شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۴۸
کد خبر: ۶۷۶۹۳
|
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۶
معاون امور هنری وزیر ارشاد گفت هنر ایران سفیر کشور ما در جهان است و امیدواریم در آینده شاهد درخشش هنرمندانمان در عرصه‌های جهانی باشیم.

به گزارش شهر، علی مرادخانی معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم گشایش سال تحصیلی جدید و به صدا درآوردن زنگ هنرستان هنرهای زیبای دختران تهران گفت: آنچه که آموزشگاه‌های هنری را از مدارس دیگر متمایز می‌کند نوع تعلیم و تربیت در آن‌هاست.

در مدارس معمولی کارهای تکنیکی خیلی مهم نیستند اما در مدارس هنر، هنرمند در آینده به عنوان یک مرجع در جامعه به شمار می‌رود. ما آدم‌های بزرگی داریم که مرجع نیستند اما کسانی که در عرصه فرهنگ و هنر فعالیت می‌کنند می‌توانند در آینده به جایی برسند که از آن‌ها به عنوان مرجع یاد شود.

او افزود: از ویژگی‌های کار هنرمندان این است که می‌تواند هنر کشور را در جهان پایدار کند. از ویژگی‌های کار شما هنرمندان این است که سفیر ما در جهان خواهید بود. این مسئله در برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی بروز و ظهور پیدا کرده و باعث ارجمندی هنر ایران شده است. ما در هنر حرف‌های زیادی برای گفتن داریم. هنرمندان پیام‌دار عرصه وسیعی از هنر از گذشته‌های دور برای جهان هستند. سال‌ها پیش یکی از استادان می‌گفت، ایران تنها یک کشور نیست بلکه یک تمدن است پس بهتر است اجازه دهیم ایران هنر خود را به جهان عرضه کند که این محدودیت سنگین بر عهده شما هنرمندان است.

مرادخانی در ادامه با تشکر از زحمات مدیران، مربیان و خانواده هنرجویان هنرستان گفت: همه تلاش این‌ها این است که در آینده فرزندانشان در عرصه هنر بدرخشند. شادی و ذوق یک معلم از موفقیت شاگردش در عرصه‌های داخلی و جهانی کمتر از خود هنرمند نیست. خود من وقتی که در دوران تحصیل به موفقیت می‌رسیدم شاهد شادی بی‌حد معلم‌ام از این موفقیت‌ها بودم. امیدوارم در جمع صمیمی هنرستان‌های کشور، مربیان بتوانند هنرجویان را به جایی برسانند که در آینده به موفقیت‌های بزرگ برسند.

او در ادامه و در جمع خبرنگاران درباره مدیران و سرپرستان جدید مرکز هنرهای تجسمی گفت: ما هنوز در این زمینه به نتیجه قطعی نرسیده‌ایم و در حال بررسی هستیم.

مرادخانی همچنین در مورد بحث آموزش و بخش آکادمیک هنر در هنرستان‌ها گفت: ما در بخش آموزش به موفقیت‌های بزرگی دست پیدا کرده‌ایم. خیلی از بچه‌های هنرستان موسیقی در سال‌های دوم این آمادگی را پیدا می‌کنند که به عنوان نوازنده رزرو در ارکستر سمفونیک فعالیت کنند. بنابراین بحث آموزش تابه حال تأثیر خود را گذاشته است. بسیاری از هنرمندان بزرگ ما که اکنون به یک وزنه در این زمینه تبدیل شده‌اند، آموزش دیده همین هنرستان‌ها هستند و سهم این هنرستان‌ها بسیار بیشتر از دانشگاه‌ها است. اما در صدد هستیم که آموزش و بحث آکادمیک را مورد توجه بیشتر قرار بدهیم و نقص‌ها را برطرف کنیم.

او ادامه داد:‌ موضوع آموزش، موضوعی است که به آینده کشور بستگی دارد. کسانی که وارد حوزه‌های آموزشی می‌شوند باید به طور جدی این مسئله را پیگیری کنند. ما هم به طور مشخص و مستحکم در این زمینه برنامه‌ریزی خواهیم کرد.

در ادامه این مراسم سیداحسان قاضی‌زاده هاشمی مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد استان تهران ضمن تبریک سال تحصیلی جدید به هنرجویان هنرستان‌ دختران تهران گفت: خوشحالیم که در هنرستان یک فصل همدلی از مدت‌ها پیش بین اساتید و هنرجویان آغاز شده است که بازتاب آن نمرات خوب و سطح آموزشی استاندارد است. اتفاق خوبی که از نیمه فرورین تا پایان اردیبهشت امسال شاهد آن بودیم، برگزاری نمایشگاهی از آثار 60 ساله تاریخ هنرستان دختران و پسران بود که اتفاق مبارکی در فضای هنری کشور محسوب می‌شد.

او افزود: کتاب آثار این نمایشگاه تدوین شده و آماده چاپ است اما به دلیل مشکلات مالی هنوز نتوانسته‌ایم آن را به چاپ برسانیم که امیدواریم با کمک معاونت امور هنری وزارت ارشاد این امر محقق شود.

قاضی‌زاده هاشمی همچنین درباره‌ی برگزار نشدن برخی از کلاس‌های هنری در هنرستان‌ها گفت: ما در آموزش و پرورش استانداردهایی برای تشکیل کلاس‌ها داریم. در صورتی که میزان هنرجویان یک رشته‌ی خاص به حد نصاب نرسد نمی‌توانیم کلاس‌ها را تشکیل دهیم. در رایطه با این موضوع باید حداقل‌ها را داشته باشیم تا بتوانیم اقدامی انجام بدهیم.

اودر ادامه اظهار کرد: ما امسال در صدمین سال تأسیس هنرستان موسیقی پسران هستیم. هنرستانی که تا به حال موفقیت‌های زیادی در زمینه معرفی هنرمندان شاخص به هنر موسیقی ایران به دست آورده است. آرزو داریم که در سال تحصیلی جدید و با همت معاونت هنری وزارت ارشاد صدمین سال تأسیس این هنرستان را جشن بگیریم.

در پایان این مراسم زنگ آغاز سال تحصیلی 92 ، در هنرستان هنرهای زیبای دختران تهران توسط معاونت امور هنری وزارت ارشاد نواخته و فعالیت تحصیلی این هنرستان در سال جدید رسما آغاز شد.

همچنین در حاشیه این مراسم مرادخانی از نمایشگاه آثار هنری اساتید و هنرجویان این هنرستان بازدید کرد.


منبع: ایسنا
نظر شما