شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۱۳
کد خبر: ۶۷۹۶۶
|
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۳
همزمان با هفته سالمند 317 ویژه برنامه با محوریت فعالیت های آموزشی، فرهنگی و بهداشتی در جنوبی ترین منطقه شهر تهران برگزار می شود.
به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 20 تهران، حبیب اله غفوری معاون اموراجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 20 با بیان اینکه ویژه برنامه های هفته سالمند در سراهای محله، مراکز فرهنگی و بوستان های سطح منطقه برگزار می شود، گفت: همزمان با هفته سالمند که از 6 مهر آغاز شده و تا دهم ادامه دارد، 317 ویژه برنامه فرهنگی، ورزشی و بهداشتی برای سالمندان منطقه 20 اجرا می شود.
غفوری جلب مشارکت سالمندان در فعالیت های اجتماعی و ارتقاء سلامت جسمی و روحی آنان را از مهمترین اهداف این اقدام برشمرد و افزود: به منظور افزایش آگاهی و تحرک سالمندان  برنامه هایی نظیر کارگاه های آموزشی با موضوع های روانشناسی، بهداشت و تغذیه، مسابقه های ورزشی و فرهنگی و تورهای گردشگری برای آنان پیش بینی شده است که با مشارکت مدیران محله در سطح 22 محله و افراد ساکن در روستاهای این منطقه در حال برگزاری است.
وی به ارائه خدمات پزشکی کانون های سلامت در طول هفته سالمند اشاره کرد و اظهارداشت: ویزیت پزشک عمومی، تست قند خون و کنترل فشار خون همه روزه به صورت رایگان برای مراجعین سالمند انجام می شود که تاثیر به سزایی در شناسایی و پیشگیری بیماری های شایع در دوران سالمندی دارد.
معاون اموراجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 20 با اشاره به برگزاری جشن بزرگ سالمندان در آخرین روز از این هفته که با حضور اعضاء کانون سالمندان در فرهنگسرای ولاء برگزار می شود، افزود: تقدیر از سالمندان فرهیخته، اهدای شاخه گل به سالمندان سطح شهر و بازدید از سرای سالمندان از دیگر اقدامات معاونت اجتماعی و فرهنگی در هفته سلامت است.

نظر شما