دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۹:۳۳
کد خبر: ۶۸۶۱۴
|
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۷
عضو هیأت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس با تاکید بر ضرورت حل مشکلات برج آزادی، از آمادگی این کمیسیون برای بازدید از بافت تاریخی و فرهنگی کشور و بررسی مشکلات آنان خبر داد.

به گزارش شهر، مفید کیایی‌نژاد عضو هیأت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به گزارش بازدید لاله افتخاری از برج آزادی، تصریح کرد: با گزارش خانم افتخاری از برج آزادی به وخامت وضع پایه‌های برج پی بردیم و این موضوع بهانه‌ای برای بحث و بررسی بیشتر پیرامون حفظ و نگهداری بافت‌های تاریخی و فرهنگی پایتخت شد.

نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه برج آزادی به عنوان نماد شهر تهران مطرح است، بر ضرورت حل مشکل این بنا تاکید کرد و افزود: با بحث و بررسی پیرامون اماکن فرهنگی و تاریخی قرار شد اعضای کمیسیون بازدیدی از اماکن تاریخی تهران و به دنبال آن در شهرستان‌ها داشته‌ باشند.

وی افزود: نباید مرمت و نگهداری بافت‌های تاریخی و فرهنگی با بی‌تفاوتی روبرو شود و این مشکلات به جایی برسد که مرمت آثار، با هزینه بالایی همراه باشد یا مسئولان منتظر بازدید مقامی دیگر باشند تا شرایط حاد آن مکان تاریخی را به آنها یادآوری کنند.

حسینی: پیگیری مرمت برج آزادی را به کمیسیون عمران مجلس ارجاع می‌دهیم

سیدمرتضی حسینی، عضو هیات رئیسه کمیسیون فرهنگی در مجلس نهم، با بیان اینکه پایه‌های برج آزادی نیاز به مرمت دارد، افزود: لزوم این مرمت‌ها را به کمیسیون عمران مجلس ارایه خواهیم کرد تا تصمیمات کارشناسی از سوی این کمیسیون اتخاذ شود.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی، توضیح داد: کمیسیون فرهنگی می‌تواند ارزش‌های نرم‌افزاری یک بنا را مطرح و لزوم حفظ و نگهداری یک اثر را به مسئولان ذی‌ربط یاد‌آوری کند که اجرای امور به دست آن‌ها خواهد بود.

عضو هیات رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، افزود: مرمت و انجام امور عمرانی بناها باید به صورت تخصصی و با کار کارشناسی بسیار صورت پذیرد چرا که این بناها از اهمیت بالایی برخوردار است.

منبع: خانه ملت
نظر شما