دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۲۹
کد خبر: ۶۸۱۳۵
|
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۰
شیخ مفید میزبان آقای داستان نویس است
نوجوانان علاقمند به دنیای داستان با شرکت در کارگاه های داستان نویسی " تبسم خیال" ساعاتی از اوقات فراغت خود را با تجربیات محمد رضا یوسفی ، نویسنده ادبیات کودک و نوجوان می گذرانند.

به گزارش روابط عمومی فرهنگسرای تهران و مدیریت فرهنگی هنری منطقه 22 ، در کارگاه های داستان نویسی " تبسم خیال" محمد رضا یوسفی تجربیات سال ها فعالیت خود در عرصه قصه و داستان را در اختیار نوجوانان علاقمند قرار می دهد و آنان را با دنیای جذاب و شیرین داستان نویسی آشنا می کند.
بر اساس این گزارش ، کتابخانه شیخ مفید (خانه فرهنگ امیرکبیر) این برنامه را باهدف ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی برگزار می کند و در آن سرفصل هایی هم چون طرح داستان ، زاویه دید ، فضا سازی ها ، گفتگوهای محاوره ای در داستان و شیوه های نوشتن آموزش داده می شود.
در این برنامه هم چنین یک بسته محتوایی و آموزشی از کتاب های محمد رضا یوسفی از جمله  " کارگاه داستان " ، " زمینه شناخت ادبیات کودکان و نوجوانان " و " ادبیات کهن ، ادبیات نو " در اختیار شرکت کنندگان قرار می گیرد.
گفتنی است محمدرضا يوسفي يكي از نويسندگان فعال و پركار كشورمان است كه تا به حال بیش از یکصد و پنجاه عنوان كتاب از نوشته‌هايش چاپ و منتشر شده است. وی متولد 1332 در شهر همدان است و بیش از 30 سال است که در عرصه ادبیات کودک و نوجوان فعالیت می کند. یوسفی تا كنون بیش از 20 جایزه داخلی و خارجی ادبیات كودك و نوجوان را به خود اختصاص داده كه جایزه كتاب سال جمهوری اسلامی در سال ۱۳۷۹ برای كتاب «افسانه بلیناس جادوگر» و لوح افتخار IBBY در سال‌های 1996 و 1998 از جمله آنهاست و یک بار نیز نامزد دریافت جایزه هانس کریستین آندرسن شده است.«افسانه‌ي شير سپيديال»، «يكي بود، يكي نبود، يك خانم چيني بود»، «اطلسي و نرگسي» و «بابا نمكي و ماه»، از جمله‌ي آثار شاخص و پر استقبال يوسفي است.
کارگاه های داستان نویسی " تبسم خیال" ، 13 و 27 مهر و 11 آبان میزبان نوجوانان علاقمند به دنیای داستان است.
نظر شما