دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۹:۱۰
کد خبر: ۶۷۶۲۲
|
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۰
مدیر عامل شستا در مراسم معارفه خود گفت: توسعه روابط سرمایه گذاران از برنامه های جدی این شرکت است تا ارتباط مداوم با سهامداران و ذی نفعان شرکت ایجاد شود .

به گزارش شهر با حضور وزیر و معاون وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی، احمد فیاض بخش به عنوان مدیر عامل جدید شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی معرفی شد.

مدیرعامل جدید شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی در جریان جلسه معارفه خود با برنامه ریزی مناسب و بهره مندی از نیرو های متخصص ، متعهد و با تجربه ، اولویت های برنامه ریزی شده را برای بهره وری مناسب تر اجرا و به سوی شفاف سازی فعالیت های شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی حرکت خواهیم کرد و در این راستا با تمام ارگان های ذیربط بویژه سازمان تامین اجتماعی همکاری لازم انجام خواهد شد.

احمد فیاض بخش افزود: با توجه به اتفاقاتی که پیش از این در شرکت شستا رخ داده، آماده هرگونه همکاری با تمام نهادها ذی ربط در خصوص تحقیق و تفحص از شستا هستیم.

وی با اشاره به اولویت های کاری تیم مدیریتی جدید گفت: الویت اصلی شستا این است که بر اساس برنامه و استراتژی فعالیت کند و بنگاه داری را بر اساس شیوه نوین، از جمله پایبندی به اصول حاکمیت شرکتی به اجرا در آورد چرا که حاکمیت شرکتی یک نظام مدرن بنگاه داری محسوب می شود .

فیاض بخش با بیان اینکه اعضای هیات مدیره شرکت های تابعه بر اساس شایسته سالاری انتخاب خواهند شد افزود: بدون شک در انتخاب این افراد مواردی چون تحصیلات،تخصص، سلامت اخلاقی و مالی، استقلال و خلاقیت در نظر گرفته می شود تا منافع بیمه شدگان و خانواده تامین اجتماعی تامین شود.

وی ادامه داد: شفافیت و اطلاع رسانی دقیق، کامل و به موقع به کلیه سهامداران و ذی نفعان در امر بنگاه داری از اولویت های کاری تیم مدیریتی مجموعه بزرگ شستا خواهد بود.

وی با تاکید به نقش و جایگاه بازار سرمایه در اقتصاد و اشاره به شفافیت این بازار افزود: این روز ها نمی توان نقش بازار سرمایه در توسعه اقتصادی را نادیده گرفت و شستا هم بی شک استفاده از پتانسیل این بازار را برای رشد و توسعه در دستور کار قرار می دهد و درهمین راستا برنامه ورود هلدینگ های تابعه این شرکت به بورس و فرابورس را در دستور کار قرار داده و با جدیت آن را پیگیری خواهیم کرد.

مدیر عامل شستا یاد آور شد: توسعه روابط سرمایه گذاران از برنامه های جدی این شرکت است تا ارتباط مداوم با سهامداران و ذی نفعان شرکت ایجاد شود و این گروه این امکان را داشته باشد تا پرسش های خود را در خصوص موارد مختلف بیان کند تا ارتباط دو سویه با شرکت ایجاد شود .

فیاض بخش با بیان اینکه در جریان اجرای این فعالیت ها ، این شرکت مسولیت های اجتماعی خود را هم فراموش نخواهد کرد ، گفت :توسعه منابع انسانی را با محوریت آموزش پرسنل و با نگاهی به منشور اخلاقی شرکت اجرایی خواهیم کرد و در عین حال فعالیت های خود را نیز به گونه اجرا می کنیم که به محیط زیست آسیبی وارد نشود.

وی افزود: برای جذب نخبگان دانشگاهی و تقویت بدنه کارشناسی شرکت نیز برنامه ویژه ای داریم تا با اتکا به نیروی انسانی متعهد ، با اخلاق و نخبه ، بدنه کارشناسی شرکت را تقویت کنیم تا مدیران آتی شستا ، از درون این شرکت تربیت شوند.

فیاض بخش تشکیل اتاق فکر را از برنامه های جدی خود عنوان کرد و گفت: با استفاده از اتاق فکر متخصصان و گروه مشاوران و تشکیل میز صنعت می توان از تجربیات نیروی انسانی متخصص و حرفه ای استفاده بهینه کرد و ما بنا داریم با تشکیل این بخش ها انتصابات بهتری داشته باشیم تا بهره وری سازمان افزایش یابد.

وی ادامه داد: با ایجاد همین بخش ها امکان بازنگری استراتژی های سرمایه گذاری بوجود می آید و بی شک از محدوده صنایع کم بازده خارج شده و به سوی صنایع پر بازده حرکت خواهیم کرد.

مدیر عامل شستا ادامه داد: با توجه به اندازه شستا باید در انتخاب شرکا توجه بیشتری شود و در پروژه هایی سرمایه گذاری کند که بخش خصوصی توان ورود به آن را ندارد، البته در این بین نباید به سادگی از تعامل دو سویه با دولت عبور کرد .

وی افزود: شستا باید در پروژه ها و فرصت های سرمایه گذاری ملی، با توجه به حفظ منافع بیمه شدگان و سهامداران خود، به کمک دولت بیاید.

فیاض بخش با تاکید دوباره بر استفاده از پتانسیل های بازار سرمایه تاکید کرد : تامین مالی دراقتصاد ایران تاکنون بیشتر بانک محور بوده است است و بازار سرمایه آن آنگونه که باید دیده نشده و به همین دلیل از پتانسیل بازار سرمایه از جمله تامین مالی در این بازار همچون انتشار انواع اوراق صکوک، اوراق مشارکت و صندوق های سرمایه گذاری به خوبی استفاده خواهیک کرد .

وی افزود: در شرایط تورمی باید از اهرم های مالی استفاده کرد تا بازدهی افزایش یابد بنابراین باید ازتامین مالی مبتنی بر بانک پایگی به سمت بازار سرمایه حرکت کنیم .

مدیر عامل شستا همچنین بر آماده سازی هلدینگ ها و شرکتهای زیر مجموعه شستا برای عرضه در بازار سرمایه تاکید کرد و گفت: تا به امروز شستا در حد خود در بازار سرمایه مطرح نبوده است و باید نقش پررنگ تری در این بازار داشته باشد و با اعتماد سازی بیشتر شرایطی فراهم شود که مردم مطمئن باشند از مشارکت با شستا منفعت کسب می کنند. به گفته وی عرضه سهام در بورس موجب افزایش مشارکت عمومی در بنگاه داری می شود و این امکان را فراهم می کند تا از یک سو عملکرد هیات مدیره مورد قضاوت قرار گیرد و از سوی دیگر تقویت نظام های حسابرسی کنترل داخلی، کاهش فساد و افزایش نظارت مالی را محقق کند.

فیاض بخش ادامه داد: ما نباید با توجه به پتانسیل های داخلی ، بازار های جهانی را فراموش کنیم بلکه باید در پروژه های خود از تامین مالی توسط سرمایه گذاران خارجی به ویژه ایرانیان مقیم خارج استفاده کنیم و از تامین مالی بین المللی غافل نشویم، چرا که شستا باید فراتز از مرزها حرکت کند.

وی با تاکید بر ارتباط مداوم با سازمان تامین اجتماعی خاطر نشان کرد : شستا به عنوان یکی از بازوی های سازمان تامین اجتماعی در تدوین استراتژِی و ایفای تعهدات مالی این سازمان را یاری خواهد رساند.

منبع: پول‌نیوز،

مطالب مرتبط
نظر شما