يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۵:۵۲
کد خبر: ۶۸۴۸۲
|
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۶
18 مهر ماه در سعدآباد برگزار می‌شود:
خانه طبیعت گردی ایران در مجموعه سعدآباد 18 مهرماه به‌مناسبت روز میراث فرهنگی، کودک و طبیعت، جشنواره کودک و طبیعت را برگزار می‌کند.
به گزارش شهر،‌ مسئول خانه طبیعت گردی در سعدآباد در این باره گفت: این ویژه برنامه در سه بخش با برنامه های مفرح از ساعت 9 صبح الی 15 میزبان کودکان خواهد بود.

معصومه رضوانفر اظهار داشت: بر پایی نمایشگاه عکس حیات وحش بی نظیر ایران در داخل ساختمان خانه طبیعت گردی،بخش اول این جشنواره است تا کودکان ضمن آشنایی با حیات وحش کشور آگاهی درستی از زیستگاه های آن پیدا کنند و در آینده از دوستداران و حافظان طبیعت کشورمان باشند.

وی افزود: انواع مختلف جوندگان و خرگوش ها  با همکاری مرکز همستر ایران در فضای باز خانه طبیعت گردی به نمایش گذاشته می شود. کودکان از نزدیک حیوانات را لمس کرده و با نحوه نگهداری و حفاظت از آنها آشنا می شوند و رفتار با طبیعت و حیوان و اهمیت تنوع زیستی را می آموزند.

 رضوانفر در خصوص بخش سوم این جشنواره اضافه کرد: در این بخش بازدید گروهی از گلخانه موز مجموعه که قدمت تاریخی داردبرای کودکان برنامه ریزی گردیده تا نونهالان و کودکان عزیز با نحوه رشد درختان موز آشنا شوند.

وی با تأکید بر اینکه  این امر موجب یادگیری بهتر دروس تئوری علوم تجربی به کمک آموزش عملی و تأثیر گذاری بیشتر می باشد،افزود: این برنامه همراه با مسابقه نقاشی از طبیعت    می باشد و به نفرات برتر جایزه اهدا خواهد شد.

گفتنی است  بازديد از کاخ موزه های مجموعه سعدآباد در روز پنجشنبه هجدهم مهرماه براي كودكان تا 12 سال و خانواده هاي آنان رايگان است. کودکان علاقمند می‌توانند جهت شرکت در این جشنواره  روز پنجشنبه 18 مهرماه از ساعت 9 تا 15 به مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد ،"خانه طبیعت گردان ایران " مراجعه کنند.
نظر شما