شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۱۰
کد خبر: ۶۷۸۷۰
|
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۰
برنامه های هفته سالمند شهرداری تهران اعلام شد ؛
مدیرکل سلامت شهرداری تهران گفت : با همکاری و مشارکت معاونت امور اجتماعی منطقه یک شهرداری و دانشگاه صنعتی شریف اولین مرکز حرکت، سلامت، و نشاط اجتماعی( حسنا) طی هفته سالمند در این منطقه به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، محمد مهدی گلمکانی مدیرکل سلامت شهرداری تهران در تشریح برنامه های هفته ملی سالمند (6 تا 12 مهر ) ضمن بیان این مطلب افزود: سازمان جهانی بهداشت در اقدامی ابتکاری و به منظور افزایش احترام اجتماعی نسبت به سالمندان شعار " سالمندان چه می گویند؟" را برای روز جهانی سالمند انتخاب کرده است. براین اساس شهرداری تهران با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برنامه ها و فعالیت های هفته ملی سالمند را اجرا خواهد کرد.

وی گفت: تاکنون بیش از 374 کانون سالمندان در سطح کلانشهر تهران تشکیل شده و عنوان قدیمی ترین کانون اجتماعی پایتخت را به خود اختصاص داده است. از این رو با بهره گیری از ظرفیت های انسانی و تخصصی این کانون فعالیت های متنوعی منطبق با نام گذاری هفته ملی سالمند «سالمندان و سبک زندگی سالم»، «سالمندان و ارتقائ سلامت»، «سالمندان و شهرهای دوستدار سالمند»، «سالمند ان و کرامت اجتماعی»، «سالمند ان و حمایت های اجتماعی و قانون»، «سالمندان و سازمان های مردم نهاد» و «سالمندان و خانواده » اجرا می شود.

عضو شورای راهبردی سلامت شهر تهران با اشاره به اینکه برنامه های هفته ملی سالمند در دو بخش متمرکز و منطقه ای برگزار خواهد شد، ادامه داد" برگزاری 700 عنوان کلاس آموزشی،مسابقه های فرهنگی، ورزشی و آموزشی، ارایه خدمات سلامت، اجرای تورهای آموزشی و گردشگری، بازدید از سرای سالمندان، تقدیر از سالمندان فعال، همایش پیاده روی و جشنواره غذا سالم مهمترین فعالیت هایی به شمار می روند که به صورت یکسان در سطح خانه های سلامت محله های شهر تهران برگزار خواهند شد.

وی عنوان کرد: علاوه بر این نیز، هر یک از مناطق با بهره گیری از ظرفیت های منطقه ای و با مشارکت شهروندان نسبت به اجرای برنامه هایی متنوع فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و سلامت محور اقدام می کنند.

گلمکانی با بیان شاخص ترین برنامه های منطقه ای هفته سالمند گفت: به همت منطقه 5 شهرداری تهران مراسم تقدیر از اعضای کانون سالمندان با حضور هزار و 200 از اعضا در بوستان جوانمردان برگزار خواهد شد. همچنین تقدیر از زوج هایی بیش از 50 سال زندگی مشترک را تجربه کرده اند و سالمندانی که بیش از 90 سال از عمر پربرکت آنها گذشته است به عنوان شهروندان ارشد تقدیرمی شود.

مدیرکل سلامت شهرداری تهران افزود: همچنین با همکاری و مشارکت معاونت امور اجتماعی منطقه یک شهرداری و دانشگاه صنعتی شریف اولین مرکز حرکت، سلامت، و نشاط اجتماعی( حسنا) طی هفته سالمند در این منطقه به بهره برداری خواهد رسید.

وی گفت: سالن همایش رازی نیز در هفته سالمند از همایش علمی و آموزشی " سلامت سالمندی" که با همکاری منطقه 2 برگزار می شود، میزبانی می کند.

گلمکانی تصریح کرد: همچنین کانون های سالمندان مناطق 22 گانه می توانند طی هماهنگی با اداره سلامت منطقه 12 نسبت به اجرای تورهای رایگان بازدید اعضا از مکان های تاریخی این منطقه اقدام کنند.

وی ادامه داد: با توجه به سیر صعودی رشد جمعیت سالمند در کشور طی سالهای گذشته پیش بینی می شود نرخ سالمندی جمعیت در سال 1430 به 21 تا 25درصد برسد. توجه به این مهم لزوم برنامه ریزی مسئولان جهت ارایه به موقع و اصولی خدمات بهداشتی و سلامت به شهروندان ارشد شهر را یادآوری می کند.

نظر شما