شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۲۰
کد خبر: ۶۷۹۳۰
|
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۷
مدیر گروه پل و بزرگراه های سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران گفت: با احداث یک پل زیرگذر در محل تلاقی رمپ غرب به جنوب تقاطع بزرگراه های امام علی(ع) و شهید زین الدین با خیابان ریحانی جنوبی، مشکل پس زدگی ترافیک به باند جنوبی بزرگراه شهید زین الدین برطرف خواهد شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، میرفاضل نیکزاد مدیر گروه پل و بزرگراه های سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران ضمن اعلام خبر فوق افزود: موضوع ایجاد تعدادی از مسیرهای دسترسی بزرگراه شهید زین الدین در غرب تقاطع بزرگراه امام علی(ع) در دستور کار کمیسیون تصویب طرح های حوزه معاونت فنی و عمرانی قرار گرفت تا تلاش برای رفع گره های ترافیکی این شریان مهم بزرگراهی همچنان ادامه یابد.

میرفاضل نیکزاد با بیان آنکه احداث یک مسیر کنارگذر به صورت باند توزیع در باند شمالی بزرگراه شهید زین الدین، حدفاصل تقاطع بزرگراه امام علی(ع) تا تقاطع خیابان استاد حسن بنا، راهکار دیگری به منظور تسهیل دسترسی شهروندان ساکن در محدوده خیابان ریحانی به شبکه بزرگراهی و معابر حمل و نقلی منطقه می باشد، افزود: این مسیر 350 متری در ارتباط با خیابان استاد حسن بنا و خیابان ریحانی جنوبی، نقش یک دور برگردان غرب به غرب را نیز ایفا می کند و در نهایت این محدوده از بزرگراه شهید زین الدین را به مسیری برخوردار از کارکردهای ترافیکی بزرگراهی و محلی تبدیل می نماید.

وی بهبود وضعیت دسترسی های محلی، ایجاد ارتباطات تندرو به کندرو و جلوگیری از تحمیل بار ترافیک بزرگراه ها به سایر معابر حمل ونقلی را بخشی از مهمترین اهداف طرح ساماندهی شبکه معابر بزرگراهی دانست و یادآور شد: مطالبات عمرانی شهروندان در سامانه 137 یکی از عوامل تعیین کننده در پهنه های مطالعاتی این قبیل طرح ها بوده و حل مشکلات ترافیکی شهروندان ساکن حاشیه بزرگراه ها با جدیت مورد پیگیری قرار گرفته است.

به گفته نیکزاد، مصوبات کمیسیون تصویب طرح های حوزه معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران در مورد تقاطع بزرگراه شهید زین الدین با خیابان ریحانی در مرحله تدقیق نقشه های اجرایی است و به زودی به معاونت فنی و عمرانی شهرداری منطقه 4 ابلاغ می شود.

گفتنی است یکی از معابر محلی که توسط مسیر اصلی بزرگراه شهید زین الدین قطع و به دو شاخه شمالی و جنوبی تقسیم شده است، خیابان ریحانی است. در وضعیت موجود نه تنها امکان دسترسی آسان ساکنان خیابان ریحانی شمالی به بزرگراه شهید زین الدین وجود ندارد بلکه رمپ غرب به جنوب تقاطع بزرگراه امام علی(ع) دارای یک تقاطع پر ترافیک همسطح با خیابان ریحانی جنوبی نیز است. این تداخل ترافیکی سبب پس زدن جریان ترافیک به مسیر غرب به شرق بزرگراه شهید زین الدین شده و از طرفی باعث شده است شهروندان ساکن در شاخه های شمالی و جنوبی خیابان ریحانی، از تسهیلات کافی به منظور استفاده از شبکه بزرگراهی شرق پایتخت برخوردار نباشند.

نظر شما