شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۰:۴۲
کد خبر: ۶۷۳۰۲
|
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۷
با ایجاد پردیس کوهستان
شهردار منطقه 2 تهران از احداث پردیس کوهستانی فرحزاد در این منطقه خبر داد و گفت: پروژه احداث پردیس کوهستان فرحزاد با مساحت حدود 400 هکتار فرصتی تازه برای گردشگری در این منطقه ایجاد می کند.
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 2 تهران، "عابد ملکی" با اعلام این خبر افزود: فرآیند طراحی و اجرای این پروژه از اوایل تیرماه 92 آغاز و در حال حاضر 4 فاز از آن در دست طراحی و اجرا است که فاز اول این پروژه بصورت کامل طراحی شده است.

وی اظهارداشت: تمامی موارد مورد نظر طراحی منظر،مسیرهای ارتباطی ، فضای بازی کودکان ،مسیر پیاده روی و دوچرخه سواری ،نحوه اتصال بین کانال حسنک و فضای تفریح مردم محله در این طرح نظر گرفته شده است. 

به گفته ملکی، تمامی فضاهای فاز یک در مرحله دوم طراحی بوده و کلیه جزییات قرار گیری کانال ،تاسیسات برقی و مکانیکی ،جزییات اجرایی کف سازی و ابنیه به طور کامل طراحی شده است. فاز دوم طراحی بیشتر در محدوده هتل اسپیناس و مسیر ارتباطی آن است که نحوه دسترسی مسیرها و طراحی فاز اول  آن انجام پذیرفته است. رویکرد اصلی در طراحی و اجرای این پروژه، حفظ طبیعت موجود و استفاده از المان‌های طبیعی است.

شهردار منطقه 2 تهران خاطرنشان کرد: پروژه پردیس کوهستان در مجاورت رود دره فرحزاد به دلیل برخورداری از ماهیت مناطق کوهپایه ای و تلفیق اراضی سبز و باز با بافت شهری از ناهمگنی کالبدی برخوردار است که ناشی از عدم بازتعریف فضاهای اتصال و انفصال و عدم انسجام فضاهای میانی و درونی عرصه های باز و بکر موجود با پهنه های مسکونی در این محدوده است.
وی گفت: محدوده پردیس کوهستان منتهی الیه مرز شمالی منطقه 2 شهر تهران را شامل شده که از شرق به بوستان پرواز و پهنه مسکونی پیرامون و از غرب به رود دره فرحزاد منتهی می شود.

نظر شما