شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۸:۰۱
کد خبر: ۶۷۷۸۳
|
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۹
در نشست امروز کمیسیون فرهنگی مطرح شد:
سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس از تصویب کلیات طرح حمایت از احداث، تجلیل، نوسازی و مدیریت مساجد کشور و پیگیری امور نمازخانه‌ها در کمیسیون فرهنگی مجلس خبر داد.

به گزارش شهر سید‌علی طاهری سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس در تشریح نشست امروزکمیسیون فرهنگی مجلس، توضیح داد: در نشست امروز، اعضای کمیسیون فرهنگی کلیات طرح حمایت از احداث، تجلیل، نوسازی و مدیریت مساجد کشور و پیگیری امور نمازخانه‌ها را به تصویب رساندند.

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: در نشست امروز میهمانانی از دستگاه‌های همچون مرکز رسیدگی به امور مساجد، سازمان تبلیغات اسلامی، سازمان اوقاف و امور خیریه، معاونت برنامه‌ریزی رئیس جمهور، وزارت کشور، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بنیاد مسکن و همچنین نمایندگانی از مرکز پژوهش‌های مجلس و مرکز تحقیقات اسلامی مجلس در قم حضور داشتند.

عضو فراکسیون روحانیون در مجلس نهم، افزود: کلیات این طرح با اکثریت آرا به تصویب رسید و قرار شد تا کارگروهی به ریاست آقای آقا تهرانی برای مطرح کردن جزئیات این طرح تشکیل شود.

وی با بیان اینکه هدف از تصویب این طرح ساماندهی و ایجاد سیاستگذاری واحد برای مساجد و نمازخانه ها است، گفت: متاسفانه مساجد با شکوه در کشور به تعداد معدود است و حتی تعداد مساجد معمولی تناسبی با جمعیت کشور ندارد.

طاهری تصریح کرد: امروز بسیاری از جاده ها نمازخانه وجود ندارد و مسافران ناچار می شوند در گوشه و کنار جاده نماز بخوانند و این درخور شان جمهوری اسلامی ایران نیست.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: به احتمال قوی سفر استانی کمیسیون فرهنگی مجلس به استان قزوین نیز روز دوشنبه آینده انجام شود.

منبع: خانه ملت
نظر شما