دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۸:۲۶
کد خبر: ۶۸۴۱۵
|
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۰
مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران اظهارداشت: هوای تهران از ابتدای مهرماه تا امروز بیشتر در شرایط ناسالم قرارداشته است اما در طول این مدت، امروز اولین باراست که شاخص آلودگی هوا بالاتر از 150 ppmقرارمی‌گیرد.
دکتر یوسف رشیدی در گفت و گو با خبرنگار مدیریت شهری شهر، با اشاره به بروز پدیده گرد و غبار و آخرین وضعیت آلودگی هوای تهران، گفت: شاخص کیفیت هوای پایتخت امروز نسبت به روز گذشته افزایش قابل توجهی داشته  و اکنون هوای تهران با شاخص 168 در شرایط ناسالم و هشدار قرار دارد.

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران یادآور شد: این شاخص روز گذشته دوشنبه 15مهر، 111 ppm بود.

ذرات معلق فراتر از حدمجاز

وی افزود: براساس اطلاعات دریافتی، میزان آلاینده ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون نیز به عنوان عامل اصلی گرد و غبار، امروز صبح با میانگین 168 ppm فراتر از حد مجاز است.این شاخص در صبح دیروز دوشنبه ، 111 ppm بود.میزان ذرات معلق کمتر از 10 میکرون نیز بالاتر از حد استاندارد و 125 ppmاست.

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، تصریح کرد: هوای تهران از ابتدای مهرماه تا امروز تقریبا در تمام روزها در شرایط ناسالم قرار داشته است اما در طول این مدت، این اولین بار است که شاخص آلودگی هوا بالاتر از 150 ppmقرارمی‌گیرد.

رشیدی افزود: با این وجود همچنان وضعیت هوای تهران ناسالم محسوب می شود و با شرایط اضطرار و بسیارناسالم که شاخص آن بالاتر از 200 ppm است، فاصله دارد.

ایستگاه‌های پارک سلامت و شهرداری منطقه 4  در شرایط بسیار ناسالم

وی اظهارداشت: گزارش هواشناسی حاکی از آسمانی صاف تا کمی ابری در بعد از ظهر باد و گرد و خاک در ارتفاعات افزایش ابرمی‌باشد. به این ترتیب انتظار می‌رود شاخص کیفیت هوا تا ساعات ظهر در شرایط ناسالم باقی بماند.

به گفته مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، ایستگاه‌های پارک سلامت و شهرداری منطقه 4 به لحاظ آلاینده ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون در شرایط  بسیار ناسالم و اضطرار قرار دارند.

رشیدی با بیان این که اثرات بهداشتی آلاینده ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون درشرایط ناسالم، افزایش تشدید بیماریهای قلبی و ریوی و مرگ و میر زودرس در افراد مبتلا به بیماری قلبی و افراد مسن، افزایش تعداد تنفس در عموم افراد، است، گفت: توصیه می شود در شرایط ناسالم، افراد مبتلا به بیماری‎های قلبی و ریوی ، سالمندان و کودکان از فعالیت های طولانی مدت و سنگین در فضای باز اجتناب کرده و بقیه افراد باید فعالیت های طولانی و سنگین خود را در فضای باز کاهش دهند.
مطالب مرتبط
نظر شما