دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۰۹
کد خبر: ۶۸۲۳۴
|
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۶
معاون شهردار تهران در آستانه برپایی «جشنواره فیلم کودک و نوجوان» خواستار شد:
معاون حمل و نقل و ترافيک شهرداري تهران در آستانه برپایی «بیست و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان» در اصفهان گفت: در موضوع آموزش و فرهنگ‌سازی در حوزه ترافیک، کودکان و نوجوانان را مورد توجه ویژه قرار داده ایم و بر تولید فیلم های آموزشی به منظور انتقال آموزه های ترافیکی حساب ویژه ای باز کرده ایم.
به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي معاونت حمل و نقل و تـرافيك شهرداري تـهران، مهندس سيد جعفر تشکري هاشمي افزود: فیلم در بین عموم مردم از ضریب نفوذ زیاد و ظرفیت بالایی برخوردار است و در این میان کودکان و نوجوانان از طریق شبکه¬های تلویزیونی، شبکه خانگی و سینما تحت تاثیر این هنر مدرن قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به این که فیلم ذهن و فکر کودکان را درگیر می کند و نکاتی که در قالب انواع تصویر به ویژه تصاویر پویانمآیی به کودکان منتقل می شود سال های سال به یاد کودکان می‌ماند، اظهار کرد: به همین وسیله سعی کرده ایم تا آموزه های ترافیکی را از دریچه هنر سینما برای کودکان و نوجوانان به نمایش بگذاریم.

مهندس تشکری هاشمی با بیان این که متاسفانه کودکان بسیاری در کشورمان قربانی تصادفات رانندگی می¬شوند، تصریح کرد: هر چند دلیل اصلی بسیاری از تصادفات کودکان چه به عنوان سرنشین و چه به عنوان عابر پیاده، بی¬ احتیاطی رانندگان است اما آموزش کودکان به منظور حضور ایمن در آمد و شدهای شهری می¬تواند در افزایش ایمنی این عزیزان موثر باشد.
معاون شهردار تهران در پایان با تاکید بر این که سینماگران رسالتی عظیم بر عهده دارند، خاطرنشان کرد: بخشی از این رسالت   می¬تواند کمک به تامین ایمنی و حفظ جان کودکان در اتفاقات ترافیکی از طریق تولید فیلم¬هایی باشد که به صورت مستقیم یا غیر مستقیم در این مهم موثرند.
گفتنی است فیلم «شهر امید و آرزو» از آخرین تولیدات معاونت آموزش سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران که در قالب فیلمی آموزشی، بخشی از نکات ترافیکی و موضوعات حمل و نقلی را به کودکان آموزش می¬دهد، در «بیست و هفتمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان» که از پانزدهم تا نوزدهم مهرماه جاری در اصفهان برگزار می¬شود، به نمایش در می¬آید.
نظر شما