شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۳:۲۳
کد خبر: ۶۸۹۰۶
|
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۹
معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران:
معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران گفت: توسعه فرهنگي و آماده نمودن الزامات معنوي، مكمل توسعه فرهنگي و فراهم آوردن امكانات مادي برای شهر و شهروندان است.
به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران، مهندس سيد جعفر تشكري هاشمي افزود: در صورت حاکمیت مديريت ارزشي در شهر و توجه به ابعاد مادي و معنوي زندگي شهري مي‌توانيم انتظار تحول جدي در رفتارهاي شهروندي را داشته باشيم.

وي با تاكيد بر اين كه در رويكرد مديريت شهري در دوره جديد موضوعات اجتماعي و فرهنگي بيش از گذشته مورد توجه قرار خواهد گرفت، اعلام كرد: از اين منظر ضمن تاكيد بر جنبه‌هاي تربيتي و انساني در اجراي زيرساخت‌هاي شهري، سعي خواهیم كرد تا مناطق جنوبي شهر را در فعاليت‌هاي خود به صورت ويژه مورد توجه قرار دهیم. 

توجه بيشتر به ری، قبله تهران
 
معاون شهردار تهران منطقه 20 را از جمله مناطقي بر شمرد كه در اين چند سال اتفاقات بزرگ و تحولات مهمي را از سوي مديريت شهري در آن شاهد بوديم، اظهار كرد: به تعبير مقام معظم رهبري (مد ظله العالي)، ري قبله تهران است و در دوره جديد مديريت شهري اين منطقه مورد توجه بيشتري قرار خواهد گرفت. 

مهندس تشكري هاشمي، توجه به مسائل اجتماعي و فرهنگي با محوريت انسان را جوهره فعاليت‌هاي مديريت شهري در دوره جديد اعلام و تصريح كرد: با نگاه انسان محور سعي مي‌كنيم گام به گام جلو رفته و براي مسائل و مشكلاتی که  شهر با آن ها رو به رو است چاره انديشي كنيم. 

وي توجه به موضوع حمل و نقل عمومي را موضوعي جدي عنوان و اضافه كرد: اين موضوع بايد از تمركز خارج شده و از اين رو شهرداري‌هاي مناطق می بایست به ايستگاه‌هاي اتوبوس و مترو توجه ويژه‌اي داشته باشند چرا كه اساساً موضوع نگهداشت شهر از جمله نگهداري ايستگاه‌هاي حمل و نقل عمومي موضوع مهمي است که نیازمند توجه جدی است.
 
نسبت به بلوك به بلوك شهر احساس تكليف مي كنيم 

معاون شهردار تهران رفتار انساني و عدالت محوري را از اولويت‌هاي مديريت شهري در دوره جديد اعلام و اظهار كرد: در اين دوره با تكيه بر فرهنگ جهادي از ظرفيت‌هاي شهر در تمام ابعاد استفاده مي‌كنيم و با همكاري و همراهي خود شهروندان براي تحقق اين ظرفيت‌ها از هيچ تلاش و كوششي فروگذار نخواهیم كرد. 

مهندس تشكري هاشمي، توجه به زيرساخت‌هاي شهري مانند احداث مترو و توسعه سيستم حمل و نقل شهري و ساخت بزرگراه‌ها و تكميل شبكه معابر شهري را از جمله نيازهاي شهر به عنوان موجود زنده بر شمرد و تصریح کرد: مکمل این زیرساخت ها توجه به مسائل اجتماعی و فرهنگی است که هویت شهر و شهروندان آن را شكل مي‌دهد. 

وي در پايان با تاكيد بر اين كه نسبت به معبر به معبر و بلوك به بلوك شهر احساس تكليف و مسئوليت مي‌كنيم، خاطرنشان كرد: بر اساس ديد كارشناسي و استدلال منطقي فعاليت‌هاي خود را در حوزه حمل و نقل و ترافيك با مقياس يك _ يكم در شهر پيگيري کرده و سعي می کنیم تا تك تك شهروندان از خدمات حمل و نقل عمومي بهره‌مند شوند. 
نظر شما