يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۵:۵۱
کد خبر: ۶۸۶۲۴
|
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۷
با رویکرد ایجاد شهر دوستدار کودک در دریاچه شهدای خلیج فارس برگزار شد؛
اداره امور بانوان منطقه 22 ، جشنواره و نمايشگاه "بهترينها براي غنچه هاي شهر" را در ضلع غربي درياچه شهدای خلیج فارس برپا کرد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 22، این جشنواره و نمایشگاه با هدف کمک به شناخت نیازهای کودکان برای بهبود وضعیت زندگی آنان و جریان سازی فرهنگی توجه به کودک در سطح مناطق و محله ها با حضور شهروندان بویژه کودکان منطقه طی 4 روز برگزار شد.

مهندس مرادی شهردار منطقه 22 در این باره گفت: « این جشنواره در 3 بخش نمایشگاهی، علمی، آموزشی و جنبی برگزار شد. در بخش نمایشگاهی 30 غرفه شامل روانشناسي كودك، ورزش وكودك، آموزش تكنيك هاي جشن تولد كودكان به مادران، بازیافت و محیط زیست، نشست هاي تخصصي ، فروش اسباب بازي والبسه كودك ، كتاب كودك ، غذاي كودك ، گريم و ... فعالیت کردند. در بخش علمی، آموزشی نشستهای تخصصی با موضوعات شهر، کودک، بازی و سرگرمی در تاریخ 16 مهرماه، شهر ، کودک، فرهنگ و هنر در تاریخ 17 مهرماه، کودک، خانواده و تربیت اسلامی در تاریخ 18 مهرماه و شهر، کودک، بهداشت و سلامتی در تاریخ 19 مهرماه برای بازدیدکنندگان اجرا شد.»

وی افزود: « انجمن حمایت از کودکان در این جشنواره به برپایی 7 غرفه با موضوعات معرفی انجمن، مشاوره رایگان، گریم و نقاشی کودکان، فروش اسباب بازی، فروش محصولات یونیسف و زیورآلات پرداخت. اجرای نمایش، اجرای سرود ، اجرای مسابقه با عناوین مسابقه صندلی، خواندن پیمان نامه حقوق کودک توسط کودکان، خوانندگی پدران با کودکان و ... اهدای جوایز به 65 نفر از برندگان در این مسابقات از دیگر برنامه های اجرا شده توسط این انجمن است.»

شهردار منطقه 22 در خصوص برنامه های فرهنگی و هنری جشنواره به اجرای تئاتر و نمایش کودکان در ضلع شرقی نمایشگاه غنچه های شهر نیز تصریح کرد:« اجرای نمایش آموزشی کودکان با موضوعات احترام به قوانین راهنمایی و رانندگی و اثرات آن در زندگی، تاکید بر نقش پلیس همیار دانش آموز، اهمیت و ارزش احترام به بزرگترها و عواقب بی توجهی به آن توسط گروه هنری پرواز طی 4 روز برگزار و در پایان نمایش مسابقه ای نیز بین کودکان برپا شد.»

در جشنواره بهترینها برای غنچه های شهر به همت اداره تربیت بدنی منطقه22، بازیهای آبی در راستای توسعه ورزش همگانی و ایجاد نشاط بین شهروندان در همه گروه های سنی نیز برگزار شد. این بازیهای آبی شامل مسابقات قایق پدالی، حمل آب با ملاقه، حمل آب با بادبادک، ماهیگیری و تفنگ آب پاش بود که 200 نفر در این مسابقات شرکت کردند و به یکصد نفر از برندگان، جوایزی اهدا شد.

گفتنی است بالغ بر 15هزار نفر از نمایشگاه و جشنواره بهترین ها برای غنچه های شهر دیدن کردند.

برچسب ها: منطقه 22
نظر شما