شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۱:۰۴
کد خبر: ۶۸۶۶۲
|
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۶
مشاور شهردار تهران در امور بانوان تاکید کرد:
مشاور شهردار تهران در امور بانوان روز یکشنبه در جریان بازدید از مجتمع در دست تکمیل شهربانو منطقه 3 بر ضرورت اقدامات ایجابی در جهت ترویج حجاب و عفاف تاکید کرد.
به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 3 ،دکتر زهرا سادات مشیر افزود: گسترش مراکز شهربانو در سطح تهران فرصت خوبی را برای بانوان شهروند فراهم می کند که بستر مناسبی برای حضور اقشار مختلف در محیط های اجتماعی متناسب فراهم شود.


وی با تاکید بر اینکه توجه به بانوان، توجه به خانواده است گفت: برنامه های آموزشی در شهربانو ها معطوف به تقویت نهاد خانواده و تحکیم روابط در درون خانواده ها است.


وی همچنین با تاکید بر اینکه منطقه 3 شهرداری تهران در تمامی زمینه ها پیشرو بوده است گفت: مجموعه خوبی که در شهربانو تجمیع شده است نیز بیانگر این روحیه و نگاه اجتماعی است که در آن زن کانون خانواده و عنصر تحکیم دهنده آن است.


دکتر مشیر با تاکید بر اینکه شهربانوی منطقه 3 نتیجه زحمات شهردار، معاونین و سایر دست اندرکاران این طرح بوده است افزود: هدف از ایجاد چنین مراکزی دسترسی به مکانی امن برای گروه های اجتماعی است که مایل به گذران اوقات فراغت خود در محیط های یکدست هستند .


وی همچنین از این که شهربانو ها در سطح شهر تهران می توانند  به تهسیل امور در نهاد خانواده و حفظ ارزش ها کمک کنند ابراز خرسندی کرد.


در این مراسم مهندس پژمان پشمچی زاده شهردار منطقه 3 نیز  با ارایه گزارشی از روند اجرایی این پروژه گفت: راه اندازی و به بار نشستن این طرح نتیجه همت، غیرت و علاقه افرادی است که علاقمند  به  ارتقای جسمی و اعتلای فرهنگی بانوان در جامعه هستند.


وی همچنین ایجاد فرصت های برابر و  اوقات فراغت همراه با امنیت اجتماعی و روانی را از دستاوردهای مجتمع شهربانو ذکر کرد و  با اشاره به راه اندازی سرای قرآنی همجوار این مجتمع افزود:  انتظار می رود مجاورت این دو فضا تاثیر متقابل را به ویژه در دختران جوانی که از خدمات این دو مرکز استفاده خواهند کرد ایجاد نمایند.


مجتمع شهربانو منطقه 3 در مجموعه ای به وسعت 4300   متر مربعدر جوار سرای قرآن جدید الاحداث به مساحت 3000  متر مربع راه اندازی شده است. در ساختمان چهار طبقه شهربانو منطقه 3 که در ضلع جنوبی بزگراه صدر راه اندازی شده است خدمات هنری، فرهنگی، آموزشی، مذهبی، ورزشی و مشاوره به بانوان ارایه می شود.


از جمله این خدمات می توان به گالری نقاشی، آتلیه عکاسی، سالن های ورزشی، مهد کودک، کلاس های آموزشی مهارتهای اجتماعی، کارگاه خیاطی، کارگاه آشپزی، کتابخانه و قرائتخانه، بازارچه خوداشتغالی و سالن برگزاری مراسم مذهبی، سالن آمفی تئاتر و مانند آن اشاره کرد.


شهربانو منطقه 3  علاوه بر استفاده از خدمات افراد و آموزشگاه های صاحب نام بسیاری از زنان سرپرست خانوار منطقه را در بخش های مختلف جذب کرده است.

نظر شما