دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۵:۱۴
کد خبر: ۶۸۷۸۰
|
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۶
فرمانده نيروي انتظامي با اشاره به اينکه ماموران متخلفي که آبروي ناجا را مي برند با آنها به شدت برخورد مي شود، گفت: از اين پس، براساس فرمايشات فرمانده معظم کل قوا، نام اخراجي هاي اين سازمان با علت آن در صبحگاه ها خوانده مي شود.
به گزارش شهر به نقل پايگاه خبري پليس، سردار "اسماعيل احمدي مقدم" در مراسم توديع و معارفه معاونان تربيت و آموزش و حقوقي امور مجلس ناجا ضمن تبريک عيد سعيد قربان و روز عرفه، اظهارداشت: اين توفيق بزرگي است که اين مراسم در آستانه روز عرفه و اين عيد سعيد صورت گرفته، اميدواريم بتوانيم از اين فضاي معنوي به خوبي بهره ببريم.
وي با اشاره به اينکه معاونت تربيت و آموزش ناجا در بين معاونين آموزش ستاد کل نيروهاي مسلح رتبه اول را کسب کرده است، گفت: وقتي لباس خدمت به مردم را بر تن مي کنيم بايد قدر آن را دانسته و وظايف خود را صحيح، بااخلاص و اثربخش به انجام برسانيم.
فرمانده ناجا در خصوص فعاليت معاونت حقوقي و امور مجلس نيز گفت: اين معاونت در نيروي انتظامي، ديرهنگام آغاز به کار کرد اما سنگ بناي آن خوب گذاشته شد.
اين مقام ارشد انتظامي افزود: تعامل ناجا با نمايندگان مجلس شوراي اسلامي به عنوان يکي از ابعاد مهم کاري اين نيرو بسيار مطلوب است تا جايي که پس از ارائه گزارش به آنان، با آغوش باز از ناجا استقبال مي کنند.
سردار مقدم خاطرنشان کرد: با همين تعامل مطلوب، ناجا توانسته رديف هايي از بودجه را از آن خود کند و با مبالغي که از اين طريق به نيروي انتظامي داده مي شود، گشايش هايي در کارها ايجاد نمايد.
وي اظهارداشت: نمايندگان شهر تهران کمتر با ناجا در تماس هستند زيرا به مردم پاسخگويي زيادي ندارند اما نمايندگان شهرهاي کوچکتر همواره با ناجا تعامل داشته و مطالبات خود را مطرح مي کنند؛ به هر حال نيروي انتظامي تاکنون توانسته هر آنچه نيت داشته در مسير تصويب قانون بگنجاند.
احمدي مقدم در خصوص بخش معاضدت از کارکنان نيز گفت: اين بخش در امر تربيت امور رفتار و آموزش هاي کارکنان بسيار خوب عمل کرده ؛ در سال 84، 40 درصد از تماس ها با مرکز نظارت همگاني ناجا(197) مربوط به شکايات بوده اما امروز اين رقم به 4 درصد رسيده که اين نشان مي دهد مجموعه آموزش ها، نظارت ها و ....به نتيجه رسيده است.
فرمانده ناجا با بيان اينکه معاونت حقوقي بايد قدرت برقراري ارتباط با نمايندگان مجلس را داشته باشد، گفت: مسئول اين بخش بايد سريع العمل و داراي روابط عمومي بالا باشد و قدرت ارتباط با نمايندگان مردم را ارتقاء دهد.
وي در ادامه به معارفه سردار "زارعي" به عنوان معاون حقوقي ناجا اشاره کرد و گفت: ايشان در زمان تصدي هواناجا بسيار خوب عمل کردند تا جايي که بخش هوايي نيروي انتظامي در زمان وي احياء شد؛ در گذشته اين رده ضعيف بود به اين معنا که تجهيزات آن بسيار فرسوده بود اما وي توانست با تکميل ناوگان پروازي و راه اندازي باشگاه هوايي خدمات ارزنده اي ارائه دهد.
فرمانده ناجا در ادامه به وظايف معاونت تربيت و آموزش ناجا اشاره کرد و اظهارداشت: اگر سازماني مي خواهد حرفه اي باشد بايد انبوهي از تخصص ها و توانمندي هاي اجتماعي را در مواجهه با مردم آموزش ببيند و سريع الانتقال باشد.
وي با بيان اينکه برخلاف ساير سازمان ها و نهادها، ناجا همواره در تيررس رسانه هاست، گفت: ديگر ارگان ها مهندسي شده با رسانه ها برخورد مي کنند اما نيروي انتظامي در هر صحنه و حادثه اي حضور دارد و خبرنگاران به محض ورود به سراغ مامورپليس رفته و از وي علت حادثه را مطالبه مي کنند بنابراين همواره بايد در امر آموزش پيش رو باشيم.
