سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۲۰
کد خبر: ۶۸۶۷۳
|
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۸
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی کشور گفت: حوادث ویژه هفته گذشته در جاده‌های کشور بیش از 560 نفر را راهی بیمارستان کرد.
به گزارش شهر محمد تقی طالبیانرئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی کشور گفت : در این مدت 124 حادثه ویژه در سراسر کشور رخ داد و بیش از 500 تکنیسین اورژانس با 224 آمبولانس به نجات حادثه دیدگان شتافتند.

وی از مردم خواست در هر حادثه منجر به جرح، آسیب و ظهور علائم جسمی به طور ناگهانی در کوتاه‌ترین زمان با اورژانس 115 تماس بگیرند و به توصیه‌های کارشناسان این مرکز به دقت عمل کنند و هنگام رانندگی مسیر عبور خودروهای امدادی را اشغال نکنند.

حوادث با بیش از سه کشته یا مصدوم حوادث ویژه تلقی می‌شود.

مهمترین اورژانس‌های پزشکی شامل تنگی نفس، فشار خون بالا ، افت فشار خون، خونریزی گوارشی همراه با استفراغ خونی، درد شکم، ضربه شدید به شکم، سقط جنین، تشنج، فشار خون بالا به همراه تاری دید و تورم اندام‌ها، خونریزی شدید، تشنج، سکته مغزی، اختلال تکلم ناگهانی، کاهش سطح هوشیاری، سردردهای شدید و ناگهانی به همراه سفتی گردن، ضربه به جمجمه و ستون فقرات به دنبال سقوط، تصادف، سوختگی، برق گرفتگی، غرق شدگی، مسمومیت دارویی و شیمیایی، خودکشی، مارگزیدگی، عقرب گزیدگی، دررفتگی، شکستگی‌ها و پارگی وسیع بافت نرم است.

منبع:واحد مرکزی خبر
نظر شما