شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۰۶
کد خبر: ۶۷۷۳۲
|
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۹
همزمان با آغاز هفته گرامیداشت دفاع مقدس ، بزرگترین بیمارستان صحرائی کشور با هدف حفظ سلامت شهروندان و ترویج فرهنگ انفاق درمنطقه 18 تهران مستقر و به مراجعین خدمات رایگان پزشکی ارائه می دهد.
به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 18، در مراسمی که به همین منظور ترتیب داده شده بود،سردار ذوالقدر جانشین فرماندهی سپاه محمد رسول ا... (ص) و مهندس محمد صارمی زاده شهردار این منطقه حضور داشتند.

سردار ذوالقدرجانشین فرماندهی سپاه محمد رسول ا... (ص) طی سخنانی با اشاره به هشت سال پایداری رزمندگان جان برکف کشورمان دربرابررژیم بعث عراق وهمکیشانش،اظهارداشت : توجه به جوهره فرهنگ عاشورایی که نهفته درفرهنگ دفاع مقدس ودر واقع این فرهنگ نشات گرفته از فرهنگ عاشورایی است ، نیاز امروز جامعه بوده و توجه به آن مهم است و این ذخیره ای بزرگ و گنجی تمام ناشدنی است.

وی همچنین ادامه داد: ما بر آنیم با گرامیداشت آن روزها و برگزاری این چنین نمایشگاه هائی با شعار "هشت سال مقاومت سی و چهار سال ایستادگی" عبرت ها،درس ها و ارزش هایی که رزمندگان ایرانی برای ما به ارمغان آوردند را به جوانان و آیندگان خود منتقل نماییم.

همچنین مهندس محمد صارمی زاده شهردار منطقه 18 نیز در ابتدای این مراسم تسری یافتن فرهنگ جهاد و شهادت در جامعه امروزی را یک ضرورت دانست و افزود : یادآوری هشت سال دفاع مقدس ، می تواند درسهای بسیاری را به نسل جوان و آینده ساز کشور منتقل و آنها را برای رویاورئی با دشمنان قسم خورده انقلاب آماده تر کند.

وی افزود : فرهنگ دفاع مقدس،فرهنگ جنگ نیست،بلکه فرهنگ زندگی در همه عرصه های مادی ومعنوی است و تنها راهی که آینده نظام اسلامی و این کشور را تضمین می کند تأسی به همین فرهنگ اصیل اسلامی دوران دفاع مقدس است ، فرهنگی که تأکید بر آرمان گرایی کرده و در آرمان ها، مبانی و اصول تغییر ناپذیر است.

صارمی زاده همچنین بااشاره به دستآوردهای ارزشمندکشورمان درزمینه های نظامی ودفاعی خاطرنشان کرد: برگزاری مانور های عملیاتی داخلی می تواند به لحاظ تبلیغاتی درسطح قاره و حتی فراتر از آن بسیار مثمرثمر واقع شود و دشمنان دیدگاهشان را به ایران عزیزتغییر دهند.

گفتنی است : بزرگترین بیمارستان صحرائی کشور که بامشارکت شهرداری منطقه 18وناحیه مقاومت بسیج مسلم ابن عقیل (ع) دربلوارمعلم استقراریافته توسط مسئولین امردرنخستین روز از هفته گرامیداشت دفاع مقدس گشایش و قراراست به مدت سه روز خدمات رایگانی را در 12بخش داخلی، اطفال،گوش،حلق،بینی،چشم پزشکی،قلب،عروق، ارتوپدی،ارولوژی، روانشناسی ،روان پزشکی ،آزمایشگاه،سونوگرافی،جراحی عمومی همراه باارائه دارو را به شهروندان این بخش از پایتخت ارائه کند.
نظر شما