دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۲:۴۹
کد خبر: ۶۸۸۸۲
|
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۹
از زبان معاون شهردار تهران:
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به تاثیر مثبت بهره برداری از بزرگراه طبقاتی صدر بر کاهش ترافیک بخشی از شبکه معابر پایتخت، گفت: آثار عینی روان سازی ترافیک در چند بزرگراه تهران در نتیجه افتتاح پل طبقاتی بزرگراه صدر، برای شهروندان کاملا ملموس خواهد بود.
به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، سید جعفر تشکری هاشمی بهبود وضعیت ترافیک بزرگراه های اطراف و یا بزرگراه های موازی با بزرگراه صدر را طبیعی و قطعی دانست و اظهار کرد: وقتی معبر و راه جدیدی در شبکه معابر شهر ایجاد می شود، بخشی از تقاضاهای سفر در سایر بزرگراه ها نیز متناسب با جنس سفر مردم جابجا می شود و به سمت معبر ترافیکی جدید سوق می یابد. کمااینکه آثار مثبت ترافیکی بهره برداری از بزرگراه امام علی (ع) بر بزرگراه هایی نظیر بسیج، رسالت، شهید همت و شهید زین الدین مشهود بود و حتی علاوه بر این ها، تقاضای سفر در برخی بزرگراه های شمالی و جنوبی نظیر شهید مدرس و شهید چمران نیز کاهش یافت.

وی با ابراز اطمینان از اینکه بزرگراه طبقاتی صدر یکی از تاثیرگذارترین معابر تهران بر بهبود جریان ترافیک خواهد بود، یادآور شد: علاوه بر گشایش ترافیک بزرگراه صدر موجود در تراز صفر، بهره برداری از پل جدید ترافیک بزرگراه های مهم و پرترافیکی نظیر شهید همت، شهید زین الدین، شهید حکیم، رسالت، شهید مدرس، یادگار امام (ره) و شهید چمران را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد.

تشکری هاشمی پیش بینی کرد که با بهره برداری از کریدور شرقی ـ غربی جدیدی که با طبقاتی کردن بزرگراه صدر در شمال تهران ایجاد شده است، ترافیک بزرگراه های شهید همت، شهید زین الدین و رسالت بیش از همه تحت تاثیر قرار بگیرد.

وی ضمن اشاره به اینکه با بهره برداری از بزرگراه طبقاتی صدر در واقع کارکرد ترافیکی تونل نیایش کامل خواهد شد، در این رابطه توضیح داد: پیش از ساخت تونل نیایش، بزرگراه نیایش در مسیر غرب به شرق به بن بست می رسید و عملا یک فاصله در شبکه معابر شرقی ـ غربی پایتخت را موجب می شد اما با اتصال دو بزرگراه صدر و نیایش به یکدیگر از طریق تونل و پل طبقاتی، بزرگراه نیایش به طور کامل از بن بست خارج می شود.

وی پیش بینی کرد که با بهره برداری از بزرگراه طبقاتی صدر، بار تردد بیشتری به سمت بزرگراه نیایش سوق خواهد یافت اما در عین حال این امر را برای ترافیک بزرگراه نیایش مشکل ساز نمی داند چراکه اعتقاد دارد پیش از این از ظرفیت بزرگراه نیایش به طور کامل استفاده نمی شده است.

به گفته معاون شهردار تهران، از آنجا که بزرگراه نیایش از سمت شرق به خیابان ولیعصر (عج) متصل بود، شهروندان تمایل چندانی برای تردد در مسیر غرب به شرق این بزرگراه نداشتند؛ ضمن آنکه کریدورهای شریانی درجه 2 برای هدایت بار ترافیک به داخل این بزرگراه مناسب نبودند و در نتیجه از ظرفیت بزرگراه نیایش به نحو مطلوب استفاده نمی شد اما اکنون با اتصال بزرگراه صدر به تونل نیایش، بیش از پیش از این مسیر بهره برداری خواهد شد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به فراهم شدن دسترسی بزرگراه امام علی (ع) در مسیر بزرگراه شهید صدر، اظهار کرد: در برخی بزرگراه ها به دلیل اینکه دسترسی به مسیرهای شمالی ـ جنوبی فراهم نبود، بار ترافیکی زیادی به بزرگراه هایی که چنین دسترسی هایی داشتند، تحمیل می شد اما اکنون با وجود دسترسی بزرگراه امام علی (ع) در بزرگراه طبقاتی صدر، بخشی از بار ترافیک شمالی ـ جنوبی در بزرگراه شهید بابایی نیز کاسته خواهد شد و از طریق بزرگراه صدر در مسیر بزرگراه امام علی (ع) جاری می شود.

تشکری هاشمی همچنین یادآور شد که ممکن است در روزهای نخست گشایش پل طبقاتی، به دلیل تمایل شهروندان برای مشاهده این سازه جدید ترافیکی، تقاضای سفر کاذب ایجاد شود اما این مساله به مرور برطرف خواهد شد و حجم ترافیک در بزرگراه طبقاتی صدر به وضعیت عادی باز می گردد.
نظر شما