احمدي مقدم در اين خصوص به ماموران راهنمايي و رانندگي اشاره کرد و گفت: در نگاه اول به لحاظ پوشش ماموران راهور، لوکس ترين بخش نيروي انتظامي محسوب مي شوند در حاليکه اين ماموران علاوه بر آموزش هاي حرفه اي بايد آمادگي هاي جسمي و معنوي بالايي داشته باشند تا بتوانند در مقابل سختي ها دوام بياورند زيرا فرسايش جسمي و روحي در اين رده بالاست.
فرمانده ناجا با اشاره به رشد سريع تخصص ها و رشته ها، گفت: آموزش هاي ما در ناجا بايد براساس اين رشد سريع در جامعه صورت پذيرد؛ هر روز بخشي تخصصي وارد بدنه سازمان مي شود که نياز به آموزش دارد البته برخي پليس هاي تخصصي مانند فتا، مواد مخدر بين رشته اي بوده و با توجه به نوع ماموريت هايشان با يکديگر تعامل تنگاتنگ دارند.
مقدم با اشاره به راه اندازي موسسه علمي – کاربردي در نيروي انتظامي، بر سرمايه گذاري کردن آموزش هاي حرفه اي در درون سازمان تاکيد کرد.
وي ادامه داد: برخي از ماموران پليس که داراي سطح تحصيلي بالايي نيستند اما به علت داشتن مهارت در امور انتظامي مي توانند مدارج و مدارک بالاتر را در درون سازمان طي کنند.
فرمانده ناجا با بيان اينکه آموزش هاي ما با توجه به اقتضائات سازماني است، گفت: همواره بايد در راستاي حفظ و ارتقاء شاخص هاي رواني، روحي، فکري و معنوي تلاش کرده و راه را براي افزايش مطالعات هموار کنيم.
اين مقام ارشد انتظامي به ساختار آموزش در سازمان اشاره کرد و گفت: ساختارها بايد در راستاي بهبود اجراي ماموريت ها صورت بگيرد.
مقدم در خصوص معاضدت حقوقي کارکنان نيز گفت: در گذشته تصور اين بود که لفظ معاضدت به اين معناست هر ماموري تخلف کرد از وي حمايت شود در حاليکه مقام معظم رهبري بر اين امر تاکيد داشتند که در صورت مشاهده تخلف، پرونده مي بايست توسط سازمان پيگيري تا فرد مجازات و تنبيه شود؛ اگر ماموري خطا کرد، ناجا با وي برخورد مي کند بر اين اساس از اين پس ناجا علاوه بر تشويق ها، تخلفات کارکنان و علت اخراج آنها را در صبحگاه ها اعلام مي نمايد، اگر قرار است کسي مجازات گردد در مراسم صبحگاه اين کار انجام شود.
احمدي مقدم تصريح کرد: اين موارد مربوط به سالم سازي محيط است و اگر ماموري با تخلف خود آبروي نيروي انتظامي را ببرد بايد به شدت با وي برخورد شود.
وي ادامه داد: البته اگر ماموري وظيفه خود را انجام داد بايد به شدت از وي حمايت شود؛ اگر به کسي ظلم شده بايد به حق وي رسيدگي شود و نبايد گمان برد که نمي تواند حق خود را پس بگيرد.
فرمانده ناجا در ادامه توجه به حقوق شهروندي را يکي ديگر از وظايف معاونت حقوقي دانست و گفت: ما با قوه قضائيه و سازمان زندان ها، کميته عالي مشترکي تشکيل داديم تا بتوانيم ظرف دو سال همه کمبود بازداشتگاه ها را رفع نمائيم و به استانداردهاي لازم برسانيم؛ برخورد ناجا با متهمان و مجرمان چيزي فراتر از قانون نيست و اعتراف گيري با زور و اعمال فشار مطلوب ما نمي باشد. 
گفتني است طي احکامي از سوي فرمانده نيروي انتظامي سردار محمد زارعي بعنوان معاون جديد حقوقي و امور مجلس ناجا و سردار محمد رفيعي نيا بعنوان معاون تربيت و آموزش ناجا معرفي شدند.
سردار زارعي پيش از اين معاون هماهنگ کننده و پس از آن بعنوان فرمانده هواپيمايي نيروي انتظامي، مشغول به خدمت بود و هم اکنون نيز، در رشته حقوق در مقطع دکتري در حال ادامه تحصيل است و سرهنگ بيرانوند بعنوان فرمانده جديد هواناجا با حکم سردار احمدي مقدم معرفي شد.
همچنين سردار محمد رفيعي نيا پيش از اين فرمانده دانشگاه علوم انتظامي و سپس معاون حقوقي و امور مجلس ناجا بود.
برچسب ها: ناجا ، احمدی مقدم
نظر شما