يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۵:۰۹
کد خبر: ۶۷۶۲۴
|
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۳
رئیس اداره بازیافت شهرداری منطقه 7 از برپایی جشن روز اول مهر در پنج خانه بازیافت واقع در پنج مدرسه سطح منطقه خبر داد.

 به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 7،  مناجاتی با اعلام این خبر گفت: پنج کلبه بازیافت در پنج مدرسه رستم، محسن آزادی، معلم، روح اللهی و نجم مستقر است که در روز اول مهر ماه در این کلبه های بازیافت جشن روز شروع سال تحصیلی جدید برپا می شود.


وی افزود: علاوه براین برنامه ها در روز اول مهر در چهار مدرسه سطح منطقه برای کلاس اولی ها برنامه های شاد، مسابقه نقاشی و کاردستی از دور ریختنی ها برگزار می شود.


رئیس اداره بازیافت شهرداری منطقه 7 با اشاره به اینکه تا 15 مهر ماه هروز در چهار مدرسه سطح منطقه برنامه های شاد و تفریحی برگزار می شود، خاطرنشان کرد: در نظر داریم به مناسبت روز جهانی کودک در دو مدرسه سطح منطقه جشن بزرگی برگزار کنیم که در این جشنها مسابقه بادکنک ها و برنامه های شاد برگزار و جوایزی نیز به دانش آموزان اهدا می شود.


مناجاتی با اشاره به برنامه های روزانه اداره بازیافت منطقه یادآور شد: هر روز در یک ناحیه به صورت تصادفی 80 خانه را آموزش چهره به چهره بازیافت می دهیم. همچنین آموزش چهره به چهره به واحدهای تجاری و اداری جزئ از برنامه های روزانه این اداره است.


رئیس اداره بازیافت منطقه 7 با اشاره به اهمیت توجه به تفکیک پسماند و تأثیرگذاری آن در حفظ محیط زیست گفت: طرح های آموزشی و خدماتی جهت ترویج فرهنگ بازیافت و جلب مشارکت شهروندان در تفکیک پسماند و حفظ محیط زیست در سطح محلات در حال اجراست.


وی از افزایش پنچ کانکس بازیافت در محلات خبر داد و گفت:براساس رویکرد محله محوری و با هدف توسعه محلات و ضرورت تسهیل در دسترسی شهروندان به مراکز جمع آوری پسماند، استقرار 13 کانکس در برنامه‌های سال جاری پیش بینی شده است.


رئیس اداره بازیافت افزود: بایدبه ازای هریک از محلات 19 گانه منطقه 7 ، یک کانکس بازیافت وجود داشته باشد اما در حال حاضر 8 کانکس مستقر است و به شهروندان خدمات ارائه می کنند.


وی با اشاره به برنامه های اداره بازیافت در سال جدید تصریح کرد: به منظور آگاهی شهروندان از نحوه صحیح جمع آوری زباله، آموزش روشهای تفکیک زباله از مبدا به شهروندان و آموزش چهره به چهره بازیافت را در سال جدید در دستور کار داریم که با مراجعه کارشناسان بازیافت به درب منازل شهروندان و مکان های اداری بیشتر از سال گذشته به این مهم می پردازیم.

نظر شما