شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۳۱
کد خبر: ۶۸۰۱۹
|
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۸
سخنگوی هیات رئیسه مجلس، برنامه‌های آینده صداوسیما برای شبکه‌های مختلف و استفاده از ظرفیت‌های بین‌المللی و شبکه‌های ماهواره‌ای را از جمله محورهای گزارش ضرغامی به نمایندگان در جلسه غیرعلنی امروز دانست.
به گزارش شهر، عبدالرضا مصری درباره جلسه غیرعلنی امروز مجلس و گزارش ضرغامی به نمایندگان، گفت: گزارش جامع رییس سازمان صداوسیما عبارت بود از توضیحی درباره فعالیت‌های صداوسیما و برنامه شبکه‌های مختلف، میزان مخاطبان، برنامه‌های آینده صداوسیما برای شبکه‌های مختلف، استفاده از ظرفیت‌های بین‌المللی و شبکه‌های ماهواره‌ای، استفاده از ظرفیت‌های دیجیتال و بهبود کیفیت سیما، وجود نقاط کوری در داخل کشور که از دریافت شبکه‌های تلویزیونی داخل کشور محرومند و امکان ندارد با فرستنده‌های زمینی به آنها خدمات داد و به دلایل مشکلات فیزیکی، لازم است با ماهواره به آنها تصویر فرستاده شود.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی، افزود: همچنین ضرغامی به تعداد شبکه‌های مختلف زبان فارسی که در دنیا فعالیت می‌کنند، اشاره کرد و توضیح داد می‌توان ظرفیت خوبی برای گسترش و توسعه بیشتر فعالیت‌های شبکه‌ای ایجاد کرد.

وی بیان کرد: بر اساس توضیحات ضرغامی، مردم دنیا اعم از ایرانیان ساکن خارج و غیرایرانیان از جمهوری اسلامی ایران درخواست دارند تا دریافت کننده صدا و تصویر ایران باشند و نمونه‌هایی همچون پرس‌تی‌وی، العالم و اسپان‌تی‌وی نشان می‌دهد که این شبکه‌ها مخاطبان خوبی دارند و علاوه بر این، استکبار ترس دارد از اینکه مردم دنیا صدای جمهوری اسلامی را بشنوند.

عضو کمیسیون اجتماعی در مجلس نهم، با اشاره به اینکه این جلسه صرفا به ارائه گزارش رییس صداوسیما اختصاص داشت و نمایندگان صحبت نکردند، درباره غیرعلنی بودن جلسه، توضیح داد: بر اساس آیین‌نامه داخلی مجلس، صرفا طرح، لایحه و سوال در دستور کار صحن علنی مجلس است و هر موضوعی جز آن،‌ در جلسه علنی رسمی مجلس مطرح نمی‌شود.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: هر مسئولی که در صحن گزارش داده به صورت غیرعلنی و غیررسمی بوده؛ همچنانکه چند روز پیش نیز جلسه با حضور شمخانی به صورت غیرعلنی برگزار شد./
نظر شما