دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۱:۰۲
کد خبر: ۶۷۴۹۶
|
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۹
با همکاری سازمان فرهنگی‌هنری شهرداری تهران برگزار می‌شود؛
جشنواره فرهنگی اندونزی با عنوان 1000 سال روابط فرهنگی بین ایران و اندونزی 28 شهریور تا 3 مهر با همکاری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار می شود.
به گزارش شهر به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، این جشنواره با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، برج میلاد تهران، سفارت جمهوری اندونزی در ایران، وزارت آموزش و فرهنگ اندونزی، موزه ملی، دولت استان کلیمانتان غربی، موسسه هنر جاکارتا و موزه نساجی در جاکارتا برگزار می شود و مراسم افتتاحیه آن عصر روز یکشنبه 31 شهریور ماه در برج میلاد اجرا خواهد شد.  

محمد نوح وزیر آموزش و فرهنگ جمهوری اندونزی و علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران در در این جشنواره حضور خواهند داشت. جشنواره فرهنگی اندونزی در برج میلاد تهران، فرهنگسرای اندیشه و محل اقامت سفیر کشور اندونزی برگزار خواهد شد و افتتاحیه رسمی این نمایشگاه در 31 شهریور ماه با حضور مسئولان فرهنگی دو کشور در برج میلاد تهران برگزار می شود.

جشنواره فرهنگی اندونزی با هدف بزرگداشت 1000 سال روابط بین ایران و اندونزی برگزار خواهد شد.  با اینکه زمان روابط دیپلماتیک دو کشور حدود 60 سال است، ولی شواهد نشان از روابط با قدمت 1000 سال را دارند. این حرف بر طبق شواهدی از نوشته فارسی که در معبدی در سوماترای غربی پیدا شده است گفته می شود.

این جشنواره شامل انواع آثار صنایع دستی و هنری و فرهنگی کشور اندونزی است و می تواند باعث یادآوری روابط قبلی ایرانیان با اندونزی بشود. این فستیوال شامل اجرای  نمایش زاپین و ایندانگ ، اجرای موسیقی محلی اندونزی (انگکلونگ و ساپه)، نقاشی بر روی باتیک، نمایشگاه صنایع دستی، نمایش لباس های اسلامی اندونزی و نمایش فیلم است.
به علاوه مقامات رسمی دولتی نیز در این نمایشگاه به همراه بیش از 10 هزار نفر از سراسر ایران حضور خواهند داشت.

انتظار می رود این جشنواره باعث بالا بردن دانش مردم ایران درباره کشوراندونزی در حوزه های مختلف  فرهنگی و توریستی و ارتقای تعداد بازدید کنندگان از اندونزی در حوزه های مختلف بازرگانی و اقتصادی بین دو کشور برادر و دوست شود. این جشنواره می تواند نقطه عطفی درآغاز همکاری های دو کشور در زمینه تحصیلات و فرهنگی بین ایران و اندونزی و همچنین موجب غنای هر چه بیشتر روابط فیمابین شود.
نظر شما