چهارشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۲۳:۳۹
کد خبر: ۶۷۵۲۵
|
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۸:۳۴
قائم ‌مقام معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران خبر داد:به طور متوسط سال گذشته در هر منطقه تهران 45 نفر بر اثر حوادث رانندگي كشته شدند كه تعداد کشته‌های مناطق 20 و 4 بيش از دو برابر ساير مناطق بوده و پس از اين دو منطقه پر تلفات، منطقه 15 بيشترين كشته را داشته است.
به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران، دكتر عليرضا سليماني افزود: به طور ميانگين در سال گذشته هر ماه 82 نفر بر اثر حوادث رانندگي در تهران كشته شدند كه فروردين و آبان شاهد كمترين و مهر شاهد بيشترين تعداد تلفات بوده‌اند.

پر تلفات‌ترین و کم‌تلفات‌ترین مناطق تهران در رانندگی

وي با اشاره به اين كه به طور متوسط در سال گذشته در هر منطقه تهران 45 نفر بر اثر حوادث رانندگي كشته شدند كه تعداد کشته‌های مناطق 20 و 4 بيش از دو برابر ساير مناطق بوده و پس از اين دو منطقه پر تلفات، منطقه 15 بيشترين كشته را داشته اظهار کرد:در مقابل، مناطق 9 و 10  كمترين كشته‌ را داشته‌اند و پس از اين دو منطقه نسبتاً كم تلفات،‌ منطقه يك كمترين كشته را داشته است. 

دكتر سليماني با بیان اين كه در تحليل كشته‌هاي تصادفات رانندگي با محاسبه نسبت تعداد كشته‌ها به تعداد جمعيت، شاخصي تحت عنوان «شاخص سلامت» به دست می¬آید، تصریح كرد: ‌بر اساس اين شاخص منطقه 20 و بعد از آن مناطق 19 و 22 در بدترين وضعيت و در مقابل، مناطق 1، 7 و 14 در بهترین وضعيت قرار دارند.

مردان تهرانی 5 برابر زنان در تصادفات کشته می‌شوند
وي با اشاره به اين كه از مجموع كشته‌شدگان حوادث رانندگي تهران در سال گذشته 813 نفر يعني 83 درصد مرد و 169 نفر يعني 17 درصد زن بوده‌اند و به عبارتی تعداد مردانی که در تصادفات کشته می‌شوند نزديك به 5 برابر زنان است، اظهار کرد:‌ اين موضوع نشان‌دهنده اين است كه اغلب كشته‌شدگان سرپرست خانواده خود هستند كه می‌تواند تأثير غير قابل جبرانی بر خانواده‌هاي آن‌ها بر جاي بگذارد. 

دکتر سلیمانی با بیان اين كه از مجموع 982 كشته حوادث رانندگي تهران در سال گذشته، 527 نفر يعني 5/53 درصد را عابران پياده تشكيل مي‌دهند، تصریح کرد: ‌299 نفر يعني 5/30 درصد از كشته‌شدگان نيز رانندگان وسايل نقليه و راكبان موتورسيكلت و 156 نفر يعني 16 درصد مابقي نيز سرنشينان وسايل نقليه يا ترك‌نشينان موتورسيكلت¬ها بوده‌اند.

عابرانی که لباس تیره می‌پوشند دو برابر بیشتر کشته می‌شوند
وی با تاکید بر اين كه از هر دو شهروندي كه بر اثر حوادث رانندگي در تهران كشته مي‌شوند حداقل يك نفر عابر پياده است، سهم بيش از 50 درصدي عابران پياده در تلفات تصادفات رانندگي تهران را بسیار قابل تأمل دانست و گفت: اين موضوع مي‌بايست به صورت جدي مورد توجه و به طور ویژه مورد بررسی و رسیدگی قرار گيرد. 
قائم مقام معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در پايان با تاکید بر این که عابران پياده‌اي كه هنگام فوت بر اثر تصادف لباس تيره بر تن داشته‌اند، بيش از دو برابر عابراني است كه در این هنگام لباس روشن پوشيده بودند، خاطرنشان کرد: اين موضوع نشان‌دهنده اين است كه استفاده از رنگ‌هاي روشن براي عابران پياده در هنگام شب يك ضرورت است و مي‌تواند جان آن‌ها را مورد محافظت قرار دهد.
نظر شما