شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۲۳
کد خبر: ۶۹۲۷۶
|
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۱
علی مرادخانی، معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به بیست‌وپنجمین جشنواره تئاتر منطقه‌ای پیام داد.
به گزارش شهر، معاون هنری در پیامی به مناسبت آغاز جشنوار تئاتر منطقه‌ای آورده است: «تئاتر هنری است فرهیخته،خیال آمیخته، آفرینشگرانه و دل‌انگیز که به زبان شور و شعور ، در رهگذر احساس و زیبائی ، انسان را به شهود و خلود می‌رساند. این نهاد فرهنگی اجتماعی برآمده از دل مردم و حاصل کوششها و جوششهای عقلانی برای خلق زیبائی و مانائی و نیل به حقیقت است.

به همین اعتبار ، هنر در فرهنگ ما همواره از معنویت ، کمال گرائی و خیراندیشی برخوردار بوده است.

تئاتر را مردمی‌ترین هنرها ذکر کرده‌اند و از این منظر می‌بایست به تاریخ پذیری، دگرگونی‌پذیری و نسبیت پذیری آن اشاره کرد که دستمایه‌های جوهری آن را تشکیل می‌دهند.

بی‌شک تئاتر معاصر نیز می‌بایست همپا با تحولات اجتماعی ، به خلق مضامین زیبا و ارزشی و آفرینشگری‌های بدیع و ماندگار روی آورد تا خود را در برابر گذشت زمان بیمه کند.

از این قرار و پیوند ، تئاتر مناطق ایران از مواهب و سرچشمه‌هائی برخوردار است که ریشه در اصالتهای بومی و تجارب منطقه‌ای و ذوق و ابتکارات بی‌دلیل داشته و چنانچه این آثار دستمایه و جوهره‌ی هنرهای نمایشی قرار گیرند ما را در نیل به آرمانهای « تئاتر ملی » نزدیک‌تر ساخته و در مشارکت و همکلامی و همدلی با زبان و فرهنگ مردم مرتبط تر خواهند ساخت.

تئاتر استانهای کشور همواره مقّوم و پشتوانه‌ای ارزشمند برای تحکیم و استعلای تئاتر کشور به شمار آمده و ایران اسلامی و صحنه‌های تئاترش همواره چشم انتظار این کوشش‌ها و درخشش‌های خلاقانه و منحصر به فرد بوده است.

امید به آن دارم که جشنواره‌ی امسال نیز با ارائه تازه‌ترین دستاوردهای ذوقی و طُرفه‌ی هنرمندان، گام‌های بلندی را در پویائی تئاتر ایران در پیوند و ارتباط با خانواده‌ی جهانی تئاتر برخواهد داشت. انشاء الله.»
منبع: ایسنا
نظر شما