يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۳:۳۴
کد خبر: ۶۸۵۶۶
|
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۶
تغییرات در معاونت فرهنگی وزارت اشاد با معرفی سید عباس صالحی به عنوان معاون فرهنگی احتمالا به زودی کلید می‌خورد و اولین بخش هم تغییر در مدیریت اداره کتاب خواهد بود.
به گزارش شهر، با توجه به سخنان علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد در مراسم تودیع و معارفه معاونان فرهنگی، حقوقی و مطبوعات در حوزه ممیزی و توجه به انتشار در اداره کتاب قطعا بزودی شاهد تغییراتی در این راستا خواهیم بود.

در حال حاضر محمد اللهیاری فومنی مدیر کل اداره کتاب وزارت ارشاد است و مسئولیت را برعهده دارد، اما شنیده‌های خبرنگار فارس حاکی از تغییرات در مدیریت اداره کتاب در روزهای آتی است.

یکی از گزینه‌هایی که سید عباس صالحی با او پیرامون پذیرش مدیریت اداره کتاب با او وارد مذاکره شده محمدرضا وصفی است، او که اکنون در فرانکفورت آلمان به سر می‌برد، در مرحله اول از پذیرش این سمت استنکاف ورزیده است ولی با این حال همچنان یکی از گزینه‌های اصلی بوده و احتمالا پس از مراجعه به تهران مجددا صالحی با او گفت‌وگو خواهد داشت.

گفتنی است، طی 5 سال اخیر و از 14 دی 88 «محمد اللهیاری فومنی» با پیشنهاد محسن پرویز معاون امور فرهنگی وزارت ارشاد وقت، طی حکمی از سوی سیدمحمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، به عنوان مدیرکل اداره کتاب و کتاب‌خوانی این وزارتخانه منصوب شد.

تعیین متولی برای «اداره کتاب و کتاب‌خوانی» در زمان معاونت محسن پرویز در راستای طرح تغییر ساختار وزارت ارشاد اجرایی شد و چینش (چارت) سازمانی جدید در وزارت ارشاد شکل گرفت.

پس از 4 سال فعالیت مدیریت الهیاری در این اداره کتاب وارد پنجمین سالگی خود می‌شود و شنیده‌ها حاکی است که احتمالا طی روزهای آتی، وی در سمت مدیرکلی اداره کتاب و کتاب‌خوانی این وزارتخانه نخواهد بود.

الهیاری دو دوره مسئول نشر مکتوب نمایشگاه قرآن، 4 دوره دبیر هفته کتاب از دوره هفده تا بیستم بوده است، دو دوره مدیر کمیته نظارت و ارزشیابی محتوایی و یک دوره هم در سمت معان نمایشگاه کتاب فعالیت داشت.
نظر شما