دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۲:۲۲
کد خبر: ۶۸۹۴۹
|
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۵
ایوبی و نمایندگان صنوف معرفی دو نماینده از سوی هیات مدیره «خانه سینما» و «خانه سینمای ایرانیان» برای عضویت در شورای پروانه ساخت در حالی انجام شده است که مشکلی قانونی در این زمینه وجود دارد.
به گزارش شهر، معرفی دو نماینده از سوی هیات مدیره «خانه سینما» و «خانه سینمای ایرانیان» برای عضویت در شورای پروانه ساخت، سازمان سینمایی را یکبار دیگر با ماجرای «خانه سینما» و اختلافات آن روبرو کرد.  روال اداری و معمول اینگونه است که اگر سازمان یا نهادی، نمایندگانی را از موسسات و یا مراکز دیگر برای حضور در جلسات نیاز داشته باشد باید طی یک نامه رسمی از موسسات و یا نهادها درخواست کند تا آنها را برای حضور در جلسات معرفی کنند.

 

اینجا  سوالی مطرح می‌شود؛ اگر سازمان سینمایی کشور از خانه سینما درخواست نماینده برای حضور در شورای پروانه ساخت کرده است به لحاظ قانونی ایراداتی به این درخواست وارد است زیرا صنوف خانه سینما در حال برگزاری مجمع عمومی هستند و مجمع عمومی اصلی آن نیز هنوز برگزار نشده است . اما اگر سازمان سینمایی درخواستی از خانه سینما نداشته چگونه خانه سینما بدون نامه درخواست از مرجع قانونی و ذیصلاح دو نماینده معرفی کرده و در پی آن خانه سینمای ایرانیان نیز اقدامی مشابه انجام داده است؟

 

این نکته حایز اهمیت است، اگر سازمان سینمایی از خانه سینما نماینده ای را درخواست کرده باشد باید از طریق نامه و در پی درخواست نامه ارسال شده از سوی سازمان سینمایی، دو نفر نماینده اعلام شود و در نامه ارایه شده از سوی خانه سینما هم شماره نامه درخواست شده از سوی سازمان سینمایی در معرفی نامه می بایست ذکر شود اما این اتفاق نیفتاده و روابط عمومی خانه سینما خبر نمایندگان  این خانه را رسانه ای کرده است . در حالی که نامه باید خطاب به سازمان سینمایی و معاونت آثار و یا فعالیت ها ارایه می شد که این اتفاق نیفتاده است. 

 

به نظر می رسد خانه سینما در این میان و در حالیکه دو جلسه از شورای پروانه ساخت تشکیل شده  و هیچ نماینده ای از سوی صنوف در آن حضور نداشته اند احساس نگرانی کرده و با عجله و شتابزده، با معرفی و رسانه ای کردن دو نماینده قصد ابراز وجود داشته است.این در حالیست که کمی صبر و تامل ضمن حفظ آرامش موجود پایبندی دوستان خانه سینما را به فرایند قانونی بیشتر اثبات می نمود.

 

حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی در این شرایط باید به درستی و با دقت عمل بیشتری گام های بعدی را بردارد تا آنگونه که باید و شاید بتواند وفاق و همدلی میان دو طیف را ایجاد کند و آنگونه که در صحبت هایش به آن اشاره داشته است با تدبیر مشکلات سینما را از پیش روی سینمای نحیف ایران بردارد تا بتوانیم شاهد رونق و رشد سینمای کشور باشیم . 
سینماپرس
مطالب مرتبط
نظر شما