يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۴۳
کد خبر: ۶۷۱۵۷
|
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۱
تشکری هاشمی در مراسم امضای توافق نامه سرویس مدارس اعلام کرد:
توافق نامه سرویس مدارس پایتخت طی مراسمی با حضور معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران، رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ، مدیر عامل سازمان تاکسیرانی تهران و مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران صبح امروز امضاء و مبادله شد.
به گزارش شهر، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در جلسه امضاء و تبادل توافق نامه سرویس مدارس، ضمن تشکر از سازمان آموزش و پرورش شهر تهران و پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ گفت: مدیریت شهری نسبت به شهر و شهروندان از جمله دانش آموزان عزیز، علاوه بر تکالیف جاری به عنوان سازمانی خدماتی، به عنوان نهادی اجتماعی یک رسالت عظیم فرهنگی نیز برای خود قائل است.

مهندس سید جعفر تشکری هاشمی افزود: شهر انسانی که مورد تأیید شورای شهر است، در رأس برنامه های مدیریت شهری قرار دارد و در این میان حمل و نقل انسان محور از طریق فراهم آوردن امکان سفر آرام، ایمن، سالم و پاک برای تمام شهروندان از جمله دانش آموزان عزیز به عنوان آینده سازان کشور اسلامی مان از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی با اشاره به این که در شهر انسان محور تک تک شهروندان حرمت دارند و در این بین دانش آموزان که سرمایه های جامعه محسوب می شوند از کرامت ویژه ای برخوردارند، اظهار کرد: ما خود را صرفاً مسئول تأمین ایمنی و سلامت شهروندان نمی دانیم و به همین دلیل به مباحث حوزه های آموزشی و تربیتی و مسائل حوزه های اجتماعی و فرهنگی نیز ورود جدی پیدا کرده ایم.

معاون شهردار تهران با بیان این که مجموعه ظرفیت مدیریت شهری در حوزه های مختلف بسیج شده تا سال جدید تحصیلی را به بهترین شکل ممکن در پایتخت آغاز کنیم، تصریح کرد: ستاد استقبال از مهر که از مدت ها پیش جلسات آن آغاز شده، از مصادیق بارز این هماهنگی و برنامه ریزی است که تبلور نگاه فرا بخشی به جای نگرش جزیره ای در حمل و نقل شهری است.

وی با تأکید بر این که حدود 2/1 میلیون دانش آموز، حدود یک میلیون دانشجو و نیز حدود 200 هزار کادر آموزشی مدارس و دانشگاه ها و در مجموع حدود 5/2 میلیون مسافر جدید از اول مهر به جا به جایی های روزانه پایتخت اضافه می شود، گفت: به این ترتیب از اول مهر شاهد 25 تا 30 درصد افزایش در جا به جایی های روزانه تهران در قالب سفرهای آموزشی خواهیم بود.

تهدید ترافیک اول مهر را به فرصت تبدیل کرده ایم

مهندس تشکری هاشمی با اشاره به این که چنین افزایشی در حجم جا به جایی ها چنان چه با برنامه ریزی قبلی و تدارک مناسب همراه نباشد می تواند به تهدید جدی در جریان ترافیک تبدیل شود، افزود: خوشبختانه با همدلی و همفکری بین دستگاه های دست اندر کار این تهدید را به یک فرصت مبدل کرده ایم.

وی با بیان این که نگاه ما به سرویس مدارس به مثابه یک کلاس آموزشی است که راننده به عنوان الگوی دانش آموزان، آموزگار این کلاس محسوب می شود، اظهار کرد: به این منظور دوره آموزشی ویژه ای را با تأکید بر حوزه های تربیتی و رفتاری برای 8 هزار راننده سرویس مدارس تدارک دیده ایم و برای اولین بار تا اول مهر تمام رانندگان سرویس مدارس آموزش خواهند دید.

معاون شهردار تهران با تأکید بر این که در صورت تدارک سخت افزارهای لازم، اعلام زمان ورود دانش آموزان به مدرسه و خروج آن ها از مدرسه به والدین این عزیزان امکان پذیر می شود، تصریح کرد: این امکان باعث اطمینان خاطر و آرامش خیال اولیای دانش آموزان از رسیدن فرزندانشان به مدرسه و زمان حرکت آن ها به سمت مدرسه خواهد بود.

این مقام مسئول با تأکید بر این که رانندگان سرویس مدارس باید از صلاحیت های فردی لازم برخوردار باشند، خاطرنشان کرد: علاوه بر این خودروهای سرویس مدارس نیز باید از سلامت کامل برخوردار باشند و به عنوان نمونه عمر کمتر از 5 سال و معاینه فنی داشته باشند تا دانش آموزان عزیز در رفت و برگشت از خانه تا مدرسه با حداقل مخاطره و حداکثر ایمنی رو به رو باشند.

هدف ساماندهی سرویس مدارس ارتقای ایمنی دانش آموزان است

همچنین در این مراسم مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران با قدرشناسی از تدابیر و تمهیدات معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و پلیس راهور تهران بزرگ گفت: هدف از ساماندهی سرویس مدارس، ارتقای حداکثری ایمنی دانش آموزان عزیز از یک طرف و تأمین آرامش خاطر خانواده های این عزیزان از طرف دیگر است.

سید علی یزدی خواه با تأکید بر این که سعی کرده ایم خدمات سرویس مدارس در مطلوب ترین شکل ممکن، با استفاده از مطمئن ترین ناوگان موجود و با پیش بینی مناسب ترین هزینه ای که امکان پذیر باشد، ارائه شود، افزود: ساماندهی سرویس مدارس شجره طیبه ای است که وارد چهارمین بهار عمر خود شده و سال به سال نیز تناورتر و پر بارتر از سال قبل می شود.

سردار رحیمی: آموزش و فرهنگ سازی سنگین ترین مأموریت پلیس راهور است

از سوی دیگر رییس پلیس راهور تهران بزرگ نیز در این مراسم ضمن تقدیر از معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و آموزش و پرورش شهر تهران از موضوع ساماندهی سرویس مدارس به عنوان یک اتفاق ارزشمند نام برد و گفت: خوشبختانه در دو سال گذشته هیچ گونه حادثه منجر به فوت و جرح دانش آموزانی که از سرویس مجاز استفاده کرده اند، گزارش نشده است.

سردار حسین رحیمی با تأکید بر این که موضوع ساماندهی سرویس مدارس در تهران در حال تبدیل شدن به الگویی برای سایر شهرها و کلان شهرهای کشور است، افزود: سنگین ترین مأموریت پلیس راهور در تهران که با هماهنگی و همکاری حوزه آموزش معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در دست انجام است، آموزش و فرهنگ سازی است.

شایان ذکر است در این مراسم که در اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران برگزار شد، میثم مظفر مدیر عامل تاکسیرانی، پیمان سنندجی مدیر عامل اتوبوسرانی و شهرام جباری زادگان معاون آموزش سازمان حمل و نقل و ترافیک نیز حضور داشتند.

نظر شما