دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۹:۵۴
کد خبر: ۶۷۱۳۴
|
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۰
وزیر نیرو از اصلاح قیمت آب و برق در بودجه سال آینده خبرداد.

به گزارش شهر، حمید چیت‌چیان در حاشیه اولین جلسه شورای گفت‌وگو دولت یازدهم و بخش خصوصیبا بیان این‌که تصمیم گیری درباره افزایش قیمت آب و برق باید در سطح ملی مطرح شده و درباره آن تصمیم گیری شود گفت:‌تصمیم گیری دراین زمینه تنها در حوزه وزارت نیرو نیست.

وی با بیان این‌که نمی توانم درباره احتمال افزایش قیمت آب و برق پیش بینی کنم گفت:‌ هم اکنون بین درآمد و هزینه‌های صنعت آب وبرق تعادل وجود ندارد و این وضعیت علاوه بر صنعت آب و برق در نهایت به مردم نیز آسیب خواهد زد.

چیت‌چیان گفت:‌الان از حدود 430 ریال هزینه تولید هر کیلووات ساعت که پیش بینی شده از مردم دریافت شود 166 ریال آن به سازمان هدفمندی‌ یارانه‌ها داده می‌شود که در نظر داریم در بودجه سال 93 این اعداد اصلاح شوند.

وی افزود: هزینه 430 ریالی تولید هر کیلووات برق نیز واقعی نبوده و هزینه تولید برق بیشتر ازاین مقدار است. 

وزیر نیرو در ادامه با اشاره به این‌که نتایج بررسی‌های کارگروه نجات دریاچه ارومیه تا یک ماه آینده به هیات دولت اعلام می شود، توضیح داد: حدود سه هفته از تشکیل کارگروه نجات دریاچه ارومیه گذشته است و در این مدت یک کارگروه تخصصی نیز ایجاد کردیم که نتایج بررسی‌های آن درباره راهکارهای نجات دریاچه ارومیه و سایر تالاب‌های کشور تا یک ماه آینده به هیات دولت ارائه می‌شود.

وی افزود: از همه کارشناسان و صاحب نظران کشور نیز درخواست کرده‌ایم تا نظرات تخصصی خود را درباره راهکارهای نجات دریاچه ارومیه به این کارگروه اعلام کنند.

وی گفت:‌ تاکنون 30 پیشنهاد به این کارگروه و کارگروه تخصصی مربوط به رسیدگی به وضعیت دریاچه ارومیه و سایر تالاب‌های کشور ارسال شده است.
نظر شما