شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۲:۲۶
کد خبر: ۶۷۵۸۳
|
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۲
رادیو دفاع مقدس در حالی از امروز آغاز به کار کرده است که مدیر طرح و برنامه معاونت صدا یادآور شد این شبکه تولیداتی ندارد و بر پایه مدیریت داشته‌ها، از تولیدات دیگر شبکه‌ها تأمین می‌شود.
به گزارش شهر، نشست خبری افتتاح شبکه رادیویی اینترنتی دفاع مقدس پیش از ظهر امروز شنبه 30 شهریور با حضور نورالدين جعفري مدير كل طرح، برنامه و نظارت معاونت صدا، خدابخش مدير روابط عمومي معاونت صدا و جمعي از اصحاب رسانه در سالن جلسات معاونت صدا برگزار شد.

جعفری در این نشست با اشاره به نقش رادیو در دفاع مقدس تصریح کرد: حضور گزارشگران و خبرنگاران در عرصه‌های دفاع مقدس از جانب رادیو بر کسی پوشیده نیست. این رسانه بعد از سال‌های جنگ هم سعی کرد در طول سال برنامه های ثابتی تولید کند تا به پاسداشت جانفشانی های رزمندگان پرداخته و به ارزش های انقلاب و جنگ توجه کند.

دستور معاون صدا برای تاسیس دفتر هفته دفاع مقدس

وی افزود: اخیرا صوفی معاون صدا دستور داد دفتر برنامه ریزی و هماهنگی برنامه‌های هفته دفاع مقدس تشکیل شود که این دفتر با همکاری شبکه های رادیویی و بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس زمینه هایی ایجاد کرد تا بتواند در عین توجه به کمیت، برنامه های با کیفیتی نیز برای این هفته تدارک ببیند.

مدیر طرح و ارزیابی معاونت صدا تاکید کرد: در این دفتر 21 عنوان برنامه در قالب 715 دقیقه تولید شد که روزانه 40 ساعت برنامه در قالب های گوناگون از شبکه های مختلف پخش خواهد شد.

وی ادامه داد: شبکه های رادیویی روزانه 505 ساعت در قالب 465 برنامه در 1100 عنوان پخش می کنند که موفق شده اند میزان مخاطبان رادیو را به 29.2 درصد برسانند. این مخاطبان رضایت بیش از 80 درصدی از برنامه ها دارند.

اهم برنامه‌های شبکه‌های رادیویی در حوزه دفاع مقدس

جعفری با بیان اینکه 52 درصد از برنامه های هفته دفاع مقدس به صورت زنده و 48 درصد تولیدی هستند از برنامه های مهم هر شبکه نام برد و گفت: رادیو ایران برنامه های چون "یادمان باشد"،"همین حوالی" و "سروهای سبز"، شبکه تهران "فصل عاشقی"، "راویان فتح"، "ققنوس"، "پله پله تا ملکوت" و رادیو جوان "لایه های پنهان جنگ"، "خانه ام همین جاست" را برای پخش در نظر گرفته اند.

وی افزود: همچنین رادیو سلامت "سپید جامگان آسمانی " و "یاد یاران"، رادیو معارف "خاکریز"، "چراغ مطالعه" و "پیام ولایت"، رادیو قرآن "اشاره"، "بشری"، رادیو فصلی "نیمه پنهان ماه" با تمرکز بر اندیشه‌های سرداران شهید، رادیو دانش "علم و عشق"، "در شکرستان عشق"، رادیو کتاب "مشق عشق" ، "دیباچه" و رادیو صدای آشنا "برتر از پرواز" را برای این هفته در نظر گرفته اند.

تولید نمایش‌های رادیویی جنگی

جعفری "نقطه عطف" را ویژه برنامه رادیو گفتگو و "بامداد اقتصادی" را ویژه برنامه رادیو اقتصاد برای هفته دفاع مقدس معرفی و تاکید کرد: بخش نمایشی را نیز در قالب برنامه ها گنجانده ایم و مرکز هنرهای نمایشی رادیو آثار گوناگونی را برای شبکه های مختلف تولید کرده است از آن جمله "خبر آن روزها" درباره زندگی سیده زهرا حسینی راوی کتاب دا و "هزار دقیقه" و "نشانی قبر من است" در 1800 دقیقه هستند.

مدیر طرح و ارزیابی معاونت صدا اعلام کرد: 100 هزار دقیقه در طول سال 92 برای دفاع مقدس اختصاص داده‌ایم و فردا یکشنبه 31 شهریور نیز اولین رادیوی مجازی دفاع مقدس پخش برنامه‌های خود را آغاز می‌کند. دسترسی به این شبکه از طریق سایت ایران صدا ، لینک رادیو حماسه امکان پذیر است.

رادیو دفاع مقدس تولید ندارد

وی یادآور شد: این رادیو قرار نیست تولید داشته باشد و از طریق سایت شبکه ها تامین می شود برای مثال ما 52 عنوان برنامه از ابتدای سال در حوزه دفاع مقدس داشتیم که منتخبی از این برنامه‌ها در رادیو اینترنتی دفاع مقدس وجود دارد.

به گزارش مهر، قرار بود در این نشست محمد حسین صوفی معاون صدا نیز حضور داشته باشد اما وی غایب بود و مسئولان اعلام کردند صوفی فردا در مراسم رونمایی و آغاز به کار رادیو دفاع مقدس حاضر خواهد شد.

همچنین این نشست خبری در بنری که پشت سخنران قرار داده بودند "نشست خبري آيين معرفي موفق‌‌ترين شبكه‌هاي راديويي، راه‌اندازي راديو اينترنتي دفاع قدس و تقدير از عوامل برنامه‌هاي برگزيده ماه مبارك رمضان شبكه‌هاي راديويي" معرفی شده بود که صرفا به توضیحاتی از سوی مدیر شبکه اینترنتی دفاع مقدس در خصوص آن اختصاص داشت و دیگر برنامه‌ها عملی نشد.

نظر شما