شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۱۶
کد خبر: ۶۷۵۱۷
|
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۲
مراسم اختتامیه سومین دوره ویژه برنامه «زیر سایه خورشید» شامگاه سه شنبه با تجلیل از چهره های ماندگار رضوی در تالار بزرگ کشور برگزار شد.
به گزارش شهر،  مراسم اختتامیه سومین دوره ویژه برنامه‌های زیر سایه خورشید همزمان با ولادت امام رضا (ع) به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار شد.
در این مراسم امیر خوراکیان، رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و جمعی از مسئولان، هنرمندان و خادمان حرم رضوی حضور داشتند.

در برنامه اختتامیه زیر سایه خورشید از اساتیدی چون علی معلم دامغانی، استاد موحد، رسول صدر عاملی و استاد میران به عنوان صاحبان آثار فرهنگی هنری رضوی تجلیل شد.اهدای تنديس ويژه زير سايه خورشيد به فرزند مرحوم حاج رضا انصاريان، خادم و مداح اهل بيت عصمت و طهارت كه صلوات خاصه و به يادماندني امام رضا(ع) را قرائت كرد، از دیگر بخشهای این مراسم بود.


همچنین در این مراسم با حمل پرچم متبرک رضوی، قرآن و همراه با مراسم نقاره خوانی و اجرای موسیقی توسط غلامرضا صنعتگر، شعرخوانی و نمایش آیینی، از دیگر برنامه‌های این مراسم بود. 

در اين آيين، هزاران نفر از مردم تهران به شكل هاي مختلف به خصوص در زمان ديدن پرچم متبرك امام رضا(ع) و شنيدن صداي نقاره با چشماني پر از اشك، بار ديگر ارادت خود را به ضامن آهو در شب ولادت اين امام رئوف ) نشان دادند.

در ادامه این مراسم امیر خوراکیان رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران عنوان کرد: جشن‌های زیر سایه خورشید جشن‌های باشکوهی است که به برکت حضور امام رضا (ع) در ایران فضای شهر تهران را عطرآگین می‌کند.
وی افزود: مدت دو سال است كه جشن هاي ويژه ولادت امام رضا(ع) به همت سازمان فرهنگي هنري شهرداري با حضور پرشور مردم تهران به صورت باشكوه و پرنشاط در آستانه ولادت پر بركت آن حضرت در تهران برگزار مي شود.

خوراكيان از خدام حرم رضوي و تمام فرهيختگان و هنرمنداني كه در برپايي اين جشن هاي باشكوه سهيم بودند تشكر كرد.
مطالب مرتبط
نظر شما