يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۵:۵۴
کد خبر: ۶۸۳۷۶
|
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۹
همايش نقش اجراي طرح بين المللي مدارس محيط‌زيستي در جهت ارتقاء فرهنگ نوين محيط‌زيست شهري برگزار شد.
به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي ستاد محيط‌زيست و توسعه پايدار شهرداري تهران مهندس امير‌حسن جعفري‌وراميني قائم مقام ستاد محيط‌زيست و توسعه پايدار شهردار ي تهران در اين ارتباط گفت: ارتقاء فرهنگ محيط‌زيست نزد شهروندان نياز مبرمي به مباحث آموزشي دارد و بايد با  فرهنگ‌سازي مناسب بستر اصلي حفظ محيط‌زيست را فراهم نماييم.
وي در ادامه با اشاره به اينكه از طريق آموزش به كودكان و نوجوانان در مدارس مي توانيم بسياري از موضوعات و مفاهيم محيط‌زيستي ر ا به درون خانواده ها منتقل كنيم گفت: تا كنون در اين زمينه اقدامات مطلوبي صورت گرفته است مانند طرح معلم سبز، همياران محيط‌زيست شهري،‌ مدرسه سبز، طرح بين المللي مدارس محيط‌زيستي ECO SCHOOL ،برنامه جهاني آموزشي يادگيري درباره جنگلها مواردي است كه اجرا شده و نتايج مطلوبي را در پي داشته است. 
قائم مقام ستاد محيط‌زيست و توسعه پايدار در ادامه خاطر نشان كرد مصوبه معاونت امور فرهنگي و اجتماعي شهرداري تهران در خصوص كمك به مدارس، فرصتي در جهت اشاعه و ارتقاء فرهنگ محيط‌زيستي ميباشد كه‌، اميدواريم با همياري مسئولين شهري و همكاريهاي بين بخشي اين امر مهم در كليه مدارس سطح شهر تهران محقق شود.
وي افزود تا كنون 7 مدرسه نشان مدرسه محيط‌زيستي را دريافت نموده اند و 11 مدرسه ديگر در سطح شهر تهران در حال طي مراحل فني در اين خصوص مي باشند.
در ادامه مهندس بهرامي مدير عامل موسسه ستاره سبز جهان با اشاره به اينكه آموزش‌هاي زيست‌محيطي به كودكان و نوجوانان هزينه نيست بلكه سرمايه‌گذاري است افزود: در تمام عرصه‌ها و بخشهاي مختلف جامعه ضرورت آموزش مباحث زيست‌محيطي حس مي‌شود و اگر از گذشته در سطح كلان در كليه ابعاد اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي آموزشهاي زيست‌محيطي ارائه مي شد شاهد معضلات زيست‌محيطي در سطح جامعه نبوديم.
و‌ي در ادامه با اذعان اين مطلب كه در سال 85 با حضور جناب آقاي دكتر قاليباف شهردار محترم تهران و ابتكار ستاد محيط‌زيست و توسعه پايدار طرح همياران محيط‌زيست شهري آغاز به فعاليت كرد گفت اميدورايم بتوانيم اين طرح را در سطح گسترده‌تر در كليه مدارس شهر تهران اجرايي نماييم.
لازم به ذكر است اين همايش با حضور مسئولين محيط‌زيست مناطق 22 گانه شهرداري تهران، كارشناسان ادارات بازيافت، فضاي سبز، ترافيك، و اداره كل آموزشهاي شهروندي در شهرداري منطقه 9 برگزار شد.

نظر شما