يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۳۷
کد خبر: ۶۸۷۱۲
|
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۳
یک عضو هیأت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس مطرح کرد
، با بیان اینکه آموزش و پرورش با توسعه سیستم‌های گرمایشی مدارس جلوی بروز فجایع و حوادث را بگیرد، گفت:‌ این کمیسیون موضوع سیستم گرمایشی فرسوده مدارس را به جد پیگیری می‌کند.
به گزارش شهر  جبار کوچکی‌نژاد‌ ارم‌ساداتی عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت با اعلام اینکه شرکت ملی گاز هنوز به تعهدات خود برای توسعه سیستم گرمایشی مدارس عمل نکرده است، گفت: بر اساس مصوبه مجلس این شرکت باید حدود 10 تومان از محل افزایش قیمت گاز را برای توسعه سیستم‌های گرمایشی مدارس اختصاص می‌داد، اما هنوز این موضوع محقق نشده است.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، با اعلام اینکه بر اساس بررسی‌های انجام شده هنوز افزون بر 150 هزار کلاس درسی فاقد سیستم‌های گرمایشی هستند، افزود‌: میزان بالای این موضوع نشان‌دهنده عمق مشکلات حوزه آموزش است.

وی با اشاره به اقدامات مسئولان دولت دهم در حوزه سلامت، تصریح کرد: این مسئولان به‌جای ایجاد زیرساخت‌های حوزه آموزش مانند سیستم های گرمایشی اعتبارات آموزش و پرورش را صرف اجرای طرح‌های هوشمندسازی مانند ارائه تبلت کردند، از این‌رو آموزش و پرورش باید در کنار هوشمند سازی مدارس، نیازهای اولیه و ضروریات مدارس را نیز تامین کند چرا که در فقدان این نیازهای ضروری مباحثی مثل هوشمند سازی مدارس جواب نمی‌دهد.

کوچکی‌نژاد با بیان اینکه کشور در استانه فصل سرما قرار دارد، گفت: مسئولان باید تمهیداتی بیاندیشند تا دیگر در آینده شاهد بروز فجایعی مانند حادثه مدرسه شین‌آباد نباشیم.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، با اعلام اینکه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس موضوع سیستم گرمایشی فرسوده مدارس را به جد پیگیری می‌کند، عنوان کرد: در صورت پایبند نبودن شرکت گاز به تعهداتش مجلس برای اجرای قانون وارد عمل می‌شود.
منبع: خانه ملت
نظر شما