سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۰۰:۵۲
کد خبر: ۶۷۹۳۶
|
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۳
شهردار تهران در مراسم تجلیل از مقام آتش نشانان :
شهردار تهران با تجلیل از مقام آتش نشانان گفت: آتش نشانان منطق ایثار را انتخاب کردند و با شناخت دراین مسیر قرار گرفتند.
به گزارش شهر، دکتر محمد باقر قالیباف امروز هفتم مهر ، در مراسم روز آتش نشان در جمع آتش نشانان که در برج میلاد برگزار شد ضمن تبریک این روز گفت: این روز را به ویژه خانواده شهدا چه شهدای آتنش نشان و چه شهدای دفاع مقدس تبریک می گویم.

وی افزود:  در دنیا دو منطق وجود دارد یک منطق منفعت طلبی و یک منطق ایثار و اگر ایثار ، نظم و انظباط را در این جمع می بینیم نشان می دهد که این جمع  در این زمان منطق ایثار را انتخاب کردند و با شناخت دراین مسیر قرار گرفتند تا هم عزت دنیوی و هم عزت اخروی داشته باشند.

همچنین در این مراسم رئیس سازمان آتش نشانی نیز ضمن تبریک به مناسبت روز آتش نشان ، هویت بخشی به شغل آتش نشان را از اهداف اصلی سازمان دانست و گفت: در هفته آتش نشان برنامه های مختلفی برگزار می شود که از آن جمله می توان به برگزاری جنگ فرهنگی ، آموزشی ، از سوم تا هفتم مهر ماه در بوستان آب و آتش اشاره کرد که نزدیک به هفت هزار نفر جمعیت هر روز در این جنگ حضور داشتند .

وی ادامه داد: هم اکنون در سطح شهر 8 ایستگاه سیار ، بیش از 10 هزار خاموش کننده را بین مردم و رانندگان توزیع می کنند.

خوشزاد با اشاره به برنامه های برگزار شده به تجدید میثاق با امام راحل و ملاقات با یادگار یادگار امام اشاره کرد که تندیس آتش نشان با تمثال امام راحل  نیز را به حجت الاسلام حسن خمینی تقدیم شد.

وی افزود: همچنین پنجم مهرماه رژه خودروها و موتورهای آتش نشان در هشت منطقه تهران انجام شد و آموزش ایمنی در 125 مجتمع مسکونی و ارائه خاموش کننده های رایگان ، نصب خاموش کننده ها در 125 مدرسه پسرانه و دخترانه و حضور در شورای شهر روز سه شنبه از دیگر اقداماتی است که در این هفته پیش بینی شده است.


افتتاح بزرگترین مرکز بین المللی آموزش آتش نشانی در آبان‌ماه

رئیس سازمان آتش نشانی تصریح کرد: اگر 103 ایستگاه آتش نشانی احداث و 10 ایستگاه نیز تا پایان سال احداث میشود و اگر قرار است بزرگترین مرکز بین المللی آموزش آتش نشانی در آبان ماه افتتاح شود ، اگر لایحه شهادت شهدا و جانبازان در شورای شهر تصویب شده ، اگر آتش نشانی جزو مشاغل سخت به تصویب رسید همه این اقدامات را مدیون تلاش ها ، زحمات و مدیریت جهادی دکتر قالیباف می دانیم.

در این مراسم از عادل فردوسی پور که در برنامه خود از امید عباسی آتش نشان شهید تقدیر کرده بود قدردانی شد و از آتش نشانان نمونه و جمعی از جامعه ورزش نیز تقدیر شد و همچنین از دکتر قالیباف نیز به پاس زحمات وی قدردانی به عمل آمد.
برچسب ها: قالیباف ، آتش نشانی
نظر شما