سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۰۰:۴۵
کد خبر: ۶۸۹۱۰
|
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۳
به گفته رییس سازمان محیط زیست، دکل‌های ارسال امواج جدید در تهران بدون مجوز شهرداری دیگر احداث نمی‌شود و دکل‌های قبلی که ضوابط را رعایت نکرده باشند قلع و قمع می‌شوند.
به گزارش شهر، معصومه ابتکار روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اولین جلسه کمیته اجرایی کاهش آلودگی هوای تهران به زودی با حضور بنده برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه استانداردهای آلایندگی خودروها باید ارتقا یابد، تاکید کرد: وزیر نفت شخصا پیگیر وضعیت بنزین و کیفیت آن است.

رییس سازمان محیط زیست همچنین با اشاره به مشکلات زیست محیطی کشور عنوان کرد که تاخیر هشت ساله را نمی‌توان ظرف چند ماه جبران کرد.

ابتکار همچنین خبر داد که فردا دوشنبه برای بررسی وضعیت محیط زیست اصفهان به ویژه زاینده رود به اصفهان سفر می‌کند.

تدوین دستورالعمل امواج؛ بزودی
وی در ادامه با بیان اینکه سازمان محیط زیست تا کنون در بحث امواج ورود نکرده بود در عین حال اعلام کرد: دستور العمل امواج به زودی تدوین می‌شود.

به گفته رییس سازمان محیط زیست، دکل‌های ارسال امواج جدید در تهران بدون مجوز شهرداری دیگر احداث نمی‌شود و دکل‌های قبلی که ضوابط را رعایت نکرده باشند قلع و قمع می‌شوند.

لغو مصوبات دولتی مغایر محیط زیست
رییس سازمان محیط زیست همچنین خبر داد: کارگروه ویژه‌ای برای بررسی مصوبات مغایر محیط زیست در دولت قبل تشکیل شد و تا حد امکان این مصوبات لغو می‌شود.

پروژه احیای ببر سیبری به نفع کشور نیست
ابتکار در بخش دیگری از سخنانش گفت: پروژه احیای ببر سیبری به نفع کشور نیست و درخصوص ببر سیبری در عمل انجام شده قرار گرفتیم.

وی افزود: با توجه به تعداد زیاد گونه‌های در معرض تهدید در کشور باید به وضعیت آنها رسیدگی کنیم و قطعا فرصتی نیست که به مسائل تشریفاتی مانند احیای گونه‌های منقرض شده بپردازیم.

رییس سازمان محیط زیست همچنین در خصوص وضعیت باغ وحش‌ها نیز اظهار کرد: دستورالعمل باغ‌وحش‌ها و نگهداری حیوانات بزودی بازنگری می‌شود.
نظر شما