دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۱:۰۳
کد خبر: ۶۸۴۹۸
|
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۴
مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران گفت: امروز از میزان غلظت تمام آلاینده‌ها نسبت به روز گذشته کاسته شده اما همچنان هوا در شرایط ناسالم است.
دکتر یوسف رشیدی در گفت و گو با خبرنگار شهر درباره آخرین وضعیت آلودگی هوای تهران تصریح‌ کرد: میزان شاخص کیفیت هوا امروز نسبت به روزگذشته کاهش پیدا کرده است اما با این وجود همچنان این شاخص با میانگین 139ppm بالاتر از حد استاندارد و در شرایط ناسالم است.این شاخص روز گذشته 168 ppm بود.

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران افزود:  بر اساس اطلاعات رسیده از ایستگاههای سنجش آلودگی هوای شهر تهران از میزان غلظت تمام  آلاینده‌ها نسبت به روز گذشته در همین ساعت کاسته شده است. البته میانگین غلظت آلاینده های ذرات معلق کمتر از ده میکرون و ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون فراتر ازحد مجاز بوده و شاخص کیفیت هوا اکنون در شرایط ناسالم برای گروههای حساس قرار دارد.

به گفته رشیدی ایستگاه شهرری به لحاظ آلاینده ذرات معلق کمتر از ده میکرون و ایستگاههای ستاد بحران ، شهرداری منطقه 4 ، شهرداری منطقه 16 ، شهرداری منطقه 19 ، پارک رازی ، پارک سلامت ، دانشگاه علم و صنعت و فرمانداری شهرری به لحاظ آلاینده ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون در شرایط  ناسالم قرار دارند.

وی اظهارداشت: گزارش هواشناسی نیز  حاکی از آسمانی صاف در پاره ای نقاط باد و گرد و خاک می باشد . به این ترتیب انتظار می‌رود شاخص کیفیت هوا تا ساعات ظهر در شرایط ناسالم برای گروههای حساس باقی بماند.

رشیدی یادآورشد: افزایش احتمال علائم تنفسی در افراد حساس، تشدید بیماری قلبی و ریوی ، مرگ و میر زودرس در افراد مبتلا به بیماریهای قلبی، ریوی و افراد مسن از اثرات بهداشتی آلاینده ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون شرایط ناسالم برای گروههای حساس است.

وی ادامه داد: برهمین اساس به گروههای حساس از جمله افراد مبتلا به بیماری‎های قلبی و ریوی ، سالمندان و کودکان توصیه می‌شود در شرایط ناسالم فعالیت های طولانی مدت در فضای باز را کاهش دهند.

برچسب ها: آلودگی هوا
نظر شما