتباط با نهادهای عمومی و مردمی در راستای رسیدن به اهداف و سیاست‌های معاونت اقدام لازم صورت دهید.»

مسئول رسیدگی به امور مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت ارشاد

مسئول رسیدگی به امور مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت ارشاد نیز منصوب شد. طی حکمی از سوی حجت‌الاسلام حمید محمدی، سعید کریمی به عنوان سرپرست معاونت رسیدگی به امور مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت شد.

در متن حکم حجت‌الاسلام حمید محمدی خطاب به کریمی آمده است: «نظر به شایستگی، تعهد و خدمات ارزنده و بنا به پیشنهاد سرپرست محترم دفتر آموزش و توسعه مشارکت‌های امور قرآن و عترت به موجب این حکم جنابعالی را به سمت سرپرست معاونت رسیدگی به امور مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت آن دفتر منصوب می‌کنم.

امید است با استعانت ار الطاف الهی با بکارگیری افراد متخصص، متعهد و بهره‌گیری از شیوه‌های نوین و به منظور ارتقای کارآمدی در ارائه خدمات نظام‌مند و متناسب با شأن جامعه قرآنی کشور و استفاده بهینه از امکانات و توانمندی‌های بالقوه و بالفعل در جهت رسیدگی به امور مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت موفق و مؤید باشید.»

پیش از این محمد انصاری‌راد این مسئولیت را بر عهده داشت.


نظر شما